Lange Skygger

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 05.05.2020 22:28
Isiodith frøs på stedet, som bjergelveren nævnte den hest, hun ikke længere havde. Straks fløj hendes hånd tilbage til de buttede læber, før de isblå øjne gled ud i nattens mørke. ”Min hest…”, lød det mumlende bag håndryggen, hvorefter hun begyndte at ryste på hovedet. Mest til sig selv af alle. ”Hvordan kunne jeg dog glemme ham…”, hvæsede hun vredt af sig selv, i det hun derefter rejste sig ligeså elegant, som hun var forarget. Isiodith begyndte at spejde ud i mørket, men hendes øjne var ingen bjergelvers og hun kunne ikke se andet end skoven, der var henlagt i nattens skygger.

En anelse slukøret satte Isiodith sig ned igen og begyndte at vride sine fingre mod hinanden. ”Han stak af, da… da de dukkede op”, fortalte hun kort for hovedet, før hun kneb øjnene sammen og bandede lavmælt. Gamle ord – hæslige ord – hviskede til hende bag den blege pande og fik hendes indre til at vende sig.

Du er så naiv. Så forbandet naiv.
Stop med at se så svag ud!

Fast besluttet på ikke at lade Relyua se hende falde ned i et sort hul af skuffelse, rettede Isiodith ryggen og skævede til ham. ”Tror du – tror du, vi kan finde ham i morgen?
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 05.05.2020 22:35
Som dug for solen forsvandt den gode stemning. Hun var åbenbart blevet slået ret voldsomt ud af det da han havde sagt omkring hesten. Han fulgte hende med øjnene som hun bare begyndte at snakke mest af alt til sig selv. Det var tydeligt at hun ikke havde det godt ved tanken.
Han rejste sig op fra hvor han sad og gik over til hende rundt om bålet. Han lagde en hånd på hendes skulder i et forsøg på at berolige hende, måske han kunne få hende lidt ned i gear, så hun ikke var helt så panisk over det.

"Okay så du havde en hest med?" Han skulle være sikker på at han forstod situationen, og han kiggede sig også lidt omkring, han kunne om ikke andet se lidt spor fra hesten i mørket. Hvis de var heldige kunne de følge nogle af dem den næste dag. 

"Vi kan i hvert fald ikke finde din hest nu, så vi bliver nød til at vente til der er mere lys." Han sendte hende et venligt smil, og lagde så hans hånd op på hendes hoved. "Så ingen grund til at spekulere over det nu hvor vi ikke kan gøre noget ved det." Han smilede så bare, og uden rigtigt at tænke på det rodede han hendes hår en smule op, før han satte sig ned igen. "Og hvis det hele går galt så må vi bære alting selv." Han var modsat hende slet ikke slået ud af det, fordi han var vant til at rejse til fods, selvfølgelig ikke med samme oppakning som hun nok havde.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 06.05.2020 13:57
Isiodith faldt en smule til ro, velvidende at Relyua havde ret. Der var ikke noget at stille op med den forsvundne hingst, der dog under normale omstændigheder var rolig og trofast. Alligevel kunne den unge skovelver dog ikke ligge den bange anelse fra sig, for hvis der var hændt den noget…

Med en let hovedrysten forsøgte Isiodith at skubbe tanken fra sig. Det hjalp ydermere at bjergelveren rodede op i hendes brune krøller, og med et let grin kom hun til at sende ham et sigende blik. ”Er du sikker på, du tør gøre det igen?”, spurgte hun drillende, men så absolut i en truende tone. Den var dog ganske påtaget, for der var ingen harme gjort. Relyua mindede om en drillesyg storebror, som han havde taget sig af bekymringen.

Med et let suk satte Isiodith sig ned igen og denne gang kunne hun bedre betragte Relyua. ”Har dine tatoveringer nogen betydning?”, spurgte hun pludselig, da det gik op for hende, at han var udsmykket med de mørke markeringer. ”De er meget smukke.
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 06.05.2020 14:26
Han sagde ikke mere om hesten da det først lod til at hun var faldet ned igen. Det var åbenbart en vigtig hest forestillede han sig, så han havde da tænkt sig at gøre det bedste han kunne for at finde den når først solen kom frem igen. 
Han kunne ikke lade være med at grine en smule da hun begyndte lettere truende at drille ham med om han turde rode op i hendes hår igen på den måde. Han så tænksom ud inden han svarede hende på spørgsmålet. "Tjo, føler ikke rigtigt du kan gøre noget for at stoppe mig." Han løftede hånden op som for at ville rode hende i håret igen, men han gjorde dog ikke noget, han sendte hende bare et drillende og flabet smil.

Han kiggede ned af hans krop og forsøgte at se på hans egne tatoveringer, hvilket selvføgelig var svært grundet de enten var dækket til eller sad steder på hans krop som han ikke selv kunne se. "Ikke sådan direkte nej" Han rystede lidt på hovedet "Det er et tegn på en manddomsprøve, og at være en mand i den klan jeg komme fra... Du ved sådan noget for at vise man er trådt ind i de voksnes rækker?" Han grinede lidt, især da han vidste at hun jo allerede døjede lidt med hendes forældre som han gættede på ikke helt så hende som voksen udfra det med giftemålet. "Hvis de har nogen betydning er det nok noget i stil med mod, styrke, udholdenhed og andre såddanne maskuline ting." Han grinede lidt og sendte hende så et bredt smil da hun sagde de var smukke. "Det ville min mor være glad for at høre dig sige!"
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 06.05.2020 15:54
Isiodith hævede begge øjenbryn og smilede pludselig lumsk. Langsomt og med en hvis fingersnilde fik Isiodith grebet om hendes urtekniv, som hun med sammenknebne, drillesyge øjne viftede lidt med mod Relyua.
Er du sikker på det?”, spurgte hun, i det hendes mørke øjenbryn skred en smule længere op i panden; nærmest som udfordrede hun ham til en duel. Det var nu ikke fordi, at den sløve urtekniv kunne bruges i kamp, men den var ganske smuk at se på, hvilket også måtte tælle for noget.

Det drillende og lumske fortog sig roligt, og blev i stedet erstattet af et varmt smil, i det bjergelveren ivrigt fortalte om sine mørke markeringer. Hun nikkede, hvorefter hun kortvarigt studerede dem, han havde i ansigtet. Da Relyua dernæst nævnte sin mor, grinede Isiodith hjerteligt. ”Det er mit held, taget i betragtning af jeg bliver din svigerinde!”, bekendtgjorde hun, hvorefter hun blinkede kækt til ham. Der gik dog ikke lang tid, før hun atter blev lettere alvorlig.
Men hvordan foregår det? Og hvad med kvinderne? Skal de også igennem en prøve?”, spurgte Isiodith interesseret, for hun vidste trods alt ikke meget om det, at være kvinde i en bjergelverklan. Ja, faktisk, vidste hun slet ingen ting.
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 06.05.2020 16:11
Han kiggede på hendes kniv som hun viftede rundt med den, og han overvejede om han skulle forsøge at tage kniven fra hende. Men istedet for så løftede han bare hænderne op som for at sige at han gav op og bakkede væk fra hende for at sætte sig ned igen. 
Han valgte at lade hende få den, men han sendte hende dog et drilsk smil som han kommenterede på den. "Ja det er da en flot lille kniv." Han grinede så en smule.

Han kiggede kort ret chokeret på hende da hun snakkede om at det var hendes held, da han kort havde glemt joken med at få hende gift med en af hans brødre. "Hva... Åhhhh, ja selvfølgelig er også sikker på min mor ville være glad for at se en af hendes sønner gift!" Han grinede så, og håbede at hun ikke havde fanget det for tydeligt at han havde glemt det de havde joket med tidligere.  Han kiggede lidt ind i ilden før han forklarede.
"Vi bliver sendt ud for at jage og klare os selv, og så alt efter hvad der sker på vores jagt så bliver vi budt velkommen, og får tatoveringen." Han rystede så på hovedet af hendes spørgsmål til om det også galt for kvinder. "Nej, men ved nogen gør det af fri vilje, fordi de ikke vil forsøges af en mand." Han sendte hende bare et smil. "Og så kan mænd der gifter sig ind, blive tvunget til at tage en prøve."
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 06.05.2020 16:21
Isiodith hævede begge af de mørke øjenbryn, før hun rystede – påtaget skuffet – på hovedet. ”Den er ganske praktisk”, svarede hun, med vilje en anelse for lavt, som var hun oprigtig blevet fornærmet over hans ord.

Det var nu langt fra tilfældet og da Relyua begyndte at fortælle om sin klan, rettede Isiodith sine isblå øjne mod ham. De funklede af nysgerrighed i månens skær og kun kortvarigt lo hun over hans forglemmelse.

Langsomt nikkede hun, næsten eftertænksomt. ”Det lyder logisk. En jagt må om noget vise en persons styrke, mod og udholdenhed”, konkluderede den for evigt overrationaliserende Isiodith, før hun derefter kom til at smile en smule bredere. ”På en eller anden måde er det smukt”, tilføjede hun stille, hvorefter også Isiodith lagde sit blik ind i flammerne. For blot et øjeblik mindede de hende om bjergelverens styrke.

Men… du blev lukket ind, ikke sandt?”, spurgte Isiodith efter en kort rum tid, hvori der havde været tavst omkring dem. ”Hvorfor er du så herude? Blev du ikke mættet nok af jagten?” 

Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 06.05.2020 17:51
"Ja da, sikkert super god til at skære plantestilke over med!" Han smilede bare flabet til hende, fordi han kunne simpelthen ikke forestille sig at hun faktisk var blevet fornærmet over det han sagde. Hun havde vist sig tidligere at være ret så let til grin og smil.

"Ja det er i hvert fald det vi lever efter, nogen jæger sæler, andre elg og hjorte, og nogle vælger selvfølgelig at vise deres værd ved at jage en bjørn eller ulv... Det er dog noget der er begyndt at blive set ned på, simpelthen fordi for mange mister livet ved at gøre sådan et forsøg." Han smilede relativt roligt over at snakke om andres død, i modsætning til hans reaktion på da hun tidligere havde snakket om at dø. Det var blot fordi han havde intet problem med døden, men ønskede selvfølgelig at ingen tænkte på at dø, eller planlagde omkring det.

"Jo jo, jeg drog senere ud på jagt igen, hvor jeg kom til skade og mistede en del af min finger og øre i et stenskred, så da jeg vendte hjem følte jeg mig simepelthen ikke tilpas blandt mine fæller, og drog ud i verdenen igen." Han smilede igen, han havde ingen kvaler omkring hans egen tilværrelse eller levevist. "Jeg er herude fordi jeg kan lide det... Så på sin vis, nej jeg blev ikke mættet." Han sendte hende et bredt smil.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 06.05.2020 19:14
Isiodith lyttede interesseret, som Relyua fortalte. Langsomt samlede hun sine tynde arme om de buksebeklædte ben, men urokkeligt hvilede de isblå øjne på den fremmede mand. Engang imellem – og når det passede ind i særdeleshed – nikkede og ’mmh’ede Isiodith.

Af uvisse årsager blev den unge skovelver glad ved tanken om, at bjergelveren nød tilværelsen. Tilsyneladende havde det ikke være fryd og gammen i hans hjemstavn, men hans optimistiske og positive livssyn var smittende. Det var ganske umuligt at føle andet end glæde, når han smilede som han gjorde.
Jeg er glad for, at du har fundet din vej. Du er en eventyrer!”, udbrød Isiodith begejstret, hvorefter hun grinede lavmælt. ”Det er en fantastisk profession!”, forklarede hun hastigt, hvorefter hun atter nikkede og lod sit blik falde ind i de spæde flammer.

Du kunne skrive mange fantastiske bøger, når du bliver ældre og har set hele Krystallandet. Hvis jeg til og med kan få en autograf… ja, så skal jeg naturligvis nok sprede ordet!”, tilføjede Isiodith, hvorefter hun smilede drillende til ham. Der var nu en hvis sandfærdighed i hendes ord – Isiodith var en ivrig bogorm… 
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 07.05.2020 12:04
At kalde ham for en eventyrer var nok ikke helt forkert. Han havde lidt for meget gejst og energi til at sidde stille og forblive i det samme område for længe af gangen. Han havde også lyst til at se en masse, at opleve verdenen for hvad den var, og se hvilke folk der levede rundt omkring. Indtil videre måtte han også sige han havde været heldig, det var ikke ofte han havde været nød til at forsvare sig selv.

"Det er i hvert fald, en levevej som passer mig. Tror ikke jeg ville egne mig for godt til at være en bonde i et lille hus." Han grinede lidt, selvfølgelig kunne han nok godt leve livet som en jæger der holde sig til det samme område generelt, men det blev bare så kedeligt i længden. At være bonde lagde så slet ikke til ham, han havde jo ikke nogen idet om hvordan man fik planter til at gro.

Han kiggede lidt væk da hun begyndte at snakke om at han kunne skrive en masse fantastiske bøger. Han gravede lidt i jorden med hans støvlespids inden han relativt langsomt svarede hende. "Øhm... Jeg kan ikke skrive, så det ville nok blive ret svært." Han virkede en smule nede over det. Han vidste han ikke var den klogeste, at han ikke havde nogen form for uddannelse var også en ting der nogle gange gik ham på. Han lyste dog pludeligt op. "Men så kan jeg da bare fortælle dig det hele, og så kan du skrive det ned!" han var jo helt sikker på at hun var en lært kvinde.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 07.05.2020 21:36
Isiodith kom til at grine lavmælt, som Relyua nævnte livet som bonde. Nok kendte hun ikke den unge bjergelver men selv for hende, fremstod idéen næsten tåbelig.
Nej, det kan jeg – med den smule, jeg nu ved om dig – heller ikke forestille mig! Du skal være på farten længe endnu, før det måske kan virke interessant”, svarede hun med varme, isblå øjne rettet mod de spæde flammer. ”Jeg har også altid gerne ville rejse, men det lå aldrig i kortene for mig. Ikke, ja, ikke indtil for et lille års tid siden i hvert fald.

Derefter faldt tavsheden mellem dem, men det var en behagelig en af slagsen. I hvert fald for skovelveren Isiodith, der endnu ikke havde bidt mærke i Relyuas pludselig humørskift, som hun havde pointeret et ømt punkt.
Da hendes varme blik omsider fandt hans skikkelse, forstod hun dog, at det netop var, hvad der var sket. Isiodith lyttede og nikkede derefter begejstret, som de buttede læber skiltes i et bredt smil, så de hvide tænder bag blev blottet. ”Så må jeg stille dig alle mulige private spørgsmål, så jeg kan portrættere dig bedst muligt!”, udbrød hun, nu pludselig et drillende gavtyveblik midt i alt det blå. ”Og jeg bliver selvfølgelig nødt til at høre samtlige detaljer!” 
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 08.05.2020 13:02
Han smilede igen bredt som hun grinede let. Det var behageligt at høre hendes latter, især fordi det viste mere og mere at hun havde fået lagt hele situationen bag sig. Hun havde selvfølgelig gjort mange tegn på at hun var kommet sig over det, men han var stadig glad hver gang det blev tydeligt.
"Tror ikke jeg kunne drømme om at slå mig ned, før jeg har planer om at stifte familie. Som bonde ville det dog nok aldrig blive, jæger eller fisker ville nok ligge bedre til mig." Han var trods alt vant til det kolde og barske nord. Selvfølgelig var det muligt at dyrke ting i norden, men det var ikke helt så normalt og almindeligt som det var andre steder. Han havde heller ingen erfaring med det at dyrke noget mens jagt og fiskeri var han vokset op med.

Han kunne ikke lade være med at kigge ned i jorden og få lidt røde øre, som hun snakked eom at spørge ind til ham privat. Han havde ikke meget at fortælle, men alligevel gjorde bare tanken om at nogen skulle lære ham at kende på den måde, og få det skrevet ned i en bog ret så flov. "Jeg troede det var mine rejser og ikke mig der skulle skrives om!?" Da hun så bare fortsatte og han tænkte at hun nød lidt at drille ham, fordi hun nok havde indset at han var let at gøre flov og genert. "Men tror ikke jeg kan forklare alle den slags detaljer! Har ikke ordene til det..." Han kiggede sig forvirret omkring.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 09.05.2020 21:42
Isiodith smilede varmt over fortællingen. Af en eller anden grund – og ganske uden at kende til ham – forstod hun instinktivt, at Relyua var en fri mand. Selv det billede han malede for hende, om børn og fast bosted, syntes ikke at sidde rigtigt for hende. End ikke i en fjern fremtid.
Da bjergelveren dernæst atter lod sig kue af den forlegne følelse, forbarmede Isiodith sig over ham. Hendes skarpe spøgefuldheder var måske i grunden ikke særlig retfærdig, nu efter han havde hjulpet hende og reddet hendes liv.

Jeg er sikker på, at mine kommende læsere ville elske også at høre om dig! Du er jo en helt!”, proklamerede Isiodith storsmilende, hvorefter hun satte sig i skrædderstilling med fronten mod Relyua. ”Du har jo trods alt redet mit liv her til aften. Jeg var blevet taget og endt, ja, kun guderne ved hvor, havde du ikke været her! Jeg tror simpelthen ikke, at det er muligt at skrive om dine mange eventyrer, hvis jeg ikke også får essensen af din person med. Alle vil kende helten – alle vil være ham!
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 09.05.2020 22:59
Han sad blot og lyttede til hendes talestrøm, og da ordet helt faldt over hendes læber lyste han en smule op, men med det samme blussede hans kinder og øre op som aldrig før. Han fandt det utroligt pinligt at blive kaldt for en helt, at blive rost på den måde hun roste ham på.
Han havde dog smilt fordi han på samme tid også var rigtigt glad for at høre hun var taknemmelig. Fordi når hun var taknemmelig så betød det at han havde gjort det rigtige, gjort noget godt for hende. Det var jo også det der var hele grunden til at han var kommet hende til undsætning.

Han forsøgte at få hans rødmen til at forsvinde ved at trække vejret dybt før han begyndte at tale til hende igen. "Jeg er ingen helt, jeg er en helt almindelig borger, jeg tror på at de fleste ville hjælpe en anden som var i fare. Bare se på dit erhverv... Det er til for at hjælpe andre." Han smilede til hende. "Hvis nogen er helte, så er det jer i har med garanti reddet flere liv end jeg nogensinde har, eller kommer til." Hans rødmen forsvandt som han fik det forklare. Det gjorde ham glad at tænke på at andre også var der ude og reddede liv. Han kiggede ind i ilden på bålet. "Derudover så er jeg ikke interessant nok til at folk vil være mig, og hvis de vil kan de. Alt det kræver er at de giver en hånd til andre når de har muligheden." Han sendte hende et smil igen, han vidste ikke om det lød som noget pladder, eller som om han forsøgte at give en tale. I virkeligheden var det sådan han følte.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 10.05.2020 20:58
Isiodith kunne knap skjule den varme vantro, der satte sig fast henover hendes mælkehvide ansigt. Hendes underlæbe forlod også dens partner for blot et øjeblik, for ingen kunne umuligt være så god på bunden som Relyua – Isiodith nægtede at tro på det!

Pludselig daskede skovelverkvinden til bjergelveren, hvorefter et kluk – og dernæst det obligatoriske grynt – forlod hende troligt. ”Nej, nu stopper du og tager imod min hæder!”, udbrød hun, hvorefter de mørkebrun øjenbryn skød udfordrende til vejrs. Nok var Isiodith ingen stærk kvinde, men hun havde da en gang stukket en syngende lussing, så måske Relyua ville give gengæld.
I det tanken havde indfundet sig, rykkede Isiodith sig hastigt lidt væk fra ham.

Jeg synes, at du er interessant og jeg kan se bogen for mit indre blik! Tæller min mening slet ikke den mindste smule?
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 11.05.2020 08:52
Han kiggede lidt ned da hun med vantro måbede en smule af det han sagde. Havde det han sagde virkeligt lydt så forkert? Han havde bare sagt hvordan han følte, men han var selvfølgelig også lidt i tvivl om hvorfor præcis hun måbede.

Han smilede dog igen da hun daskede til ham og derefter kluklo let. Han smilede lidt forlegent da hun sagde han skulle tage imod hendes hæder, og han nikkede samtidigt med at han trak på hans skuldre da han ikke helt vidste hvordan. "Det gør mig bare flov... Føler mig slet ikke som en helt, bare almindelig." Han kunne bare ikke se sig selv som noget særligt, det han havde gjort håbede og troede han på alle ville gøre for en de mødte.
Han kiggede chokeret på hende da hun pludseligt rykkede sig væk fra ham og kom med endnu en kommentar. Han troede han havde reelt såret hende grundet hendes kommentar og at hun trak sig væk fra ham.

"Jo selvfølgelig tæller den!" Han sendte hende et forsigtigt og venligt smil, som også havde noget undskyldende som en undertone. "Jeg kan også godt se jeg har været din helt... Og kan godt være det igen! Men jeg er ikke noget større, blot en mand." Han smilede igen, og håbede det gjorde at hun forstod hvorfor han havde sagt som han havde, og at han ikke mente hendes mening var ligegyldig.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 11.05.2020 19:31
Isiodith kunne ikke lade være med at smile varmt over bjergelverens sandhed. Det lyste ud af ham, at han så absolut ikke så sig selv som noget særligt, og i grunden kunne hun sætte sig ind i følelse af forlegenhed. Ikke sjældent oplevede hun det samme, når de mennesker, hun helbredte i Dianthos, bragte hende gaver og alskens lyksalige ord.
Til trods for at den unge skovelverkvinde dog forstod dette instinktivt, var hendes tanker dog målrettede og besluttede.

Jeg synes, at du er noget ganske særlig, Relyua. Jeg har ikke mødt en fremmed, der har redet mig fra orkerer og dernæst sat sig ned med tanker på en kop varm te med honning”, sagde hun, og til trods for hendes spøgefulde tone, var Isiodith dog alvorlig. ”Desuden ville jeg sætte pris på, at du svingede dine våben, skulle uheldet ske igen. Jeg er åbenbart ikke meget værd i sådan en situation”, tilføjede hun dernæst og sendte ham et sigende blik. Alt hun havde formået var trods at falde, slå hovedet og skrige.

Jeg synes, at du er modig og jeg beundrer, at du ikke forventer… særlige tjenester. Du ved, mænd og kvinder imellem.” Isiodiths isblå øjne forlod Relyuas egne, i det de atter søgte ly i de spæde flammer. ”Det oplever man nogle gange, når man rejser alene.
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 12.05.2020 08:25
Han kiggede ned i jorden og lyttede til hende. Hans øre var røde som respons på hendes pæne og meget rosende ord. Han tvang sig dog langsomt til at han skulle tage og kigge på hende mens hun snakkede. Han kunne heller ikke lade være med at smile bredt af hende da hun snakkede om at hun ikke havde mødt nogen før som havde reddet hende.
"Jeg vil også håbe at ingen bliver nød til at redde dig igen!" Han havde jo selvfølgelig intet håb om at hun skulle være i en lignende situation igen, da hun havde været noget chokerende. Han nikkede dog også til at han ville svinge hans våben igen for hende hvis det blev nødvendigt. "Selvfølgelig ville jeg gøre det hvis du havde brug for det, men håber inderligt at du ikke får brug for min beskyttelse igen!"

Så begyndte hun at rose ham endnu mere, og det gjorde ham kun mere forlegen. Han kiggede ind i flammerne mens han lyttede til hende, men hans blik fløj op som respons på det mere hun sagde omkring at han ikke forventede noget og at hun måske havde følt sig tvunget til noget lignende. "Hvorfor skulle jeg dog det!? Har da ingen lyst til at forvente noget i den dur af dig!" Han forsøgte at sende et smil til hende, da selve ideen ikke var noget han forstod, hvilket nok også var grunden til at han fik det sagt på en ikke så pæn måde. "Og håber da godt nok heller ikke du har følt dig tvunget til det før." Han valgte at sige det lidt henkastet, for at give hans mening uden at snage i hendes fortid omkring det.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 13.05.2020 08:52
Isiodith lo stille over Relyuas udbrud. Hun havde ganske enkelt ikke ventet andet, taget hans gode natur i betragtning, og langsomt nikkede hun. ”Lad os satse på det!”, svarede Isiodith lavmælt, men dog ikke mindre moret end tidligere.
I grunden forekom det hende noget så usædvanligt, at sidde på de bløde tæpper og tale så bramfrit, men bjergelveren indbød næsten ikke til andet. Desuden mente Isiodith nu også selv, at dramatiske hændelser måtte være… i hendes fortid. Nu var hun trods alt ude at rejse, med kurs mod eventyrer, der aldrig havde lagt i hendes vejbane.

De isblå øjne søgte efter Relyuas egne, i det han så næsten vantro på hende. ”Nej, det ved jeg godt, men nogle mænd – og kvinder for den sags skyld også – tænker sådan. Jeg har oplevet det et par gange, men det er nu ikke fordi, at der nogensinde er sket noget. Normalt får folk benene på nakken, når jeg bruger min magi”, indrømmede hun, hvorefter hun trak lidt på den ene skulder. Isiodith havde heldigvis aldrig oplevet andet end direkte tilnærmelser.
Relyua Dwin'er

Relyua Dwin'er

Jæger

Neutral God

Race / Bjergelver

Lokation / Rubinien

Alder / 190 år

Højde / 198 cm

Timber 13.05.2020 17:13
Han nikkede medt et bredt smil og et glad glimt i øjet som hun var enig i at det ville være bedst hvis det aldrig blev nødvendigt at redde hende igen. Da hun begyndte at snakke videre kiggede han bare ind i bålet, han måtte ærligt indrømme at han ikke kunne forstå det der med at forvente nogen som helst form for betaling når man hjalp andre.
Selvfølgelig tog han imod folks gaver eller former for betaling hvis de tilbød ham noget. Det gjorde han lige så meget af respekt for dem, og fordi det var jo deres valg. Det var dem der valgte at tilbyde ham noget, fordi de havde sat pris på det han havde gjort.

"Hvordan kan man? Føler folk de har ret til at sætte andre folk i en dårlig eller ubehagelig situation bare fordi de har reddet dem fra en anden træls situation?" Han kiggede på hende, med et næsten arrigt blik. Han forstod ikke folk, han følte sig selv miste en hvis mængde af håb for andre personer grundet det han hørte. "Man hjælper da andre for at gøre deres liv eller situation bedre, ikke for at gøre den bedre og så værre... Altså hvad hjælper det at redde nogen fra en voldtægt for så at forlange eller tvinge dem til at have omgang med en selv!?" Han trampede en enkelt gang i jorden, og trak så vejret dybt ned i lungerne. "Undskyld... Lod mig vidst blive lidt sur." Han smilte undskyldende til hende.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 8