Viktors opfordring om at de burde fægte sammen en dag, var noget Marius ville se frem til og håbede det var noget de kunne gøre snart. Marius vidste der ville være et fægteophold en hel weekend, engang i oktober, måske Viktor skulle til det samme. Men før han kunne nå at spørge var Viktor åbenbart færdig med at tegne ham. Marius satte sig op for at tage imod skitsebogen. Han blev helt forbløffet over det han så. Viktor havde virkelig formået at fange Marius øjne og ikke mindst hans mund- i så fine detaljer at Marius ikke helt vidste hvad han skulle sige. Det var virkelig som om Viktor havde set Marius som hvem han var og han følte sig med ét helt nøgen, som havde hans sjæl været blottet for den anden.
Han kunne næsten ikke holde ud at se mere på tegningen og gav den forsigtigt tilbage til Viktor og sagde med stille stemme "Ehm, du er virkelig dygtig.. Du ser dybere end hvad øjet lige rækker. Det er et talent i sig selv." Han håbede Viktor forstod det han sagde, som det største kompliment, men Marius var stadig lidt usikker på sig selv. Hvilket var noget han næsten aldrig følte, men samtidig var han også glad. Glad for det var Viktor som havde set så dybt ind i ham.
Marius undrede sig over hvad Viktor kunne få udtrykt hvis han en dag malede ham og med den tanke sagde han med lidt mere forhåbningsfuld stemme "Måske jeg en dag inviterer dig til at male mig"
For at ryste stemningen ud af sin krop rejste Marius sig helt op og strakte sig og spurgte så "Har du fået morgenmad? Jeg kan få nogle tjenestefolk til at servere os noget mad her?"