"Ved du ikke det?" Igen var hun ved at knække sammen af grin. Alle vidste da, hvor mørkets nærmeste tilhængere holdt til. Det boede alle sammen på tusmørkeborgen - måske netop derfor, var der meget få der ture vandre den vej uden nærmere tilladelse. Et kort øjeblik kneb hun øjnene en smule sammen i undren over, hvad i alverden det var, Taylor kiggede på. Noget, der var bag hende... eller burde have været der. Det måtte være hendes hår... men hun havde da regnet med, at han ville komme med en eller anden spydig kommentar om hendes nye frisure.
Hvorfor gør han ikke det? Har han ikke lagt mærke til, at alt mit hår er blevet kappet? Det var egentlig lidt en overdrivelse, for hun var trods alt ikke blevet kroraget, men når man var vandt til hendes hårlængde, var der ikke den store forskel. Hun dog ville ikke sige noget, selvm det var en god mulighed for at tryne ham for manglende evne til at observere. Hun lod være for at beholde så meget fordel som muligt. Desuden havde hun en fornemmelse af, at Taylor var knapt så tilfreds med kommentaren om hans rideevner - og hun kunne helder ikke dy sig for at smile frydefuldt, da hendes tordende lussing gav bonus. Det ansigtudtryk var fuldstændigt uvurderligt.
Jeg har ikke glemt mine våben! tænkte hun irriteret, men stadig uden at fortrække en mine.
Jeg havde bare ikke regnet med at løbe ind i dig... eller Cazador. Nej, jeg burde havde taget dem med... lige meget. Der er jo ikke ngoet at gøre ved det! Hvad angik forbindelser, så var der efter Ethelihns mening ikke så meget at diskutere. Taylor ville bare ikke være ved, at han havde tabt den kamp på forhånd.
Ved 'ynkelig' slog hendes venstre øje - det over hendes ar på kinden - en gnist, og hendes må totter begyndte at bevæge sig. Det ville man bare ikke kunne se, da vinden her omkring fik det til at virke fuldkommen naturligt.
Ynkelig... du kan bare vente dig! Hun manglede sine sværd og sit hår, og hun følte sig som et dyr trængt op i en krog. Det betød at hun muligvis var tvunget til at give ham en ordentlig salve af energi, hvor lidt hun end brød sig om det. Hun var ligeglad med Taylor, selvom han var en god legekammerat, men hun selv ville i den situation ende i en ret sølde tilstand. Hun håbede bare, at hvis det kom så vidt, ville Taylors healende evner ikke række til at han kunne sætte efter hende. Og nårh ja, hvis han nu valgte at angribe hende med fuld kraft, ville hun bare undvige i sidste øjeblik. Det var så dejligt simpelt, når hun ikke bar en tung rustning eller våben, og når hendes reflekser som regel var i stand til at håndtere sådan en manøvre med en hvis lethed.
"Sometimes darkness can show you the light."
—The Light af Disturbed
"Meget kunne siges om Ethelihn, men der var ikke noget der afholdt hende, fra at åbne en tønde med alkohol!"
—Ridder Asha Drakkari