Det var som om, at deres følelser kunne mærkes af vejret. Og skyerne begyndte at rulle hen over den blå solrige himmel, sorte, faretruende.
Vinden tog til, måske havde hun selv påkaldt den, som en ulmende storm i hendes indre. Hvorfor det provokerede hende, hvordan at han kunne vække så eksplosive følelser. Hun tog en dyb indånding, hun måtte ikke lade det overvælde hende. For han mente intet ondt, det måtte hun huske sig selv på.
Azura lagde hoved på sned, som hun betragtede manden foran sig selv. Det var som om han havde trukket ind i sig selv, og selvom hun kunne se antydninger af hvordan noget foregik i hans tanker. Kunne hun ikke læse ham, igen blev hun ramt af en følelse hun ikke kunne forstå. For hun var sikker på, at det ikke frustrerede hende, men det gjorde det alligevel.
Vinden tog til, og hun mærkede hvordan at den hvirvlede rundt omkring hendes fødder, fik håret til at danse ukontrolleret rundt omkring hendes hår. Med ét smækkede døren, og hendes fødder ramte gulvet igen. Hendes blik lagde sig imod glasdørerne; de dirrede svagt under presset fra vinden der havde tvunget døren lukket. Også ramte de tunge regndråber, interessant.
Hendes blik lagde sig atter på den mørke skikkelse der stod foran hende, hendes blik var blevet næsten dovent. Som havde den energi der lige var gledet igennem rummet drænet hende for kræfter.
“Hvorfor ikke?” svarede hun endelig, med en melodisk stemme. Et lille smil krøb sig ind i mundvigen, inden det forsvandt igen.
“Fordi – jeg vil vise jeg ikke er bange for noget af det der i dig.” dit mørke skræmmer mig ikke, det fascinerer mig. Men de sidste ord forlod ikke hendes læber, dog var hun i tvivl om, om de ramte hans mentale sind i stedet.
Hendes hoved lå stadig på skrå, som øjnene gled hen over hans krop. Men hun skulle ikke presse ham til noget, han ikke ønskede. Med en flydende bevægelse bevægede hun sig omkring ham, og åbnede døren til hendes spisekammer. Noget mad, ville måske være på sin plads nu, nu hvor de havde tiden til det. Men som hun stod og kiggede på de mange genstande hun kunne lave til dem. Var der ingen inspiration der ramte hende, måske var hun drænet efter hendes lille sammenstød med lysetskriger ude i haven?