Det blev en stille tur gennem byens gader. Mørket holdt de fleste til at gå for sig selv og ingen værdigede dem mere end et blik og nik i forbifarten. Isadora mistænkte lord Thurstons udtryk for at have en del med dette at gøre, men sagde intet. Ikke før Will lige så dæmpet talte til hende. Da så hun til siden og op på ham, før hun klemte hans hånd som et smil formede sig på hendes læber. "Det har jeg altid haft en glimrende sans for at komme - selv før jeg mødte dig, Will." Det var næppe hvad hans forældre ønskede at høre, men lige nu var hun ligeglad. Hun holdt dog stemmen ganske dæmpet som hun tilføjede. "Men der går nok lidt tid før vi kan ses igen... hvis du ikke popper forbi altså." Hun smilede til ham med så meget opfordring som invitation til at gøre lige det i de grå øjne. Mormoderen ville næppe lade ham blive lukket ind af hoveddøren, men have kunne han altid dukke op i. Det håbede Isadora i hvert fald han ville huske.
Som nærmede sig palæet så Isadora en skikkelse komme frem i døren. Selv som siluet mod lyset indefra var der ingen tvivl om hvem det var og hendes hjerte sank en smule mere i livet på hende. Det blev ikke bedre som de kom nærmere og Lady Highwell trådte til side og med en håndbevægelse bød dem alle at komme ind. "Lord Thurston, Lady Thurston, kom ind." Hendes blik faldt dernæst på de to unge så gennemborende som nogensinde og blev der til alle fire var kommet indenfor. Så lod hun døren falde i. Normalvis ville en tjener have stået for døren, men at hun selv gjorde det var alt andet end betrykkende for Isadora. Hallen var også chokerende mennesketom.
"Isadora Agnes Blackwood. Dit værelse. Nu." Isadora mødte hendes blik kort, før hun hurtigt fandt gulvet, slap Wills hånd og nejede for sin mormoder. Der var intet hun kunne sige nu lige og intet godt der ville komme ud af at åbne munden. Hun tillod sig dog at finde Will med blikket og forsøge at smile svagt til ham, før hun mærkede vægten af sin slægtnings blik på sig og forsvandt op af trappen til første sal. Ude af syne tøvede hun og blev, hvor hun kunne høre hvad der skete.
"Regina. Jeg beklager virkelig det her." Lady Highwell så beklagende på Wills mor og ignorerede den unge mand fuldstændig. "Jeg har ikke været fuldt ud opmærksom på hvor meget skade hendes opdragelse havde lidt af hendes fars forsvinden."