Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Historiefortæller og verdensmand

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal så indgående på Eyad, som forsøgte han at gennemtrænge elverens sind og læse hans tanker. Det var dog ikke en evne Dal besad, hvor meget han end ønskede det nogle gange, så han vendte i stedet blikket mod Cedric. Dals mine var stadig smilende som den oftest var, men der var noget mere alvorligt i den også, der indikerede at historietimen nok var ved sin ende.

"Eyad har ret. Det har været en svær og lang rejse fra Dianthos, selv med så fremragende en stedsans" Dal lo en anelse, og så tilbage på Eyad.. og fik det ganske særlige udtryk han kun fik, når han mentalt bandede sig selv til Kiles haller og tilbage igen. Eyads øre havde genfundet deres spidshed! Dal havde været for optaget af Cedrics selskab og historierne, og i mellemtiden var illusionen faldet!

Dal satte den straks op igen, og mærkede kvalmen stige. Han var slet ikke van til at bruge den så konstant, over så lang en periode, og det satte sine spor. Det var som om trætheden blev mere tydelig om dværgens øjne som han vendte blikket mod Cedric igen "Og det lader til ikke engang Medanien er sikker længere. Vi stødte på en flok Kile-folk ikke langt herfra der forsøgte at runde elvere op" Dal lyste dog op i et smil, selvom hans øjne ikke helt kunne følge med "Men de fjolser skal sku ikke få lov til at bestemme!" selv hans fornærmelser var blevet lidt tamme.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 08.07.2018 19:21
Cedriks ører lagde sig fladt langs hans hoved, som Dals utilpashed dukkede op i hans pels løse ansigt. Det virkede til at hans hyggestund med hans ven var ved at nå sin ende. "Nej, det er en underlig størrelse at de er udenfor byerne" Kom det let mumlende fra Cedrik. Hans hale havde lagt sig fladt hen af jorden, hele situationen var blevet lidt som alt for overmodne bær. 

Pludselig rejste hans hale sig med et sæt! Det var en ganske genial ide! "Nå mine kærer venner! Jeg tænker at tage mod et nyt eventyr! At gå mod egne mine poter ej har været før!" Med en langsom og bred gestus pegede hans hånd mod syd. "Jeg vil tage til Balzera!" Ikke at han viste meget om syden og hvordan man skulle rejse der, udover hvad han havde hørt fra nogle andre rejsende der var rejst derfra igen. Men han var sikker på at han nok ville kunne klare den tur, så svært kunne det vel ikke være? 
At han tog fra dem ville også give de to mager mulighed for at tale, det virkede på ham som de havde brug for det.

- I'll slink away with your troubles, my sweet.

Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 08.07.2018 20:05
Det gibbede helt i Eyad, da Cedrik pludselig erklærede, at han ville til Balzera. Han satte sig straks op og gned sine øjne lidt; det havde ikke været helt løgn, da han havde sagt, at han var træt. 

"Er det sikkert?" spurgte han. "Jeg mener... Jeg har hørt, at der skulle bo mange skumle typer i Balzera."

Selvfølgelig, hvis kilepræster talte som skumle typer, så var der skumle typer over det hele lige i øjeblikket. Hvordan i alverden han og Dal skulle nå nogen stedet hen uden at blive opdaget, havde Eyad stadig ikke helt regnet ud. 
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal så på Cedrik med et skeptisk, hævet øjenbryn. Han ville til Balzera? Havde ræven tabt sin forstand i forårskåde tanker?!
"Du når aldrig til Balzera min ven! Du vender om så snart du får sand i pælsen!" lo Dal hjerteligt som han drillede sin gamle ven, selvom der var en vis ærlighed i det.
Dal var ret sikker på Cedrik ikke ville nå hele vejen til Balzera. Det var en lang og umådlige træls tur igennem ørkenen. Dal havde end ikke forsøgt turen selv! Sydens hede var simpelthen for meget for den unge dværg, der oprindte nordfra.

Smilet på Dals læber blev mere skævt "Jeg vil faktisk væde med du ikke når derned! Ikke om du så havde helt til vinteren sætter ind til det!"
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 09.07.2018 00:36
Cedriks øre stod igen oprejst, hans udbrud havde haft en bedre effekt end havde turde håbe! "Det er sikkert ikke så sikkert, som man kunne håbe, men sikkert også spændende!" lo han med en bjæffene latter. Balzera skulle vist være en rotterede, men det kunne ikke være så slemt!

"Ha!" Lo Cedrik med Dal, hans pelsløse ven havde ret i at vejen nok ikke ville blive let, men det gjorde det kun endnu mere spændende! Dog fik hans korte ven hans hale til at give et ryk til siden. "Hah! Det vædemål tager jeg gerne! Og jeg er tilbage inden sommeren er ovre!" Klukkede Cedrik varmt med hænderne på maven. Det var noget af et sats, men at bevise han kunne gøre det over for Dal ville være en fantastisk morsom ting! 
"Såååå hvad væder vi om?" Spurgte han dværgen, med hovedet let på skrå. Det kunne være mange ting, men så igen en ting kunne gøre det mere spændende! "Har du en idé Eyad?" kom det med et smil fra halv-dyret. Det var trods alt vigtigt at huske hele folkken, mager blev især utilfredse når de blev glemt!

Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 09.07.2018 17:48
“Eh,” brummede Eyad og kløede sig i det korte, kobberrøde hår et øjeblik. Han vidste jo ikke, hvad Cedrik kunne lide, men han vidste, hvad Dal kunne lide…

”To krus øl på byens bedste kro?” foreslog han og så mellem de to kumpaner med et lille smil. Det var ikke en specielt dyrebar præmie at vinde, men det var noget, Eyad mistænkte begge parter for at være ret forfaldne til.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

"Jamen et væddemål er det så, med chances velsignelse!" lo Dal, og var så sandelig tilbage til sit gamle jeg så pludseligt igen. Han så glædeligt på Eyad og hans smil blev bredere "To krus på Liljensfryd, og taberen skriver et vers om turen! Og hvis de stadig ikke vil lukke dig ind, må vi jo tage på Svinet" Dal blinkede til sin røde ræve ven "Jeg er sikker på Babs ville være lykkelig for at se dig igen!" lo han. Svinets ejer og kromutter havde været vældig imponeret over Cedriks hale sidst de havde besøgt den sammen huskede Dal.

Med et let grynt kom Dal på benene og rakte en hånd mod Cedrik for at hjælpe ham op "og i så fald må du hellere komme afsted min ven! Hver time tæller" lo han, men der var også en alvor i det. Selvom det var et godmoddigt væddemål, så var det ikke en kort rejse ræven ville begive sig ud på, og enkelte timer spildt nu, kunne betyde alt i det lange løb. 
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 17.07.2018 11:01
Storsmilende tog Cedrik imod den historiefortællende hulgraver hånd. "Ved venners åsyn lad det være så! Husk at finde på noget der rimer på rød eller røde!" kom det med et blink og et glimt i øjet. Det her væddemål havde han på ingen måde tænkt sig at tabe! Hele han krop trippede for at komme afsted, mens Helga bare stirrede opgivende på ham, det eller meget dømmende. Nok mest det sidste. 
"Det var mig en glade at lære dig at kende Eyad! Kan du ikke passe på Dal for mig mens jeg er ude og vinde væddemålet? Men i må havde det godt til vi ses igen, Når sommeren går på held vil jeg være på Liljefryd, og jeg forventer at se jer begge der!" blinkede han og lo en varm latter. Men Dal havde ret der var ingen tid at spilde, så efter en ivrig vinken og de knus der nu måtte blive sendt i hans retning, drog ræven og grævlingen mod syd.

//out +/- i finder det nødvendigt at han reagere inden han er helt gået//

Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 19.07.2018 03:45
Eyad så efter Cedrik, mens ræven vandrede sydpå. Det havde været en sjov, men også anderledes oplevelse at se Dal sammen med en ven. Han var selvfølgelig mest den samme Dal, som Eyad kendte, men der var alligevel noget anderledes ved ham, når han var sammen med Cedrik.

Eyad satte sig igen i det bløde græs og trak så Dal med ned ved siden af sig, så han kunne kysse dværgens kind og stryge over hans hår.

"Cedrik er en god ven, er han ikke?" spurgte han Dal.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal krammede ihærdigt sin ven farvel "Far vel min ven! Og pas på solen ikke lysner din pels for meget! Det er ikke til at finde noget der rimer med 'orange'!" lo han, og vinkede som Cedric forsvandt over bakkekarmen. Til trods for sin profession var han ikke god til farveller, men han prøvede altid at se det som en undskyldning for gensynsglæde senere!

Som Cedrik forsvandt, lod Dal sig trække tilbage ned at sidde af Eyad, med et varmt smil, og lagde, efter kysset, sit hoved mod elverens skulder.

"Cedrik er ikke en god ven.. Han er den bedste ven en dværg kunne ønske sig!" erklærede Dal muntert, og nød Eyads opmærksomhed "Og han lod da også til at kunne lide dig gevaldigt!" grinede den unge dværg og blinkede til elveren. 
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 22.07.2018 18:11
"Mmh," brummede Eyad til svar. Det havde været interessant at møde en af Dals venner, men Eyad var nu også glad for at have dværgen og dværgens og skubbe en hånd ned i åbningen på hans bluse for at kærtegne hans bryst. Han havde lyst til at putte sig ind til Dal og bare ligge og lade verden drive forbi dem i en uendelighed.

"Hvor skal vi tage hen nu?" spurgte han, mens hans fingre kradsede let igennem Dals brystbehåring. "Vi kan vel ikke bare blive her, kan vi?"
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal sukkede tilfreds, og nussede Eyads arm en anelse, uden nogen intention om at fjerne elverens hånd fra sit bryst. Hvor mærkeligt han end havde haft det med det i starten, så nød Dal Eyads berøring ganske meget.

Ved Eyads spørgsmål, blev Dals ansigt mere alvorligt for et øjeblik, men løsnede hurtigt op igen. "Jeg ved det ærligt ikke Eyad.. Jeg tror ikke vi kan blive her, i byen, i hvert fald. Det ville være for farligt. Men jeg tror heller ikke vi behø- nej, jeg nægter at kravle i skjul på grund af de maskebærende tåber" sagde han bestemt, og det var næsten så han selv troede på det.
"Desuden, så har vi en aftale med Cedrik i Dianthos sidst på sommeren! Så det går ikke hvis vi forvilder os alt for langt væk" tilføjede han, og begyndte faktisk at tro på det selv denne gang. De skulle ikke søge til landets ende for at finde ly. De ville blive her, lige under næsen på de kutteklædte kæltringer!

Dals blik faldt på Eyad og et ernergisk smil voksede frem "Så! Er der nogle steder her i hjertelandet du kunne tænke dig at se? Jeg har været vidt omkring, og det vil være mig en fornøjelse at vise dig rundt, hvorend vi rejser til!"
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 22.07.2018 19:43
Eyad kunne ikke lade være med at gengælde Dals energiske smil på trods af den alvorlige situation. Dals humør smittede næsten altid af på ham. 

"Hmm," sagde han og tænkte sig om et øjeblik. "Jeg har egentlig aldrig været andre byer end Dianthos og Thal'Elor, og nu her. Hvad med... hmm, Lazura? Jeg har altid gerne ville se den og Azursøen."

Mens han talte, vandrede Eyads hånd en smule længere ned ad Dals bryst til hans mave, som Eyad også kradsede blidt over.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dals smil bredte sig yderligere, og han strakte sig op og plantede et hurtigt kys på Eyads kæbe "Så bliver det Azurien! Der er så sandelig også rigeligt at se. Og hvis vejene er med os, kan vi måske også nå at se den gamle slotsruin! Der er intet lignende i hele Krystallandet siger jeg dig" fortalte han, og begyndte ligefrem at glæde sig.

Azurien lå nok lige i Dianthos baghave, men det var et stort område, med kun få større byer. Måske havde døds dengserne ikke lagt deres klamme syn i den retning endnu? Det var da værd at håbe på.

Dal udstødte en let kilden lyd som Eyad kravlede videre ned. "Men det kunne måske være en idé at blive hængende her lidt endnu, hvertfald indtil området bliver lidt mindre... befolket" kommenterede han så, med et sigende blik. Det var nok nemmest at rejse efter Kiles Orden var skredet fra området igen, frem for at have dem i hælende hele vejen. For hvis de skulle til Azurien, betød det at de måtte rejse tilbage den vej de var kommet fra. Tilbage mod Dianthos.
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 22.07.2018 22:02
"Tænk, det synes jeg, lyder som en god idé," sagde Eyad og smilede til Dal. Han lagde sig ned på ryggen og trak Dal med sig ned, så han endte ovenpå Eyad. Eyad viklede begge arme om Dal og trak ham ned i et kys. Eyad ville ikke have været så kærlig overfor Dal, hvis han ikke følte sig tryk og gemt væk i gryden, de lå i lige nu. Aftensolen bagte ned på dem og varmede det bløde græs. Eyad kunne godt have lyst til at blive liggende lige her med Dal til evig tid.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal fulgte roligt med som Eyad trak ham nedover sig, og Dals smil kravlede markant op til den ene side. Han var nød til at holde noget af sin vægt selv, for ikke at mase Eyad under sig, men anstrengelsen viste sig slet ikke i kysset, som hans læber mødte elverens.
Det var fantastisk rart, men som de brød kysset igen, lod Dal sig glide ned ved siden af Eyad i stedet, med en arm hvilende over elverens brystkasse. "Det er for.. åbent her" sagde Dal lavmælt, med beklagelse i stemmen. Hans kinder var blevet en anelse røde, sammen med hans øre "Vi må vente til vi finder en kro der har plads" lovede han så.
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 22.07.2018 22:46
Eyad sukkede og surmulede lidt, men han vidste jo, at Dal havde ret, så det varede ikke mange sekunder, før han blot lagde sig ind til Dal med hovedet på dværgens brystkasse.

"Det er også de dumme ører," sagde han efter et stykke tid, hvor han bare havde lyttet til Dals hjerteslag. "Hvis de ikke var spidse, så kunne vi bare rejse rundt, som det passede os uden bekymring. Hey!"

Han satte sig op med et sæt og hev lidt i tipperne af sine ører, mens han så på Dal med ophidselse. "Kender du ikke nogen, der kan...?" Han mimede en saks med fingrene. "Det vil selvfølgelig gøre ondt, men så er det overstået! Så behøver du ikke bruge energi på at holde illusioner kørende, og så kan vi bare rejse rundt uden at se os over skulderen hele tiden."
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal lagde armene om Eyad og holdt elveren ind til sig. Dal nød deres små øjeblikke af ro, i en ellers kaotisk tilværelse. Han ville ønske de kunne have flere, men det skulle nok blive bedre med tiden. Deres tid skulle nok komme!

Eyads ord fik Dal til at sukke tungt "Der er ikke noget-" begyndte han, men blev afbrudt da Eyad pludseligt satte sig op, og trak sig selv i ørene. Dal for op efter ham, og greb Eyads hænder, for at stoppe ham i at trække sig selv i ørene. "Eyad! Du skal da ikke klippe ørene af dig selv! Det er jo tosset!" sagde han bestemt og holdt om Eyads hænder. Ikke på vilkår at han ville lade Eyad gøre sådan noget ved sig selv!

Men Eyad havde en pointe. Hvis han ikke var en elver, ville deres liv være så meget nemmere, og Dal ville kunne sove roligt for første gang længe. Men at klippe hans øre af?!
Dal gav elverens hænder et klem "Men.. hvis du er seriøs omkring det, er der måske en anden mulighed. Der er en legende, om en omrejsende kvinde der kan bringe folks inderst ud.. Men er du sikker på det er det du vil Eyad?"
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 31.07.2018 18:55
"Sgu da ikke hele øret!" grinede Eyad og rystede på hovedet. "Kun lige spidserne."

Det ar selvfølgelig stadig et alvorligt indgreb, og det ville betyde, at en af de markører, der virkelig bandt ham sammen med andre elvere, ville forsvinde. Men Eyad havde aldrig haft noget speciel tilhørsforhold til elvere. For hans skyld kunne han lige så godt være et menneske eller en anden race.

"Folks inderste?" spurgte han Dal og løftede nysgerrigt begge øjenbryn. Hvis han kunne undgå smerte ved at klippe tipperne af sine ører… "Hvordan det? Hun vender ikke vrangen ud på én, vel?"
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Spidserne eller hele øret, så var det tydeligt Dal ikke var en fan af ideen på nogen måde. Han ville ikke overgive sig til ordenens agenda ved at lade Eyad skade sig selv på den måde! Ikke på vilkår! Så hellere rejse riget tyndt i søgen på en legende. 

Eyads spøgsmål fik Dal til at le, på trods af sig selv. "Nej nej! Hun kan bringe det skjulte frem, gøre en til mere end man var, gøre en til noget større, noget... bedre" forklarede Dal lidt tænksom. Historien var gammel, og var ikke kun på vers, men også symbolsk, og ulig noget andet han var faldet over fra den tidsperiode. Hans bedste bud var, at den enten var lavet af nogen med en helt særlig stil, der ikke var slået igennem, eller at den var lavet af en amatør. Om det var det ene eller det andet, så var rygterne holdt ved igennem årene.

"Der er dog et problem. Ingen ved hvordan man finder hende direkte, men det siges hun viser sig for 'de der er værdige til hendes hjælp'"
1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2