Al den beroligede - ja, næsten idylliske beruselse han havde svøbt dem begge ind i blot et mikroskopisk øjeblik siden var med ét blevet fuldkommen skyllet væk, selvom at morgenen stadig bar præget af det. Og så samtidig med, at han i en voldsom bevægelse smed sine hænder op i aggressiv opgivelse, trådte han ligeledes bagud et par skridt, drejede skarpt og nok også lidt klumpet fulde 180 grader væk fra hende, før hænderne flettede sig ind i hans hår. ”Åh! Isari, ha’ barmhjertighed for min rådne sjæl!” spyttede han ud med samme hævede stemme. Han frustration kom dernæst næsten ud som knurrende lyde end så meget andet, sådan som det kradsede helt nede fra halsen.
”Jeg holder en fra Mørkets Hær skjult. For selvfølgelig er hun det!” fortsatte han med en betydeligt mere dæmpet og mumlende stemme, umiddelbart ikke rettet mod Marax længere. ”Hvad har jeg nogensinde gjort for at fortjene det her…” Begge hans hænder gled fra deres tilholdssted i hans hår, der var blevet gjort endnu mere pjusket af det, og ned over hans ansigt, hvorpå han knækkede halsen tilbage. Det eneste der manglede var for ham at komme med et højlydt suk. Det kom dog aldrig. Han gned sig blot halvt ned over ansigtet.
Han havde forkastet sig alt det andet hun havde sagt. For ærligt talt, så var det ligegyldigt i forhold til det andet. Han brød sig ikke om det. Ikke det mindste. For pludselig var hun meget langt væk. Skubbet tilbage af standard morale. Og han havde ellers lige netop haft hende mellem fingrene.