Han havde en trang til at skubbe hende op mod et træ, se hende dybt i øjnene og sige lige ud hvad han tænkte, hvad han følte lige nu, men det ville være forkert, også fordi han skulle holde sig i gang og årvågen.
Derfor holdt han blikket ligeud idet han svarede hende med en tung sukken. '' Ja, jeg er sur på dig.. Men jeg er også sur på mig selv. ''
Han lod svaret hænge en smule i luften og sænke sig ind i hende, indtil han fortsatte. '' Jeg er sur fordi du overtalte mig til at involvere dig i min straf. Og jeg er sur på mig selv fordi jeg lod dig få din vilje istedet for at tage hele straffen og vagten alene som en voksen og ansvarlig elver. Jeg ved godt vi er unge Wen, men det betyder ikke at vi absolut skal være uansvarlige. ''
Han nåede et vist punkt af stien og begyndte at traske tilbage af den vej de var kommet. ''Jeg vil ikke være den der er skyld i at vores ældre bliver overbelastede med bekymringer og opgaver, såvel som jeg ikke vil være den der er skyld i at eventuelle fjender kommer ind og forsøger at udrydde os. Jeg vil væreden der kan gøre hvad der står i hans magt til at advare mod fare, til at lokke fare væk, til at bringe nyheder om fremmede til vores leder og være nyttig på den måde. Det er det eneste jeg duer til, og jeg sætter en ære i det. Jeg ved ikke med dig...'' Han så tavst på hende.
Et øjeblik var han stoppet op, men han tvang sig selv i gang igen, nægtede at se hende i øjnene, og forsøgte istedet at lade hende opsuge alvoren der var omkring ham lige nu. De havde været heldige at Thorn ikke havde sat sig nødsaget til at vidrebringe nyheden til Toorah, eller at de skulle til at forklare sig for vagtkapttajnen.