Den høje lyd af næverne der kolliderede med bordet, fik nærmest Nicola til at hoppe en smule, og hans blik blev slået ned mod gulvet, underdanigt. Når Enzel blev sur, betød det somregel en straf, og det var så indgroet i Nicola efterhånden, at frygten kom helt af sig selv.
Det gippede ubehageligt i Nicola, hvor gang Phillippe slog hånden mod reolen, og fingrene blev gravet så hårdt ind i overarmen, at det begyndte at gøre ondt. Phillippe ville ikke gøre ham ondt, Phillippe var ikke Enzel, det vidste Nicola godt. Men alligevel gjorde de høje lyde ham bange, og gav ham lyst til både at krybe sammen og stikke af. Kunne Phillippe ikke se, hvordan hans vrede og voldsomme adfærd påvirkede Nicola? Han havde set, hvor skrøbelig han var, havde hørt de forfærdelige historier, kunne han virkelig ikke tøjle sin vrede bare for en kort stund! Måske Nicola dømte han for hårdt.. ville han have reageret anderledes, hvis situationen havde været omvendt?
Langsomt så Nicola op på Phillippe, tvivlen tydelig i hans ansigt. Burde han stoppe med fortællingen her? Simpelthen nægte at sige mere, og så håbe på, at Phillippe bare ville acceptere det? Hvad betød det overhovedet nu, det værste var allerede fortalt, resten kunne næppe chokere Phillippe endnu mere.
"En kunde" Han sukkede lavt og slap endelig det smertefulde greb i sine arme.
"Han betalte en god pris, for Enzel havde ellers nægtet at lade mig se flere kunder. Han var en grusom kunde, gjorde forfærdelige ting.. Han tog mit syn, mishandlede mig og lod mig så gå" Det var det, nu var der ikke mere at fortælle. Egentlig burde Nicola vel føle sig lettet, men mest af alt følte han sig bare tom. Så forfærdeligt tom.