Én tanke for meget

Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 19.09.2020 17:01
Spørgsmålet var ikke hvad andre synes om dig, det var hvordan du ville beskrive dig selv.” Sagde hun, og lagde sin knyttet næve mod hendes hage og betragtede ham med dovne øjne. Hun tog en dyb indånding, som de fulgte hans arme ned til fingrene der meget vant fortsatte med snitning af figuren. Hun måtte vel komme på noget bedre for at forklare ham det. 
Okay, hvis jeg skulle beskrive mig selv med tre ord” sagde hun, og tænkte lidt mere nøje omkring det. “Jamen så ville jeg sige, hysterisk, mærkværdig og meget klog.” Sagde hun og smilede til ham, hun mente hvert et ord der kom ud af hendes mund. Og trak på skuldrene. “Ville ønske jeg ikke var hysterisk, mange ville nok betegne min lidelse som månesyge, men jeg vælger at tage det med, s om en ting jeg er også selvom jeg nogen gange ville ønske jeg ville kunne ændre det.” Hun fugtede læberne - “Så lad os prøve igen, beskriv dig med tre ord.

- you never know, what you’re going to get - 
Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 19.09.2020 21:22
Bandorion kiggede overvejende op igen, så han kunne se på Caerthynna hvad hun sagde omkring sig selv. Han havde ikke særlig meget lyst til at beskrive sig selv, men hvis Caerthynna absolut ville lege denne her leg, så kunne han vel gøre det.
Hans øjne gled ud mod horisonten, over byen og husene, og mod haverne han kunne se i det fjerne. Hvem var han som en person uden at andre så på ham. ”Skal det være personlighedstræk?” spurgte han. Det var nemmere at beskrive ting han var god til. Kravle på hustage, generelt adræt. Han kiggede ned på skulpturen der var ved at tage form i hans hånd. Hans skulpturer. Hvor han hadede at hans talenter til tider lå i det han var blevet opdraget til hernede, hvor de bare virkede til at ville sætte ham i en lille boks, og aldrig lukke ham ud igen. 
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 20.09.2020 12:32
Hun kunne ikke lade være med at grine, da han prøvede at lave om på reglerne. Hun havde da bestemt nogle karaktertræk, som hun kunne give ham allerede. 
En hurtigt hovedrysten, som hun puffede til ham med albuen. Dog prøvede hun at sikre sig, at det ikke betød han kom til at skære sig i fingeren eller noget der var værre. 
Okay, vi lader være med at lege den leg - siden den tydeligvis gør dig så ukomfortabel.” Hendes egne øjne gled hen over hustagene sammen med hans blik. Tungen fugtede hen over hendes læber, inden hun åbnede munden - lukkede den igen. Overvejene om hun skulle spørger, eller lade være, men besluttede sig så for, at det ville hun!
Hey, vil du have noget mod, jeg fortalte dig hvad jeg har observeret? Nu kender jeg dig selvfølgelig ikke så godt, men vi har været i en situation hvor du var ved at blive kidnappet - en anden situation hvor vi blev tvunget sammen i en drøm - og sidste nu, hvordan vi har oplevet hinanden i dag.” Spurgte hun forsigtigt, og sendte ham et smil - stilhed, det var bare ikke noget hun var særlig god til.

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 22.09.2020 09:12
Bandorion hævede et øjenbryn af hende. ”Det var et decideret spørgsmål om legen,” pointerede han, men lod det ellers ligge, som han fingre gled over skulpturen og hans kniv begyndte at snitte små flager af træ af igen.
”Du er velkommen til at gøre det, men brug nu ikke alt for uflatterende ord omkring mig,” sagde han med et let smil, men kiggede ikke denne her gang på hende. Han var vant til at andre dannede sig en mening om hvem han var. Satte ham i en bås, og til tider kunne det være interessant at høre om, men for de tmeste var det ikke ligefrem søde ting han fik at vide. Ballademager var nok et af de ord der var mest brugt af ham over årerne, og sikkert også med god grund. Han havde opsøgt det liv, men nu om dage, så ønskede han måske bare lidt mere substans, selvom han ikke var sikker på hvor han skulle få det fra. 
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 22.09.2020 18:53
Hun tog en dyb indånding og kiggede igen ud over hustagene. Det var næsten som om at solen skinnede på dem, selvom at det ikke var muligt nu når de var underjorden. Måske var det hele magien, som der havde gjort grundlag for at området kunne laves? Hun vidste det ikke, og fugtede langsomt læberne - som hun endelig kiggede tilbage på ham. 
"Du er energisk, eller beskrevet på en anden måde eventyrlysten." startede hun ud, og lagde benene i skrædderstilling, i stedet for at de hang ud over tagets kant. 
"Du er kærlig" sagde hun og lagde hoved på skrå, nok et ord han ikke ville bruge på sig selv. Nu kendte hun ham ikke godt, men han havde hjulpet en fremmet uden at forvente noget til gengæld. "Og du - hm, kan ikke huske ordet korrekt" mumlede hun som hun ledte efter på de forskellige sprog - "Du glemmer dig selv, du kaster dig ind i situationer ude at tænke på udfaldet." svarede hun endelig og lod blikket glide ned på træet i hans hænder. Kreativ var han vel, men det var lidt kedeligt at bruge igen, nu når han havde brugt det selv.

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 23.09.2020 20:40
Hendes mening om ham, var væsentlig anderledes end hvad han selv ville sige, selvom han godt kunne nikke genkendende til nogle af tingene, måske ikke lige kærlig godt nok. Han var vel kærlig når han var sammen med en, men på samme måde var han brutal når tingene ikke gik hans vej, noget hun ikke havde set, fordi hun endnu ikke have gjort noget utilgiveligt mod ham. Det ord blev måske også brugt lidt løst når de tkom til ham.
”Dumdristig?” tilbød han så som sidste ord, med et lille smil, og lavede et indhak i træet, for at forme det lidt bedre. Det var mange år siden han sidst havde skåret sig på sin kniv, men som lille var det virkelig sket hele tiden. ”Men er du ikke også eventyrlysten? Du bor i Azurien, men første gang jeg så dig, da var det i Balzera. Du kan måske teleportere dig, men hvis man blot ønskede trygheden om sig selv, så ville man aldrig tage så langt hjemmefra.” Han havde jo heller ikke været meget for at tage til Elverly, da han fik at vide at han skulle, men det havde ikke været en dårlig oplevelse. Der havde han nok bare været bange for at de havde været endnu strengere end Thal'Elors ældre. 
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 24.09.2020 10:36
Hmm..” mumlede hun, som hun tænkte over hvad han havde spurgt hende om. Altså om hun ikke også var eventyrlysten, det var vel mere at hun var blevet udsat for nogle begivenheder, som havde ledt hende her til. Det var mere af nød end det havde været af lyst. 
Lad os bare sige, at det du ser som eventyrlysten, bestemt ikke var noget jeg valgte for mig selv. Jeg hader bakterier, jeg hader det uvisse, og jeg skal lukke og åbne en dør fem gange, før jeg kan gå ind ad den, hvis jeg ikke tager min medicin.” Sagde hun meget sandfærdigt, når man tog i betrækning af at hun ikke kendte ham.
Men hun havde trods alt begyndt denne samtale, så nu kunne hun vel lige så godt følge den til dørs. Desuden, føltes det næsten rart bare at sige det højt - “Så da min far døde, smed min bror mig ud af vores hjem, råbte at jeg var så langt væk i min månesyge, at han intet kunne gøre. Og sådan fandt jeg min vej til Azurien.” Hun trak på skuldrene - “Så mere nød end lyst, ville jeg kalde det du ser som eventyrlysten i mig.

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 24.09.2020 19:58
Overraskende nok gav hun flere oplysninger om sig selv, end han lige havde forudset ville ske. Især omkring sin såkaldte månesyge og baggrund. Mere end Bandorion ville være villig til at dele med en fremmede, men det var de vel næppe mere. Han vidste langt mere om hende, end hun nok nogensinde ville få lov til at lære om ham.
”Han lyder virkelig som en strålende bror,” kom det lettere sarkastisk fra Bandorion, som han skar lidt dybere i træet. Han mindede ham næsten som sin egen far. ”Min far smed mig til Elverly på udveksling, i håb om at de kunne gøre noget ved mig. Det kunne de ikke.” Han smilede lidt for sig selv, inden han fuglte op med et andet spørgsmål. ”Det forklarer dog ikke hvorfor du var i Balzera, hvis du har bosat dig i Azurien. Du bor vel der, fordi du ikke har behov for at gå andre steder hen?” 
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 24.09.2020 22:15
Hendes smil blev hemmelighedsfyldt, som han begyndte at spørger mere ind til Azurien. Der var jo en grund til at Verbatim havde valgt hende, hvem ville nogen sinde tænke at denne kvinde - med de problemer hun havde, var en del af en organiseret spion netværk. 
"Nogen gange, bliver jeg nød til at komme til Balzera fordi at det sorte marked tilbyder mig produkter, jeg normalt ikke ville kunne få andre steder." sagde hun og gav ham et lidt mere venligt smil. Det havde altid været en umådelig god dækhistorie, som hun havde udtænkt sig - for hvorfor skulle hun ikke tage rundt i verden for at sikre sig produkter? Også behøvede han jo ikke at vide, at grunden til hun havde været der den dag, havde været fordi hun skulle sikre sig at de kunne komme ind til Kazimi familien. 
"Brød du dig ikke om Elverly?" spurgte hun, for at vende tilbage til den anden del af samtalen. Oghan havde stadig hans forældre? Det måtte være dejligt, selvom de sendte en afsted på ture, man måske ikke nødvendigvis brød sig om.

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 25.09.2020 15:24
Caerthynna var selvfølgelig en alkymist, noget Bandorion havde fundet ud af i drømmen, selvom det alligevel lød lidt mærkeligt. Han stillede dog ikke alt for mange spørgsmål til det. Dækhistorien var trods alt god, og teleportøre var også bare glade for at rejse rundt virkede det til. Selvom hendes mærkelige tendenser og det at hun var alkymist virkede lidt.. absurd.

”Elverly var fint,” sagde han og trak lidt på skuldrene, men så hende ikke i øjnene, som han talte. Han var for fokuseret på skulpturen, ikke fordi han regnede med at lyve. ”De flest af ungelverne var fine nok, selvom det vidst bare var en evig kamp om hvem der kunne tiltrække den kønneste pige, og nogle af dem var også bare... lidt mærkelige.” Især den lyshårede elvermand, han havde brugt meget tid med. Han havde været så oprørt over at et simpelt menneske var komemt hen til ham for at fortælle ham om sin kærlighed. Et menneske kunne også være hyggeligt i perioder, men det var så lidt en ting Bandorion selv havde taget sig af senere. 
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 25.09.2020 15:46
Hun grinede lidt over det med at tiltrække den kønneste pige. 
Ja, skønhed - det var bestemt en stor ting i Elverly. Hun kiggede væk fra ham, og kunne mærke hvordan at hendes ansigt fortrak sig i en mere - ulæselig mine. Det havde været en af de hårde ting, man passede aldrig ind. Man var aldrig særlig eftertragtet - fordi man lignede, ja hvad? 
Hun blinkede lidt, og havde igen svært ved at holde tankerne for sig selv. 
Hah har i set drenge, hun ligner ikke en gang en rigtig elver! Hvordan kan man være så grim, når ens forældre er så smukke? Den lille kedelige elverpige, lå på jorden og græd. Men hun græd nok mere over jorden der lå over alt på hendes fine nye kjole. Den som hun havde tigget så mange måneder om at få.
Åh ja, elver kunne være onde mod deres eget folk såvel som mod menneskerne. 
Hendes blik var fjernt ud over bygninger der lå foran dem - de rustikke ler bygninger havde en hvis charme, og alligevel savnede hun sin hytte i skoven. På trods af at hun hadet området. Men så var det jo heldigt, at man bare kunne teleportere sig derud. 

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 25.09.2020 20:04
Det var blevet nemmere at holde sig ude af Caerthynnas sind, især fordi det ikke havde været så voldsomme ting der var kommet fra hende, men så begyndte der at komme glimt ind i noget der ikke var hans. Hvilket også var derfor han kom med et pludselig udbrød. ”Stop!” I håb om at rive hende ud af den tankestrøm, så han kunne lukke an. Hans ansigt var fortrængt i en koncentreret mine, næsten så det så lidt smertefuldt ud. ”Jeg kan hører det hele, og det har jeg ikke lyst til. Ikke igen. Bare stop med at tænke på det.” Ordene var måske også lidt en måde hvorpå han kunne stoppe med at høre gråden, og hvad der ellers kom igennem, da hans egen stemme ofte overdøvede alt andet han hørte.
Han var dog stoppet med at snitte i mellem tiden, og den halvfærdige figur havde fundet plads på hans skød, nu når han bare havde fået lov til at blive overvældet af Caerthynnas minder. 
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 25.09.2020 20:09
"Undskyld" svarede hun langsomt, og vred en pinefuld grimasse, som hun tvang sit ansigt væk fra ham igen. Da hun var blevet tvunget derhen, af hans stemme som råbte af hende. Hun ville gerne fortælle ham, at det ikke var med hendes bedste vilje, at han kunne høre disse ting. Det var jo ikke fordi hun ønskede at han vidste, hvad der egentlig kørte rundt i hendes hoved. Men når nogle så voldsomme minder pludselig væltede op, fordi der blev sagt noget der førte tankerne derhen. Var det meget svært at holde dem for sig selv - især når de ikke vidste hvordan de skulle stoppe det.
"Det var ikke min mening" mumlede hun til sidst, og lod hendes døde øjne kigge tilbage ud over sceneriet der lå foran dem. I et håb om, at hvis hun bare ikke sagde eller gjorde noget. Så ville han hellere ikke kunne høre hende - som i overhoved. Det var vel hvad han foretræk så? Måtte hun gå udfra.

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 26.09.2020 14:59
Det var ligeså meget også for hendes skyld. Hun brød sig ligeså lidt om det som han gjorde, hvilket bare gjorde hele situationen værre. Det havde været nemmere da hun var på afstand, for der havde han trods alt ikke hørte noget, og han kunne vel sørge for kun at sende de tanker han ønskede... med lidt øvelse igen. Som at være 10 år igen.

”Men det er ikke rart for nogen af os,” sagde han og koncentrationen virkede til at falme lidt på hans ansigt, nu når det virkede til at de ikke prøvede at prikke sig ind i hans sind. Han mente dog ikke at hun generelt skulle være stille, bare... i sit sind. Uden de forfærdelige minder som han åbenbart bare skulle høre om.
Forsigtigt tog han figuren op igen. Den var ved at ligne noget i hvert fald, men selvom han havde fat i kniven også, så følte han sig ikke nok sikker i at kunne føre den roligt hen af træet. Ikke lige nu.
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 27.09.2020 13:25
Det gjorde ondt, helt inde i hendes hjerte. 
Det var svært at få vejret, sådan som hun sad og vred sine svedige hænder ind i hendes bukser. Angst anfaldet var ved at dukke op, for det var ikke kun det at han ikke brød sig om at høre hendes tanker. Hun var bare så bange for, at det måske betød at hendes sind var ved at knække fuldstændig. Hvordan ville hun så kunne gemme sig fra Solari? 
For meget, det hele var for meget. Som hendes hæle begyndte at banke ind i muren som benene lå hen over. "Jeg - jeg kan ikke lige nu, jeg" hendes magiske kræfter greb omkring hende og hun forsvandt fra sin sidde plads ved siden af ham. 
Hun ville nok komme tilbage, men hun var nød til at gemme sig - forsvinde for en stund. Det gjorde alt sammen for ondt, til at hun kunne holde til det mere. Og det var lige så meget for hans skyld, for hun kunne ikke holde hendes minder ude af hendes sind. Hvordan Solari havde tortureret hende, for at få hendes blod. Hvordan hun havde været nød til at indgå en aftale, hvor hun skulle komme tilbage igen. For hvis hun ikke gjorde det, ville hun blive jagtet som en skræmt hare. 
Og sådan endte hun igen op på hendes seng i Azurien.

Caerthynna har forladt tråden.

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 27.09.2020 13:37
Bandorion kiggede endnu engang forvirret op, som Caerthynna begyndte at blive urolig og sige usammenhængende ting, omkring at hun ikke kunne.
”Ikke kan...” mere fik han ikke sagt før at hvor hun sad, var der blot et tomrum, som virkede større end det hun havde fyldt ud da hun var der. Som havde hun taget en del af omgivelserne med sig, selvom det lød helt absurd. ”Caer?” kunne han høre sig ud i den stoppe plads, men der var ingen stemme til at svare sig. I stedet for havde han blot sin kniv og sin skulptur i sine hænder, og endnu engang var han helt alene.

Der var dog intet Bandorion egentlig kunne gøre, men alligevel var det et råb af frustration der undslap ham, som han rejste sig frustreret op. Figuren han havde lavet, en ugle for hendes klogskab, kiggede han ned på, før at han bare smed den så langt han kunne. Den røg et stykke, inden den splintrede mod et af de andre huse og alle tegn på at han endnu engang havde forsøgt at være den person han havde været for over hundrede år siden, var endnu engang forsvundet. Han kunne ikke være en skulptør.

Han kunne havde forsøgt at sende tanker til hende, men i stedet for, så kravlede han ned af hustaget, inden han rendte hjem for at finde et par ting, og så begive sig mod Balzeras gader. Bedre end at være her.

Bandorion har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 9