”Undskyld.”[/color] mumlede Nadia, da Lorgath mente, at ingen knælede for ham. Det havde hun enlig været ret ligeglad med, om han mente sådan eller ej, men hun havde det bedre med, at hun havde gjort det. Og nogen vaner kunne man ikke komme af med.. åbenbart. Det sårede hende dog lidt, at han mente, at undskyldningen ikke var nødvendig, men hun bed det i sig. Det var jo alligevel ikke derfor, at hun var kommet.
”Ja. Ja, det har jeg.”[/color] svarede hun en anelse tøvende, mens hun overvejede, hvordan det skulle fremlægges. Hun tog en dyb indånding, inden hun valgte at forklare sig, og hun håbede på, at hun ikke ville blive afbrudt, fordi hun var ikke sikker på, om hun så ville kunne fortsætte. Det krævede nemlig en del fra hendes side. Det var nemlig sådanne nogle ting, som hun aldrig talte om.
”Jeg beklager min opførelse, men alting er blevet vendt på hovedet i den seneste tid. Jeg er opvokset uden kærlighed. Jeg har altid været alene og ensom i denne verden. Der var ingen, som bekymrede sig om mig. Jeg skulle klare mig selv. Jeg var et koldt og følelsesløst menneske. Men så møder jeg dig. Og i den seneste tid er det gået stærkt. Båndet mellem os er blevet stærkt. Og i går aftes trak du tæppet væk under mig. Jeg tror, at du i den seneste tid er blevet, som en far for mig.”[/color] det sidste mumlede hun meget lavt. Hun forsøgte at tørre tårerne væk fra hendes kinder. Det var sådan hun havde det, og der var ikke rigtig noget, som kunne ændre på det.
Krystallandet