Sarah Evasdotter

Sarah Evasdotter

Undergrundskæmper

Sand Neutral

Race / Varulv

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Sparks 24.06.2020 12:02
Da hun endelig sank ned i vandet, lukkede hun instinktivt øjnene i. 
Hun mærkede hvordan de mange ømme muskler begyndte at slappe af, og hendes arme lagde sig på kanten af karret. Sank lidt længere ned i, det ville nok være svært at holde sit løfte. At hun ville være hurtigt færdig, for varmen der svøb omkring hende. Vækkede hende en anelse til live igen, og lød hende glide ind i noget mere komfortabel tilværelse i kroppen. Hendes blik åbnede sig dog, og betragtede den forslåede krop. Blå og lilla farve blomstrede frem på ribben ned mod maven. Begge hendes inderlår var fuldstændig kuldsorte, og et ukomfortabel suk gled fra hendes læber. 
Feminin, ja det kunne man vel ikke kalde hende. 
Hvor længe hun lod sig selv nyde glæden af det varme vand, var hun ikke helt sikker på. Men duften af lavendel begyndte at brede sig, som hun en smule akavet begyndte at vaske hendes brune lokker. 
Efter et minut, eller ti, fik hun endelig taget sig sammen og steg ud af karet i værelset. Hurtigt tørrede hun sig, og puttede nogle linnedbukser på, i en koksgrå farve. En afdæmpet olivengrøn kjortel blev kastet hen over hoved, og hun tog et læderbælte og stramte det omkring livet, med en pung og kniv i siden. 
Med en smule tøvende skridt, gik hun tilbage til krostuen. Og med det våde hår der var strøget tilbage, og bag begge øre gik hun stille hen til pladsen ved ildstedet. 
Beklager, jeg havde lidt svært at komme ud af vandet.” Da hun satte ved siden af ham, stirrede hun ind i flammerne. Og nød duften af at være ren, og nogen lunde anstændig at se på. Hendes forbindingerne havde hun også skiftet, så de var fine og hvide igen. 
Men hvad mere hun skulle sige nu, det var hun ikke helt sikker på.

Isla

Isla

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 24.06.2020 21:24
Sarah gik og efterlod Eadgar ved flammerne. Det generede ham ikke at være gennemblødt og mudret, så længe ånden var ren og frisk og Lyset skinnede. Og det gjorde det; både det han tabte sit grønne blik ind i og det han følte udsprang fra hans sind.
Det klædte Sarah at have været i bad. Selvom hun stadig virkede unaturlig forknyt, hang der ikke længere et spor af død (den karakteristiske dunst af sved og gammelt blod) over hende. Tøjet var simpelt og fint; det klædte hende.

”Vil du fortælle lidt om dig selv?” Spurgte han, lod kortvarigt opmærksomheden falde på hende, men trak så blikket tilbage i ilden. Forkynderen havde erfaring med, at det var nemmere at åbne sig op, når der ikke konstant var en øjenkontakt at tage højde for. Folk havde også nemmere ved at snakke sammen, når de sad på kærre i bevægelse, havde den unge mand bemærket; når begge parter så fremad, lod sig lulle med af noget på vejen foran, og kørte fra samtalen i takt med at ordene blev sagt.
Det skabte en anden slags intimitet; en åbenhed - også for samtaleemner, der umiddelbart kunne virke svære at få hul på ellers. Måske kunne ilden være deres vogn?

Jeg fornemmer, at der er noget som trykker dig, Sarah – har du lyst til at tale om det?”
Sarah Evasdotter

Sarah Evasdotter

Undergrundskæmper

Sand Neutral

Race / Varulv

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Sparks 24.06.2020 21:49
Fortælle lidt om hende selv?
Hun kiggede først forvirret på ham, hvorfor ville han høre om hende? Eller, det var måske ikke så mærkeligt siden han gerne ville blive, ind til at han havde fået hende i bedre humør. Hun sukkede lidt, og lod to fingre lege en distraheret med nogle våde strå fra hendes mørkebrune hår. Der gik mange forskellige tanker igennem hendes hoved, hvad hun kunne fortælle ham, hvad hun ikke kunne fortælle ham. Eller nærmere, hvad hun ikke havde lyst til at dele. 
Normalt ville hun slet ikke havde delt noget, men måske bare for i aften, med en mand som Eadgar, så kunne hun godt gøre det. Eller kunne hun? 
Hendes blik var fægtet mod ilden der knitrede lystigt, mens den åd af det træ der lå inde i pejsen. Varmen fra flammerne, varmede hendes ansigt og skabte råde plamager på hendes fregnede ansigt. Normalt ville hun havde haft det godt med, at man ikke så hinanden ind i øjnene. Men nu havde hun fundet en af de få, som faktisk kunne. Så lysten til at blive ved med at fange hans grønne, var så overvældende at en af hendes hænder begyndte at knytte sig sammen. 

Det gibbede i kroppen da han snakkede igen, hun rykkede hendes hoved mod ham og trak sagte på smile båndet. “Hvorfor kan du kigge mig ind i øjnene?” Spurgte hun endelig, ganske forsigtigt, som hendes blik rettede mod hans igen. Det var hvad der trykkede hende, hvorfor - for han virkede som typen der skammede sig over meget. Måske ikke store ting, men manden burde skamme sig - i hvert fald hvis man så på alle de gange, hvor at han var blevet en anelse - hysterisk, over de ting hun havde sagt til ham. 

Isla

Isla

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 24.06.2020 23:11
Det var tydeligt at hun ikke havde forventet forkynderens opmuntring til dybsindighed. Eller til at dele et øjeblik, som Renny ville definere som ’fortroligt’. I hvert fald bredte tavsheden sig; tillod flammerens knitrende lyde og den øvrige beværtnings summen at træde frem og fylde tomrummet. Lyset blafrede i Eadgar. Havde han fejlvurderet situationen? Det var svært ikke at bide mærke i, hvordan Sarah blev ved med at søge forkynderens blik og ikke – som han havde forventet – kigge ind i flammerne. Var det normalt at kigge på en, hvis denne havde været delvist, hvis ikke helt, skyld i det bratte humørskift? Var der sket noget med hans ansigt? Eadgar den Andægtige bekæmpede trangen til at mærke efter.
Den unge mand endte med at give efter for hendes øjne, rettede sit grønne blik mod hende og kontakten blev etableret på ny. Ilden farvede hendes ene side gylden. Gav dybde i det mørke blik, fik dem til at funkle i et skær af orange. Det våde, tilbageredte hår glinsede. Selvom hun var forslået, tog Eadgar for første gang ikke notits af det.

Kigge på dig?” spurgte han uforstående. Han kunne mærke på det stille tonefald, at det var et reelt spørgsmål med noget, der rummede en tydelig karakter af vigtighed for varulven. Så gik det op for ham, hvad Sarah mente og erkendelsen prægede forkynderens ansigt. Smilet var mildt og en smule skævt, da det hele gav mening:

Åh, altså. Jeg kunne godt se på dig før også – du må endelig ikke tro andet – jeg er bare ikke særlig vant til forslåede ansigter. Blod kan gøre mig lettere svimmel. Men det er okay nu; Faktisk tænker jeg næsten ikke over det mere.” betroede han hende godmodigt.
Sarah Evasdotter

Sarah Evasdotter

Undergrundskæmper

Sand Neutral

Race / Varulv

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Sparks 24.06.2020 23:23
Det gav et gys igennem hende, som deres øjne igen mødtes. Hun forventede næsten at der ville ske noget, at hun ville se hans skam - hans billeder ville flyde i hendes sind, som havde hun selv oplevet tingene. Men der kom intet, det eneste hun så - var nogle utrolig smukke grønne øjne. Og det tog kortvarigt pusten fra hende. Hvor længe havde hun ikke kigget ind i øjne, og håbet, tigget og bedt. at denne gang, denne gang ville hun kunne se blot en farve. En pupil og en iris, intet andet. Og så få gange var det sket. Også skulle det af alle personer, være ham som hun kunne se sig selv spejle i de blanke dybe grønne øjne? 
Hun så selv hvordan de varme flammer kastede et blidt lys hen over forkynderen, og hun tog en dyb indånding. Hun nikkede langsomt, da han gentog halvdelen af spørgsmålet. Kigge på hende. Men det var ikke helt det hun havde ment, ikke at han behøvede at forstå det. Men hun havde alligevel behov for at uddybe. Dog ventede hun, da hun kunne se han ville forklare sig yderligere. Og det han sagde, fik et smil til at danse frem på læberne. Hun lukkede kort øjnene, og rystede på hoved inden hun kiggede inde i hans igen. Vente stolen, således at hun sad overfor ham, i stedet overfor ilden der stadig knitrede lystigt. “Nej - jeg mener.” Startede hun ud, og tog en dyb indånding. “Det er meget få, som kan kigge mig ind i øjnene.” Hun fugtede læberne, og lagde hoved en anelse på sned. “Når - folk, kigger mig ind i øjnene, vil jeg se deres skam. Den fylder mig, som var det mig selv der havde gjort det. Jeg kan nogen gange fremprovokere flere minder, men typisk er det noget som sker - uden jeg har kontrol over det. Men du, du kan se mig ind i øjnene uden der sker noget.” Sagde hun hæst, og hendes hænder knyttede sig imod hendes lår. “Jeg, har ikke se nogen ind i øjnene på den her måde.. i flere år.

Isla

Isla

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 25.06.2020 00:10
At Sarah rykkede stolen således, at hendes front blev vendt mod ham, fik hjertet til at slå hurtigt i brystkassen. Han havde fornemmet at spørgsmålet havde været vigtigt – eller rettere: haft betydning, men hendes adfærd indikerede, at han fuldstændig havde misforstået, hvor stor betydning, der reelt var tale om.
Halsen var tør. Sarah afslørede omsider hvad hun mente; at øjenkontakt for hende ikke var en selvfølge. Eadgar spilede sine øjne op, da det gik op for ham, hvad hun egentlig var i stand til. Evnen var skrækindjagende. Det var muligvis lettelsen over, at han syntes immun, der gjorde, at han på intet tidspunkt skænkede amuletten en tanke. Forkynderen havde haft den på uafbrudt siden den havde vist sig anvendelig i tempelhaven og det var nu blevet en indgroet, naturlig del af hans krop.

Der kunne kun være en logisk forklaring på dette:
Det må være Lyset, som gør det” reflekterede Eadgar den Andægtige højt og eftertænksomt.
Måske hæmmer Lyset din evne på en eller anden måde? Er der andre som kan se dig i øjnene?
Eadgar var sikker på, at hvis der var andre, måtte de ligeledes være tilknyttet Lyset på en eller anden måde.
Sarah Evasdotter

Sarah Evasdotter

Undergrundskæmper

Sand Neutral

Race / Varulv

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Sparks 25.06.2020 09:49
Et eller andet sagde hende, at det ikke var lyset der gjorde at de kunne se hinanden ind i øjnene. Men hun valgte ikke at kommenterer det; lad ham blive i viden omkring, at det gør ham et bedre menneske at tilbede en gudinde for lys. Selvom det aldrig ville være hvor man lagde sin bønner henne, men hvordan man opførte sig hverdag. Og kunne han sige, han altid levede efter de regler med at hjælpe dem som var værre stillet end sig selv? Han kunne jo ikke en gang gå ned i slummen, uden at hans næse var ved at falde af fordi den vrængede sig så meget. 
Det lille syn, fik igen et lille smil til at titte frem på hendes læber. 
Måske” valgte hun at svare, og trak en smule forsigtigt på skuldrene. Det var tydeligt hun ikke troede det samme med ham, men ikke valgte at diskutere hvor vidt det var sandt eller falsk. “Min yngre bror, og børn..” svarede hun, der havde også været en enkelt gammel kone, som havde kunne kigge hende direkte ind i øjnene. Men Sarah var næsten helt sikker på, at hun havde været skingrende tosset. Ellers, kunne hun ikke lige på stående fod huske hvem der havde kunne kigge hende ind i øjnene. Selvom det skete så sjældent, var de jo ikke stadig i hendes liv. Også snart folk forsvandt, var der vel ingen grund til at blive ved med at huske dem. 
Men børn har hellere ikke levet længe nok, til at opfange hvad skam i virkeligheden er. Vi voksne, er for gode til at putte vores egne fordomme, og regler oven på dem - i stedet for de finder deres egne.” Sagde hun med smil, og lænede sig tilbage i stolen. Hendes blik forlod ham aldrig, hun ville nyde øjeblikket hvor hun kunne bruge øjenkontakten og se hvad han følte. Se hvad der skete i hans ansigt, som de sad og snakkede sammen.

Isla

Isla

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 25.06.2020 12:18
Sarahs ansigt røbede at hun ikke virkede til at være ligeså overbevidst om Lysets indvirkning som Eadgar var. Det var ikke overraskende; at hun ikke pure benægtede det, men i stedet sagde ’måske’ var en stor og betydelig sejr for en, der tidligere havde påstået at hun ingen sjæl havde og religion i det hele taget ’ikke var spændende’.
Som forkynder gjaldt det om at fejre disse små skridt mod anderkendelse af Lysets uovervindelighed og altomfattende magt.

så kun din bror .. og nogle børn?” Eadgar stirrede på Sarah. Da hun havde sagt, at det var få som kunne møde hendes blik, havde forkynderen på intet tidspunkt troet at der var tale om så få.
”Er du født sådan? Har din bror lignende egenskaber?
Eadgar bed sig i tungen for at beherske sig og ikke overvælde hende med for mange spørgsmål på en gang. Men det var svært; skammerblikket var lige dele rædselsvækkende og fascinerende og det var svært at holde nysgerrigheden i ave.
Sarah Evasdotter

Sarah Evasdotter

Undergrundskæmper

Sand Neutral

Race / Varulv

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Sparks 25.06.2020 16:55
Hmm” nikkede hun anerkendende, og smilede skævt. “Men tror min bror kan, fordi jeg har opfostret ham, han er kun seksten somre, så der er lidt en alders forskel.” Det var hendes eneste grundlag for hvorfor, at han stadig kunne se hende ind i øjnene. Når så mange af klanmedlemmerne ikke kunne. “Der er selvfølgelig folk som godt kan se mig ind i øjnene, men de vil stadig få det ubehageligt. Det kommer jo an på, om de føler skam over de ting de har gjort eller ej.” Svarede hun med et stille smil; “Langt de fleste skammer sig over et eller andet. At de kom til at snuble foran en hel masse mennesker, til de store at de har været deres partner utro.” Hun tog en dyb indånding. “Min halvbror, fætter, hvad man vil kalde ham. Han kan ikke se mig ind i øjnene længere. For meget skam i hans liv, siden han måtte forlade lysets hær som general.” Svarede hun mere åbenmundet, end hun havde været over for nogen i lang tid. Det fik hende også til at stoppe op, og kiggede forvirret på manden foran hende. Brynene dannede en fuge midt imellem hinanden som de pressede sig sammen. 

Min halvbror, har samme evne som mig - med at være utrolig stærk. Men jeg er den eneste der har fået disse øjne. Min; forbandelse.” Sagde hun med et forsøg på et kvækkende grin. For det var i sandhed en forbandelse, og en af grundene til hun ikke gjorde sig generelt i folk. Ikke havde en forhåbning om en familie. Eller en dag at finde en hun kunne kalde sin partner. 
Men alt det havde hun affundet sig i. Eller, hun havde prøvet. Hvis en klog person kiggede på hendes liv, ville de nok mene at hun ikke klarede det særlig godt. 
Se blot hvordan hendes fingre var bundet ind, fordi hun fik sin vrede ud ved at slå på folk og få krystaller for det.

Isla

Isla

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 26.06.2020 13:37
Eadgar den Andægtige tog sig i at tælle antallet af smil, som Sarah var begyndt sende hans vej. De varierede i størrelse, jovist. Nogle af dem var skæve, andre mere skrøbelige, som var hun endnu ikke helt i stand til at efterlade hvad-det-end-var, som trykkede hende. En ting var dog sikkert: efter at det var gået op for Sarah at de kunne se hinanden i øjnene uden at der kom skam ind i mellem dem (Hvilket var virkelig værdsat!) sad smilene betydeligt løsere på varulven.
Han lyttede til det hun sagde. Nikkede, når det virkede passende men afbrød på intet tidspunkt talestrømmen. I stedet iagttog han blot, hvordan Sarah synes at løsne sig mere og mere op: broren var seksten, skam var noget de fleste følte, selvom grundene kunne være ligeså forskelligartede som smilene. Men det Eadgars inderste inde hæftede sig mest ved var omtalen af halvbroren, fordi det afslørede at Sarah havde uventede forbindelser til lysets hær.
Eadgar mærkede den kælne fornemmelse bag brystbenet, og rynkede brynene.

Det må have været hårdt at være den eneste,” medgav Eadgar empatisk. Det var ikke sært at hun omtalte det som en forbandelse. Eadgar kunne levende forestille sig hvor svært det måtte have været for hende at etablere venskaber - og fortsat måtte være:

Hvad med din familie? Forsøger de ikke at hjælpe dig?”
Sarah Evasdotter

Sarah Evasdotter

Undergrundskæmper

Sand Neutral

Race / Varulv

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Sparks 26.06.2020 16:56
Måske, ville dog ikke ønske for nogen, at have samme evne som jeg.” Ikke nok med, at du ingen venner har eller får. Så er bliver du altid så isoleret fra menneskemængden. Disse tanker fik lov til at glide igennem hendes hoved, og lå også på tippen af hendes tunge. Men hun holde dem for sig selv, de var måske ved at åbne op for hinanden. Eller hun var ved at åbne op for Eadgar, da han ikke havde delt utrolig meget omkring sig selv - som i overhoved. 

Hun fnyste før hun kunne få sig selv til at stoppe. Hendes familie forsøge at hjælpe hende? Moderen var mere tilbøjelig at smide hendes børn væk som brugte klude, fungerede de ikke efter hvad hun havde håbet og ønsket. Igen, ikke noget hun sagde højt, selvom hun havde en stor lyst til det. Alle de gange, hendes mor havde nedværdiggjort hende. 
Alle de gange, hun havde vendt hende ryggen og efterladt hende alene. Alene i skammen, og mørket af at have disse øjne. 
Min mor tvang mig til at gå med bind for øjnene i flere år.” Svarede hun; “Fortalte klanen at mine øjne ikke længere kunne tåle lys. Det var først, da hun havde tæsket mig til forståelse aldrig nogen sinde at kigge nogen ind i øjnene igen. At jeg fik taget bindet fra mine øjne. Da jeg var blevet myndig.” Pludselig ønskede Sarah at hun havde takket ja til mjøden. Eller måske endda noget stærkere end mjød. Hendes øjne vandrede mod hendes fødder, hvor at hendes blik normalt altid befandt sig. Hendes fingre lagde sig mød hinanden, mens hele kroppen spændte. 
Min familie er en kult, så snart du ikke passer ind - så er det fordi Ulven har straffet dig, også er du ikke vigtig nok længere. Du skal hellere straffes end at opdrages. Så nej, min familie forsøger ikke at hjælpe mig. Tværtimod er de nok igang med at indevende Krystallandet i håb om at finde mig og min bror.

Isla

Isla

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 26.06.2020 18:16
Forkynderen nikkede. Og bed mærke i at han atter engang havde taget fejl af varulven. At hun ikke ønskede at andre skulle dele hendes skrækkelige skæbne, vidnede om, at hun som person, ikke var så hævngerrig som han havde forventet. Faktisk havde hun slet ikke vist tegn på at eje denne syndige følelse, indså han og skammede sig i det skjulte – der var i realiteten jo kun ham som havde opsøgt hævn.

Eadgar den Andægtige tabte kæben få ord inde i Sarahs beretning: ”Hvad gjorde hun?” spurgte han, dirrende af vantro. ”Det er jo fuldstændig vanvittigt!” indskød han, da hun forsatte med at fortælle om, hvordan livet i klanen havde været; hvordan hun først havde fået lov at se, efter hun var blevet slået så hårdt mod jorden, at det ikke længere betalte sig at sætte sig i modværge. Hvordan det blev undskyldt med at det var Ulvens straf. Det var ikke så underligt, at Sarahs liv bestod af at kæmpe og drikke smerterne væk efterfølgende.

Ved det hellige Lys, er du på flugt?” De grønne øjne var store og intense, da de forsøgte at sætte sig til varulvens ansigt. Ikke at han bebrejdede hende – hvis det hun sagde om denne såkaldte kult var sandt, fortjente de at gå gennem Mørkets aller varmeste flammer.

Er der noget jeg kan gøre? Har I brug for et sted at være?
Sarah Evasdotter

Sarah Evasdotter

Undergrundskæmper

Sand Neutral

Race / Varulv

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Sparks 26.06.2020 18:36
Der rullede en hæs latter hen over hendes tunge, flød fra læberne og gled rundt i rummet. Hun lagde mærke til nu, hvordan hun - de, fik sigende blikke fra de få folk der sad i lokalet rundt omkring. De lød dog hurtigt blikkende finde et andet sted hen, da varulven kiggede på dem. 
Mh, ja. Jeg tror dog ikke hun lever længere - det skulle i hvert fald undre mig, siden hun som alfaen af gruppen nu har mistet tre børn. Det er ikke noget man ser godt på - børnene er fremtiden for klanen, og de stærkeste overlever.” Svarede hun, som var det det mest naturlige i verden. Og det var for hende, for det var det hendes liv var bygget op omkring. Ikke noget sødt familie forhold, hvor man holde sammen lige meget hvad det kostede. Ikke på samme måde, som man så i kernefamilierne. Hvis der stadig var sådan nogen tilbage, hun tvivlede efterhånden meget. Især efter at plagerne havde hærget over krystallandet tre fire år tilbage. Det havde virkelig sat en katastrofal stopper for rigtig meget godt der var verden. 

Hendes blik landede igen mod hans grønne, og lagde hoved en smule på sned. “Det er sødt af dig - min brødre passer på hinanden langt væk fra Dianthos. Også sender jeg dem ekstra krystaller for det arbejde jeg kan få her, for at sikre at det ikke er min halvbror der skal stå for arbejdet selv. Ikke... ikke efter at hans elskede forsvandt på en mission og stadig ikke er dukket op.” Mumlede hun forsigtigt, da hun havde mødt hendes halvbror igen, efter så mange år - ja næsten tredive år var der gået. Havde hun fundet en mand som var fuldstændig nedbrudt. Væk i bunden på en flaske, og sørgede ikke kun over at han havde slået en af hans bedstevenner ihjel og elsker. Men også tabet af en ung kvinde, som der havde fået ham til at se lyset igen. 
Så nu gør jeg hvad jeg er bedst til, og det er at slås.. Selvom, at det bestemt ikke er noget du bryder dig om” prøvede hun med et grin, og øjnene betragtede flygtigt de indbundet fingre. “Ville.. ville du have noget imod jeg fik noget at drikke?” Hvorfor spurgte hun ham? Det her, var på vej ned i afgrunden, hvor at den mand havde alt for meget indflydelse på den ranglede kvindens tanke og sind.

Isla

Isla

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 26.06.2020 19:22
Jo mere Sarah fortalte, desto mere forstod Eadgar den Andægtige, hvor ligetil hans eget liv var og altid havde været. Lysets vej kunne være besværlig og krævede tid, koncentration og vilje at følge, men det var vand ved siden af de ting Sarah syntes at have været igennem. Den måde, hvorpå hun så letsindigt eller så naturligt, fortalte om klanens brutalitet gav ham kvalme. Han havde ikke overlevet én dag i hendes sted, så meget var sikkert.

”Tøv ikke med at komme til mig, hvis situationen ændrer sig og du en dag har brug for hjælp” svarede han med et indgående tonefald, mens han i det skjulte bed mærke i, hvad Sarah sagde om sin halvbror. Dog valgte han ikke at gå dybere ned i emnet nu; det virkede underligt betændt og følsomt og den unge mand frygtede, at hvis han gravede for åbenlyst, kunne det få hende til at blive helt tavs og spolere den intimitet og åbenhed som de netop var ved at etablere for alvor.

”Nej,” medgav han hende. ”- jeg forstår at du er nødt til at gøre et eller andet for at skaffe krystaller, men jeg synes, at blodudgydelser er en forkert måde at gøre det på. Kan du ikke bruge dine evner andet steds?” Han gengældte hendes position, ved selv at lægge hovedet en kende på skrå:
Åh, ja, naturligvis må du det” svarede han lettere forfjamsket over, at hun havde spurgt ham om lov først. Det var virkelig en anden slags Sarah han sad overfor nu.
Sarah Evasdotter

Sarah Evasdotter

Undergrundskæmper

Sand Neutral

Race / Varulv

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Sparks 26.06.2020 19:38
Hvor lang vej vi er kommet, fra at du ikke kunne se på mig - til du pludselig tilbyder din hjælp.” Sagde hun og løftede prøvende brynene, hendes hånd viftede Pil hen til hende. Som der med et spring i hendes ben, kom gående hen til deres stole ved ilden.
Ja hvad kan jeg gøre for jer?” Hun betragtede Eadgar kort, inden hun to en beslutning. “Vi har brug for noget at varme sig på, så to glas dværge mjød.” Inden Pil nåede at gå, tog Sarah blidt fat i hendes arm og trak hende ned til sig - meget forsigtig med ikke at ramme hendes øjne og lod læberne fange hendes øregang. “Og to glas whiskey.” Ordene blev hvisket så Eadgar ikke kunne høre det, inden hun gav slip. Nogle rosen røde kinder var at se på den unge pige, hvilket Sarah overhoved ikke lagde mærke til, da pigen sprang tilbage bag disken for at sørger for at de kunne få deres drikkevare. 
Oh, jeg - jeg ved ikke engang hvor sent det er. Har du spist aftensmad? For det har de også, og faktisk noget ret godt noget.” Sagde hun hurtigt, og betragtede ham afventende. Hvis svaret var nej, ville hun vinke Pil tilbage og bestille så de kunne få en skål hver af dagens ret. Som nok ville være en form for lamme gryde. 

Mine evner et andet sted...” hun smagte på ordene, da hun vidste hun ikke havde svaret på dem endnu. Hendes intense blå øjne lagde sig på manden, og gav ham et skævt smil. “Hvor henne? Det er de færreste der har lyst til at hyre nogen, som ikke kan se dem ind i øjnene - eller ikke har lyst til det.” Hun fugtede læberne. “Kender du et sted, hvor jeg kunne gøre noget - mere anstændigt arbejde?” Der var måske et lille håb i hendes stemme, selvom at det at slås og kæmpe kunne gøre at meget af den vrede som lå i hendes indre, kom ud på en - som hun mente var en bedre måde. Ville hun da også gerne kunne gøre et arbejde, som hun kunne være stolt af. 

Isla

Isla

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 28.06.2020 11:07
Sarah havde ret i sin konstatering, indså Eadgar den Andægtige og følte en svag tilfredsstillelse derved. At de var på vej ned ad en fælles sti med gensidig tryghed, der gjorde det muligt at få samtalerne på et dybere niveau, hvor de rummede ægte sjælestykker (Okay, gensidigheden var ikke vigtig – Sarahs lyst til at fortælle var), var storslået.
Eadgar forholdt sig afventende og tavs, mens varulven pludselig gjorde tegn til udskænkeren og bad om to glas dværge mjød. Forkynderen protesterede ikke; det havde været en hård dag – og hun ville have godt af noget at styrke sig på – han havde i hvert fald – og han var ikke blevet gennembanket.

Spørgsmålet om mad fik øjeblikkeligt Eadgar til at mærke hvor sulten han var.
Det ville nok være en god idé. Bare en lille portion er alt jeg behøver.” Selvom Eadgar allerede havde rykket sig meget i forhold til sin relation til Sarah, fik det ham ikke til at se blindt på sin askese.
Du kunne gøre dig nyttig for Lyset,” faldt svaret prompte, da varulven ikke virkede helt afvisende.
Mennesket synder- ”åh, verden skulle bare vide at ingen var for hellig til det – heller ikke de frommeste tilbedere: ”- Og de har brug for at skrifte, for at få aflad. For at blive renset. Dine øjne vil kunne bruges til at rense folk.”
Sarah Evasdotter

Sarah Evasdotter

Undergrundskæmper

Sand Neutral

Race / Varulv

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Sparks 28.06.2020 14:19
At blive en der skulle få folk til at få aflad, ved at se deres ‘synd’ i øjnene. Hun grublede over det, men ville det betale godt? For hun kunne ikke forestille sig, folk ville ligge mange værdigfulde krystaller for at få nogen til at se ind i de dybeste afkroge af ens skam - der ville sikkert være ting, som folk havde lykkeligt glemt, eller blot ikke længere ønskede at få tvunget frem. Hun kunne jo ikke styre, hvad det helt præcist var hun dykkede ned i og fandt frem af noget som man skammede sig over. Og angsten for at blive kaldt en djævel eller heks, det var næsten for overvældende til at hun lige med det samme, kunne se den gode idé i det. Men i stedet for at afvise den unge mand hurtigere, end han havde fået lov til at komme med et oprigtigt tilbud om hjælp. Valgte hun i stedet at nikke langsomt, og tage den mest sikre udvej. “Jeg vil tænke over det” sagde hun med et blik der ligedele viste nervøsitet og forståelse. Men ikke noget hun følte de skulle snakke om nu. Måske, hvis hun en dag oprigtigt ville tage ham op, på hans tilbud om at træde ind i lysets rækker, og blive en man kunne komme og stifte til. 

————

Nej Eadgar! Du tabte, du skal drikke ud - sådan er reglerne!” Grinede den brunhåret kvinde, og lagde sin hånd mod glassets bund og tvang det i retningen af at indholdet ville glide ned i hans mund. Der stod et par glas omkring dem. Og hvordan det var sket at hun havde lokket ham i fælden, og hvilken leg de egentlig leget i dette øjeblik. Var hun faktisk i tvivl om - men drikke, det havde hun fået ham til. Og en munter stemning var begyndt at sprede sig mellem de to. Selvom hun var ganske sikker på, at han ville blive rasende på hende dagen efter. Siden hun gerne ville være det bedre menneske, og erkende - at dette var hendes skyld. 

Isla

Isla

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 28.06.2020 23:34
Hvordan det var lykkedes Sarah at gøre Eadgar den Andægtige beruset, forblev i det uvisse. Men ikke desto mindre sad han nu og prøvede fnisende at undgå at tømme endnu et glas. De halvkvalte grin skabte bobler i væsken, da Sarah nådesløst vedblev at skubbe glassets bund opad, så tyngdekraften fik alkohollen til at glide ned i svælget på forkynderen.
Han drak det modstræbende, tørrede munden af med håndryggen efterfølgende. De grønne øjne lyste af liv, der normalt var gemt væk bag et professionelt ydre.

”Det er dog det værste spil jeg nogen sinde har prøvet! Jeg er sikker på, at du snyder! Snyder du Sarah? Du ved godt, at det er strafbart at narre Lyset eller dets hellige tilbedere, ikke?” Han løftede advarende en finger og vippede den foran hendes ansigt, mens et drillesygt smil viste sig på begge sider.
Sarah Evasdotter

Sarah Evasdotter

Undergrundskæmper

Sand Neutral

Race / Varulv

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Sparks 29.06.2020 21:51
Latterne der bølgede hen over hendes læber, kom helt nede fra maven. En rigtig dejlig og varm latter, hvor det var så tydeligt hvor ægte den var. Alt ved hende, den måde hun strålede på, og hyggede sig - det var ægte. For første gang i meget lang tid. Trods alle de gange, hvor hun havde drukket - havde hun aldrig oplevet sådan en sindsro som nu. 
Og det var hans skyld. Eadgar Den Andægtige var grunden til, at varulven sad og hyggede sig som havde hun aldrig gjort det før. 
Mest af alt, fordi hun kunne se, hvor meget af den ægte person pludselig viste sig. Og hvordan hun så den unge knægt, den han burde være til daglig - ikke længere var dækket væk, i en maske af hvad folk mente han skulle være og opføre sig. 

Snyder?! Nu har jeg aldrig!” Grinede hun, og trak på skuldrene inden hun tømte sit eget glas og bestilte to nye. Det var heldigt at Pil holde så meget af Sarah, og Sarah var derimod også ganske sikker på - at der kunne betales på andre måder
Okay - næste spil - du bestemmer den her gang, så kan jeg umuligt snyde!

Isla

Isla

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 29.06.2020 23:01
Alt var godt. Ikke bare sådan godt-godt, det kan gå bedre. Men godt, som i et oprigtigt, helt igennem godt. Den slags som til forveksling minder om den summende følelse af uovervindelighed, man oplever, når det lykkedes en at recitere et yderst vanskeligt og snørklet vers fra Lysets hellige skrifter fejlfrit. Ja, den følelse – bare bedre – sad Eadgar den Andægtige med nu. Også selvom han hæmningsløst druknede sit løfte om askese i billig sprut, spillede om sin fromme sjæl med en varulv og egentlig slet ikke burde føle sig særlig andægtig. Eller anstændig for den sags skyld.

Eadgar sendte Sarah et strålende smil (et af de sjældne) og vippede med sine øjenbryn, da han fik mulighed for at vælge et spil.
Meget vel: Lad os gætte ting om hinanden. Gætter man rigtigt belønnes man, og den anden skal bunde. Gætter man forkert straffes man, og skal selv drikke.
Eadgar så afventende på hende, og indskød så: ”Alternativt kan man slippe for at drikke, hvis man i stedet udfører den handling, som den vindende part foreslår at man skal gøre – Forstår du konceptet?”
0 0 2

Trådnomineringer:

Nomineret af: Keefer
Nomineringsårsag:
“I lige måde! Det var en sand fornøjelse - Sarah er kompleks og simpel, en finurlig krigerisk størrelse, som jeg er virkelig glad for at Eadgar fik mulighed for at lære bedre at kende :D”

Nomineret af: Sparks
Nomineringsårsag:
“Tak for en helt fantastisk tråd. Du skriver som altid som en drøm Keefer <3 ”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 8