"Det må du gerne for min skyld."
Oisin havde ikke noget problem med at Winchell crashede hos ham. Så længe Oisin kom i seng, så var han tilfreds.
Langsomt begyndte Oisin at stavre ned af gaderne. Muligvis passerede de på et tidspunkt en byvagt patrulje, der havde nattetjeneste. Han misundte ikke byvagterne det. De måtte have det pisse koldt, og så skulle kunne skælne mellem fulde folk og uromagere. Det måtte ikke være nemt, men han kunne ikke forestille sig at Oisin og Winchell virkede truende.
Det tog noget tid, men de nåede frem til Oisins beskedne hjem. En ganske almindeligt lille hus, klemt ind mellem alle de andre. Hvert eneste bygning så ud som om det var blevet mast ind for at få plads til dem alle, men Oisin kunne lide det. Stueetagen var der hvor han havde sit ildsted med en lille skænk og bord, hvor han kunne spise, og ellers ledte en trappe op, hvor han havde sit sovekammer.
"Du kan sove på skænken. Jeg henter lige et soveskind til dig, og så vil jeg få tændt op. Ellers fryser vi ihjel i nat."
Turen havde frisket Oisin lidt op. Han vidste at han skulle skynde sig, hvis han ikke bare skulle gå omkuld i sine egne soveskind. Det tog derfor heller ikke satyren lang tid at komme op af trappen, og ned igen med nogle skind i armene.
Han kiggede over mod sit ildsted og sukkede tungt.
"Nu ville det være rart at være troldmand. Bare puf! Og så havde man ild."
Oisin lo lidt, men fik møjsomt sat sig på knæ foran ildstedet og begyndte langsomt at tænde op.
Det tog ham en del tid, men til sidst kom der ild i ildstedet, og varmen bredte sig hurtigt, og det hjalp en del på kulden i den meget kolde bolig. Oisin sad og stirrede træt ind i de knitrende flammer.