Renatika 11.04.2009 19:49
Dunk-dunk-dunk. Blodets pulsslag dundrer i tindingerne, hvor hendes hektiske virkelighed virker så ude af takt med Lucifer, der står over for hende. Det grå lys i hans orange farve virker rødt og ildevarslende for pigen. Det er ikke uret, der er gået i stykker. Det er blot et tandhjul, som ikke helt kunne følge med.
"Måske ikke, men de slår mig ihjel," runger hendes fremmede stemme som et ekko imellem de to, og den gode hånds knoer farves hvide af stress, "De tæsker mig og slår mig ihjel."
Dunkdunkdunk, pulsen hæves blot yderligere ved lyden af forfølgerne, der hurtigt skærer sig igennem den stive mængde af handlende, der langsomt tynges ud i, i takt med solens nedgang. Det sker altid når han er der, Lucifer, slår det hende. De flygter ved synet af ham, men kulden er ikke så tavs som den plejer at være for hende. Heksejagt piercer hendes ører, men ikke hans.
Med læderet som et beskyttende værn i mellem hendes koldsvedige hånd og hans, tager hun imod hans hjælp og trækkes op, til trods for at smerten hiver den gale retning, og visne planter dækker brostenenes uhumskhed.
"Løb," er hendes svar blot, hverken tak eller undskyld finder en passende lejlighed, og de værkende ben presser Renatika og Lucifer fremad. Væk fra forfølgernes stigende råb.

Profil :: Venstre øje grønt, højre øje lilla :: Full-size pic
Min fantasy-roman - Nyt kapitel hver anden weekend.