Lange Skygger

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 13.05.2020 17:59
Isiodith betragtede Relyua, der for første gang siden – ja, i grunden hvor længe? En times tid? – deres første kaotiske møde, nu oprigtig syntes at blive vred. For et langt øjeblik forholdt Isiodith sig tavst, for hun, om nogen, forstod den fornemmelse, bjergelveren selv måtte sidde med.
Da Relyua dernæst undskyldte, skyndte Isiodith at vifte affærdigende med sin blege hånd. ”Du har intet at undskylde”, lød det stille og i særdeles sandfærdigt, som Isiodith smilede varmt til ham. ”Jeg forstår… i hvert fald til dels, taget mit lille indblik i dig i betragtning…”, tilføjede hun dernæst, næsten eftertænksomt.

En overvejende rynke satte sig fast imellem Isiodiths mørke øjenbryn, i det de isblå øjne fandt vej tilbage til flammerne. ”Jeg tror, at det handler om magt. Alting handler om magt. Det er ikke til at undgå, selv… ja, selv i Elverly”, mumlede Isiodith fraværende, men pludselig rankede hun ryggen og fnøs af sig selv. ”Men jeg ville ikke sådan sætte en dæmper på den gode stemning! Jeg er bare meget taknemmelig og det ønskede jeg at fortælle dig!
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 13.05.2020 18:20
Han sendte hende et taknemmeligt smil da hun virkede til at forstå hvorfor og hvordan han havde det. Han nikkede derfor også bare og klappede i, istedet for at undskylde mere. Han havde selvfølgelig lidt lyst til det stadig da han følte han havde ødelagt stemningen lidt. 
Han kiggede dog lidt undrende på hende da hun snakkede om hendes lille indblik i ham, var han virkeligt så let at forstå? "Har jeg virkeligt været så let at læse for dig?" Han sendte hende et forsigtigt smil, fordi hvis hun følte han havde været let at læse hvad så med da han snakkede om Rubinien? Han havde overhovedet skjult noget som helst?

"Det kan skride af helvedes til! Hvad hjælper magt hvis det kun bruges til at hjælpe en selv?" Han rystede på hovedet, han virkede ikke længere vred bare lettere opgivende omkring det hele. Da hun pludseligt rankede op i sig selv så han chokeret på hende, og gjorde det samme. "Du har ret, og tak fordi du satte pris på det!" Han tog en slurk mere af hans kop, men opdagede så at der ikke var meget at tage en slurk af da den var tom og han satte den så bare fra sig, i et håb om at hun ikke havde set noget. "Er der så andet vi kan dele?" Han kiggede på hende nysgerrigt, han forsøgte hurtigt at lede samtalen videre væk fra det lidt ubehagelige emne de lige havde haft oppe.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 13.05.2020 18:52
Isiodith rystede på hovedet og smilede varmt til bjergelveren. Dernæst fortrak hun dog pludselig en grimasse og trak derefter begge de spinkle skuldre op mod de spidse ører.
Måske lidt”, indrømmede hun tøvende. Isiodith lod skuldrene falde tilbage på plads og lod dernæst et lavmælt grin forlade hende. ”Men det er en god ting. Jeg er heller ikke selv noget mysterium”, skyndte skovelveren sig at tilføje, hvorefter hun atter samlede sine knæ foran sit tynde bryst. ”Du er det… nemmeste selskab, jeg nogensinde har haft fornøjelsen af og det mener jeg, er en stor kompliment at give”. Isiodith skævede kortvarigt til bjergelveren, som for at sikre sig, at han forstod hendes egentlige intention.

Det er vel knap et halvt år siden nu efterhånden…”, lød det dernæst, som de isblå øjne fandt vej tilbage til de spæde flammer. ”Der var to mørkelvere der kom for tæt på Elverlys grænse, hvormed de blev taget af vores vagter fra Frosthjem. Eller, den ene gjorde. Den anden nåede at stikke af. Hvor om alting er, så fik jeg besked på at tilse ham, og det endte med, at han kidnappede mig og slap fri. Jeg gjorde en ganske snedig handel med ham, skal jeg selv sige det, hvormed det blev besluttet, at han skånede mit liv, hvis jeg fulgte ham ud igennem Lindeskoven. Så… det gjorde jeg”, indrømmede Isiodith, hvorefter hun igen lod sit blik lande på bjergelveren. Måske han ville tænke dårlige tanker om hende nu, men sandheden var nu engang, som den var. End ikke guderne kunne ændre den.

Lige siden har samtlige skovelvere behandlet mig som om, at jeg er lavet af de fineste glas. Det er ret trættende. Normalt ser folk kun, at jeg er ganske lille, taget vores artsfæller i betragtning, og… den fornemmelse har jeg ikke fået fra dig. Det… det er virkelig forfriskende. Hele det her… os to, snakken, det hele er… meget livgivende.” 
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 13.05.2020 22:10
Han kiggede lidt ned før han begyndte at tale og stå stoppede sig selv. "Så..." Han lod det bare sive ud i sandet da han alligevel ikke var dum nok til at bringe Rubinien op igen. Da hun så begyndte at sige at det var noget godt, og lige som hende, så kunne han ikke lade være med at smile. "Så er jeg glad for at du ser mig sådan... Forsøger som sådan heller ikke at skjule noget, men troede måske jeg var lidt mere mysterisk end dette." Han grinede lidt som han lavede en armbevægelse som for at understrege mystikken som han jo så tydeligvis ikke ejede.

Da hun begyndte at fortælle kiggede han ind i flammerne på bålet og lyttede intenst til hende. Hendes fortælling fik ham til at måbe og kigge på hende ret chokeret og overrasket. Da hun så fortsatte og forklarede hvordan det havde gjort at hun blev set på som om hun var lavet af glas måbede han igen en smule mere. 

"Er nu ellers ret sikker på du er lavet af kød og blod som resten af os... Og jeg har lært at selv de svageste personer er utroligt robuste og holdbare." Han smilede til hende. "Og med svage mener jeg selvfølgelig dem der ikke er kampvante..." Han sagde det for at understrege at han altså ikke fandt hende som en svag person. Hun var bare svag når det kom til kamp. Det var ikke der hendes styrker lå. "At være lille er da også kun et charmerende træk?" Han spurgte hende roligt med et bredt smil.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 14.05.2020 22:17
Isiodith kom til at le klukkende, i det Relyua slog ud med sin ene arm. Dernæst skyndte hun sig at nikke, i det drillesyge gnister sneg sig ind i alt det isblå.
Meget mystisk, helt bestemt!”, spøgte hun, hvorefter hun lagde sin bløde kind mod sit skarpe knæ. Isiodiths øjne funklede og hendes ansigt afslørede tydeligt, at hun til enhver tid igen kunne bryde ud i latter. ”Det skal man naturligvis også være som eventyrer! Det er jo trods alt det, som damerne synes er så charmerende”, lød det dernæst i en nærmest syngende klang.

Langsomt men sikkert vendte stemningen dog atter til den mere alvorlige, og Isiodiths spøgefulde smil blev i stedet varmt og taknemmeligt. ”Jeg takker mange gange”, svarede hun, i det hun nikkede bekræftende. Isiodith lagde ikke skjul på, at hun ikke var kampvant, for det var i grunden ikke noget, hun som sådan skammede sig over. Det var langt snarere de mange blikke, der syntes at irritere hende.
I det Relyua dernæst spurgte ind til det såkaldte charmerende træk, rynkede Isiodith småleende på den lille næse. ”Det ved jeg nu ikke. Det kan være ret upraktisk”, anerkendte hun, hvorefter hun trak på skuldrene og lo igen. ”Men… måske for nogle. Det kan jeg da håbe, taget i betragtning af at jeg nu søger hingst til avl! Så hvis bare en enkelt synes, at det er meget charmerende, så kan jeg vel næppe klage”, tilføjede Isiodith dernæst og smilede bredt til ham.

Kan du egentlig lære mig at slås? Sådan… rigtigt?
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 15.05.2020 00:12
Han kunne ikke selv stoppe et grin fra at forlade hans læber da hun snakkede om at det var vigtigt at være mystisk for at tiltrække kvinder når man var en rejsende eventyrer. Han rystede bare på hovedet af hende og sig selv for den sags skyld. "Så ved jeg med garanti at jeg ikke er mystisk!" Han grinede igen af sin egen kommentar da han jo egentligt delte mere viden om sig selv, samtidigt med at han gjorde sig selv lidt til grin. Han var blevet okay med det.

Han smilede bare og nikkede for at tage imod hendes taknemmelighed. Da hun begyndte at sige at det var upraktisk at være lille kunne han ikke lade være med at ryste på hovedet af hende og næsten afbryde hende. "Det kan altså også være meget upraktisk at være høj... Gætter ikke på du slår hovedet ind i mange ting?" Han grinede så med hende da hun fortsatte med at snakke om at hun jo søgte hingst til avl og at hun da kunne håbe på at nogen derude så det gode eller charmerende i at være lille eller lav. "Det er jeg sikker på, jeg kan jo umuligt være den eneste..." Han grinede lidt for sig selv, og var umådeligt glad for at hun spurgte ind til om han kunne lære hende at slås.

"Kan jeg lære dig at slås? Det ved jeg ikke... Du virker ikke så stærk rent fysisk, så er i tvivl om hvilke våben du ville kunne bruge? Kan du holde et spyd? Hvad med et skjold? Eller vil du måske hellere have lidt øvelse i at kæmpe med din kniv?" Det var tydeligt at han tænkte alvorligt over den bedste måde at træne hende på. Han ville ikke glemme hendes svagheder i forsøget og det var nok også der problemet lå. Deres styrker og svagheder var meget forskellige fra hinanden, så han vidste ikke om han kunne lære hende noget af det han selv havde lært.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 15.05.2020 09:25
Isiodith grinede lavmælt. ”Så er du til gengæld meget flot og tydeligvis en kompetent kriger! Det giver dig også lidt mystik!”, skyndte den unge skovelver at tilføje, før hun hævede sine mørke øjenbryn i en sigende grimasse. Hendes ord var skam sandfærdige nok.
End ikke øjeblikket måtte Isiodith dog for alvor bryde ud i grin, for Relyua fremførte en væsentlig pointe. En, hun som udgangspunkt ikke havde skænket en tanke.

De spinkle hænder lagde sig henover hendes hjerteformede ansigt, alt imens hendes tynde skuldre rystede let i takt med hendes lavmælte latter. ”Det er naturligvis rigtig! Jeg slår aldrig mit hoved, medmindre jeg naturligvis bliver forsøgt myrdet af orkere og ikke helt har styr på mine ben”, svarede hun, stadig halvleende, for selvom mindet stadig fik hendes hjerte til at krympe, så var chokket efterhånden også på vej væk fra hende. Alt sammen takket været Relyua.
Slår du da tit dit hoved? Du må – du må i hvert fald være to meter! Du ville slet ikke kunne gå oprejst rundt i min hytte, med alle de roser og blomster der vokser i mit loft”, udbrød Isiodith pludselig, i det tanken morede hende gevaldigt. Hendes smil, det der afslørede hendes hvide perlerække af tænder, var dog varmt.

I det Relyua dernæst syntes at tage hendes forespørgsel alvorlig, drejede Isiodith sig ivrigt imod ham. ”Kniv!”, udbrød hun begejstret, hvorefter hun slog de små hænder sammen, så et lavmælt ’klask’ kunne høres. ”Det vil jeg gerne!
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 15.05.2020 14:43
Hans kinder blev knaldrøde da hun kaldte ham for flot. Han vidste slet ikke hvad han skulle svare og hans blik forsvandt bare ind i flammerne igen. "Øhja... J-jeg er da vel dygtig nok med mit spyd..." Han stammede lige en enkelt gang. På trods af alt det morskab de havde haft og hvordan de havde grinet sammen, så havde han stadig ikke nemt ved at håndtere ros og slet ikke komplimenter fra andre personer på den måde hun lige kom med.

"Ikke tit... Men det sker, du ved når man går gennem en dør, eller hvis man lige er for optaget af en kanin og ikke ser grenen der hænger lidt lavere end resten." Han grinede lidt af sig selv. Han tænkte dog at hendes hytte måtte være et smukt og behageligt sted at være. Det lød i hvert fald som om det kunne se flot ud når det hele stod i blomst, og måske endda dufte ret godt? "Det lyder som en smuk hytte og måske endda også meget velduftende?" Han følte selv det sidste var en lidt sjov ting at sige så han kunne ikke lade være med le en smule af det. 

"Og du kunne godt tænke dig at kunne forsvare dig mod folk som mig og orkerne der har noget længere rækkevidde? Fordi så er det første du skal lære at komme tæt på folk. Du skal ind forbi deres våben, og så er du nød til at dræbe dem med det samme!" Han var ikke glad for at skulle lære hende at dræbe, men med en kniv var det det eneste valg. Fordi hun kunne ikke stoppe folk som ham og slet ikke en ork uden at dræbe da hun nok ikke var stærk nok til at kunne klare sig selv hvis de begyndte at bryde med hende. "Tænker nemlig ikke du kan klare dig selv i en brydekamp?" Han kiggede lidt på hendes spinkle arme, og lille bygning.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 15.05.2020 16:56
Isiodith smilede for sig selv, i det Relyua atter fik røde kinder. Tilsyneladende kunne selv hendes komplimenter gøre bjergelveren ukomfortabel, og for blot et øjeblik lod den unge skovelver stilheden sænke sig over dem.
I grunden syntes hun dog at forstå. Havde Relyua selv været den, der havde komplimenteret hende, var Isiodith i stedet den med røde kinder. ”Det var nu ikke for at gøre dig forlegen!”, undskyldte hun dog lavmælt, i det hun så på ham med varme øjne.

Da Relyua dog derefter omsider brød tavsheden mellem dem, nikkede Isiodith smilende. ”I Elverly bor alle i hytter i træernes toppe. Det betyder, at uanset om vi vil det eller ej, så vokser alskens planter ind i vores hjem. Jeg holder nu meget af det og jeg sørger da også for, at jeg passer dem tilstrækkelig”, indrømmede hun, hvorefter hun atter måtte le stille. Det havde været til stor gene for de besøgende, Isiodith fra tid til anden nød godt af.

Nej, ikke medmindre at min modstander er benløs og at jeg kan løbe meget, meget stærkt og langt væk!”, lo Isiodith, hvorefter hun sendte ham et sigende blik. ”Måske det også bare er en utopi af en drøm, jeg godt kan lide at underholde. Det ville bare være så… så vildt, at kunne forsvare mig selv i kamp!
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 16.05.2020 22:34
Han løftede en hånd og rystede på hovedet af hende. Hendes ord fik ham kun til at rødme mere, trods det nok ikke var muligt at se. Hans kinder føltes som om de brændte. Hvis hun ikke gjorde det fordi hun ville gøre ham forlegen, så var det jo fordi hun mente det, og det var det der gjorde det slemt. "Det er det at du mener det der gør mig forlegen... At få at vide af en smuk person at man er flot..." Han forsøgte at smile lidt til hende, smilet var varmt men lidt tilbageholden fordi han var så dårlig til at være forlegen, trods det skete meget.

"Det lyder besværligt at bygge? Jeg er vant til almindelige hytter, på jorden, eller nok nærmere huse. Eller telte... Dem boede vi også i i noget tid." Han afbrød hende kun halvt, og lod hende så fortsætte og lyttede til hvad hun sagde. "Tager det meget tid at passe, og hvad så når du rejser?" Han var nysgerrig om, om de faktisk kunne klare sig selv hendes planter, og det at passe dem var mere for at holde dem ved lige så de ikke fyldte hele hendes hjem.

Han tænkte igen så det knagede. Han ville gerne lære hende noget hvis han kunne. Måske han kunne lære hende hvor hun skulle skære eller stikke for at gøre en anden ukampdygtig. "Måske jeg kan lære dig at angribe armhuler eller albuer, så din modstander ikke kan kæmpe?" Han kunne mærke hendes lyst til at lære at kæmpe, og det gav ham derfor også lysten til at lære hende det. "Jeg kan gøre mit bedste i morgen, måske vi istedet skulle forsøge med et spyd så du kan undgå at komme i nærheden af folk."
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 17.05.2020 11:43
Isiodith smilede taknemmeligt, men var for et langt øjeblik tavs. Hvor hun kom fra, var hun i grunden ganske almindelig af udseende, hvormed Isiodith selv aldrig havde betragtet sig selv som værende smuk. Der var mange andre ting at være – dygtig og kompetent havde altid været hendes foretrukne.
Hvis det kan hjælpe lidt, så bliver jeg betragtet som værende helt almindelig pæn derhjemme – og desuden så er min pande simpelthen så bred, at det ligner, at jeg lider af en tilbagetrukken hårgrænse!”, forsøgte skovelveren at spøge, i håb om at Relyua ville genfinde sin latter.

Dernæst nikkede hun stille. ”Jo, men… jeg nyder det og vi elvere har ikke andet end tid. Jeg kan godt lide det. Det er ikke så… ensomt så”, svarede hun smilende, men fortsatte hurtigt efter. ”Og måske. Jeg ved det faktisk ikke. Der hvor jeg bor, har hytterne bare altid… været der.” Isiodith måtte trække lidt på den ene skulder, i det en eftertænksom rynke satte sig fast mellem hendes mørkebrune øjenbryn. Det havde hun i grunden aldrig rigtig skænket en tanke.
Da Relyua dog dernæst fortsatte deres planlægning og sine egne overvejelser, smilede hun bredt og nikkede dernæst ivrigt. ”Jeg… jeg skal nok være den bedste elev, du nogensinde får i hænderne!”, lo hun stille. ”Det lover jeg! Og jeg er ganske smidig. Mon ikke det kan bruges?” 
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 17.05.2020 16:58
Han kunne ikke lade være med at ryste lidt smågrinende på hovedet af hende. Det hjalp jo ikke rigtigt fordi han havde jo sin mening og andre havde deres. Og fra hvor han sad virkede hun nu ret så smuk i det. Ja hun var spinkel og ikke så stor, men det havde jo også sin skønhed og charme. Det sidste fik ham dog til at bryde ud i grin. "Det... Det kan du ikke mene! Så stor er den heller ikke! Og du kunne da også bare lade pandehåret hænge lidt." Hun havde virkeligt taget ham på sengekanten med den kommentar, og han havde slet ikke været forberedt, så ordene forlod bare hans mund så hurtigt som de dukkede op i hans tanker. Hun var dog lykkedes gevaldigt i at få ham til at grine.

Han nikkede til hendes udtale om at de ikke havde andet end tid som elvere, det var jo sandt. At hun ikke vidste hvordan hytterne blev bygget og om det var besværligt måtte han jo så også bare acceptere. Han kunne godt se at hvis man bare kunne flytte ind så var det jo i hvert fald ikke særligt besværligt. "Så du har ikke været med til at bygge dit eget hjem?" Han spurgte hende roligt, det var en normal del af det liv han var vokset op i. At hele familien hjalp med den slags, nok også fordi de ikke kunne forblive det samme sted hele tiden.

Han kunne lide hendes iver omkring træning, men han blev selvfølgelig også en smule nervøs. Kunne han leve op til hendes forventninger? "Så vil jeg gøre mit for at være den bedste der har haft dig i hænderne?" Han blev lidt spørge da han afsluttede hans sætning fordi han syntes det kom til at lyde en smule underligt. Han nikkede så til hendes kommentar om hendes smidighed, jo det burde kunne bruges.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 17.05.2020 17:20
Noget gavtyveagtigt og drillesygt begyndte instinktivt at rumstere bag Isiodiths spinkle barm, i det Relyua lo højt. Det var jo ganske enkelt noget af en mulighed, den indre legende djævel ikke sådan kunne lade gå forbi sig, så med et forvandlede Isiodiths hjerteformede ansigt sig til et mere alvorligt et af slagsen; som var hun blevet fornærmet og rystet i sin grundvold. 
Du sidder vel ikke og hentyder til, at jeg lider af en tilbagetrukken hårgrænse? Så gammel er jeg trods alt ikke”, lød det, grænsende til irettesættende, hvorefter Isiodith måtte lade sine øjne glide i, ganske enkelt for at tæmme alt det morede i hendes blik. ”Jeg har faktisk virkelig store kvaler omkring det. Jeg vil så gerne være smuk og feminin at se på, forstår du.

For blot et øjeblik lykkes det Isiodith at forblive tavs og afventende, men pludselig kunne hun ikke længere tæmme sin latter, hvormed den brusede ud mellem hendes buttede læber. Hastigt lænede hun sig hen imod Relyua og daskede til ham, alt imens hendes isblå øjne slog morede gnister. 
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 21.05.2020 16:11
Han blev helt chokeret over det hun spurgte ham om, havde han virkeligt været så uforskammet? Hans hjerne kørte på højtryk, hvad kunne han dog sige og gøre som ville kunne få hende til at forstå at hun altså ikke havde noget i den stil, og at hun altså var ganske køn? Han havde det ret skidt med at have sagt noget så ondt til hende.

"Nej... Det er ikke..." Han stoppede sig selv før han kom rigtigt i gang, han kiggede på hende. Han vidste ikke hvad han skulle sige. "Du er smuk og feminin!" Han vidste slet ikke hvad han skulle gøre eller sige. Han lignede nok et dådyr der stod og stirrede på en jægers bue uden at vide hvad den burde gøre. Han åndede dog meget lettet ud da hun pludeligt begyndte at grine. 
Han havde godt nok haft det skidt, men han var ikke sur, han var bare så lettet over at hun havde lavet sjov med ham og at han altså ikke havde gjort hende ondt.

"Så du blev ikke ked af det? Du lavede bare sjov? Det er godt at vide!" Han smilede bredt over det, og lænede hovedet tilbage og kiggede op på stjernerne mens han slap et roligt og lettet suk.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 27.05.2020 21:29
Isiodith mærkede næsten, hvordan et stik af dårlig samvittighed, sneg sig ind i hendes tynde bryst; men også kun næsten. Bjergelveren syntes nemlig hurtigt at forstå, at hun i sandhed kun spøgte, hvormed Isiodith lo hjerteligt – tæt efterfulgt af det klodsede grynt. Ikke længere syntes hun dog synderlig forlegen over det faktum, for denne gang gjorde hun ikke en dyd ud af, at forsøge at afskærme lyden.
Jeg sagde det jo trods alt selv”, brummede skovelveren småleende, hvorefter hun daskede venskabeligt til Relyua. ”Men det er dejligt at vide, at du synes, jeg er smuk og feminin.” Ordene der fulgte hendes første, fik Isiodith til at smile bredt – lige dele taknemmeligt og varmt – hvorefter det blev tæt efterfulgt af et spøgefuldt blink.

Derefter sænkede tavsheden sig over dem. En stilhed Isiodith dog afbrød ved at gabe. ”Måske vi skulle få noget søvn? Vil du egentlig låne sovegrej? Jeg har pakket ekstra.
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 28.05.2020 00:35
Han havde slet ikke regnet det ud med det samme, så han havde det ret skidt, men han grinede en smule med hende da det var tydeligt at han var bare for dum til at kunne fange nuancen i det hun havde sagt. Han vidste ikke hvordan han helt skulle reagere da hun takkede ham og virkede oprigtigt taknemmelig, så han kiggede lidt ned i jorden og sænkede derfor blikket væk fra hende, og mumlede næsten. "Selvfølgelig... Skal du nok opleve andre sige også." Han viftede det hele lidt væk så godt han kunne.

Han kiggede først op da hun gabte, han rystede let på hovedet af hende fordi han var ikke rigtigt træt og han havde egentligt også tænkt sig at forblive vågen så han kunne holde vagt for hende. "Jeg synes du bør få noget søvn, men jeg tænkte jeg ville holde gang i bålet og holde vagt så du kan sove trygt." Han sendte hende et smilt og havde derfor ikke brug for sovegrejet, men han ville da gerne tage imod et tæppe. "Hvis du har et tæppe vil jeg da gerne have det til natten?" Han smilede roligt. Han havde ingen intention om at sove.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 28.05.2020 20:50
Isiodith kunne ikke benægte, at Relyua ikke virkede okay, men for et langt øjeblik, var hun ikke sikker på, hvad hun i grunden kunne gøre. Skulle hun sige noget eller ej? Undskylde for endnu engang? Tænk at hendes tilstedeværelse alene kunne forårsage så megen… ubehag i et menneske.

Du leder jo også efter heksen Ecaeriss. Siger det ikke sig selv så, at du måske er lidt som hende? Alle de andre i Elverly hvisker jo sådan om dig bag din ryg…

Den unge skovelver sad for et langt øjeblik og betragtede bjergelveren, hvorefter hun omsider nikkede. Jovist, hun havde et tæppe – han kunne tilmed få to, hvis det var nødvendigt. Isiodith gik aldrig ned på tæpper, for den spinkle krop blev kold, så snart Isiodith tænkte på kulde.
Isiodith rakte Relyua et tæppe, hvorefter hun lagde sig ned. ”Tak, Relyua. Jeg vil lave dig de bedste miksturer som betaling, så du også får noget ud af dette… møde”, lovede hun oprigtigt, hvorefter hun lagde sig til rette, et stykke væk fra den høje mand.

[Hvis du føler for, at tråden bliver lukket nu, så kan du bare gør det! :)]
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 28.05.2020 21:59
Han sendte hende blot et sigende og venligt smil som hun lagde sig. Han pakkede sig selv ind i tæppet hun havde givet ham. Han rodede lidt i bålet og satte noget nyt vand over. Hvis han skulle holde natten ud, så ville han foretrække at have noget at drikke imens. 

"Det ser jeg frem til, og ellers har jeg da fået et interessant bekendtskab!" Han havde måske haft det lidt skidt med den sidste del af samtalen fordi han følte sig dum, og muligvis endda havde såret hende, men alt i alt havde han nydt mødet. Det var godt at møde nye folk i livet.

Han sad natten lang og kiggede i bålet og lyttede til omgivelserne. Der kom ikke nogen, og da morgenen gryede frem og hun vågnede var han klar til at rejse videre. Ret så træt, men det skulle nok gå. Han var vant til at vandre på knap så meget søvn som andre.

Relyua Dwin'er har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2