Lukoran Serino

Lukoran Serino

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 27 år

Højde / 185 cm

Cam 24.11.2016 17:54
Lukos puls bankede i hans hoved og han kunne mærke hans ansigt miste kulør, men han forholdt sig fastfrossen.
Dialoger fra flere år siden spillede igen i hans hoved.
"Han er sgu en hård negl..."
"Har du endelig mistet bevidsthed?"
"Hey! Jeg taler til dig! VÅGN OP!"
Luko mærkede Williams faste greb om hans anden arm og skævede så ned på den.
Han indstillede sig på at dette nok var sidste gang han ville se den i denne tilstand: Hel og uden skader.
Han kendte ikke William særlig godt, han var bare en ung mand som havde opnået Lukos respekt. Men ven eller fremmed, Luko ville ikke lade sin opførsel gå ustraffet hen, hvis det viste sig at han havde været uretfærdig.
Der var en stemme. En lille irriterende stemme i hans baghoved der tiggede om nåde. Der skreg af ham at han skulle løbe, slås, flygte, forsvare sig, hvad som helst!
Men Luko lagde et stramt låg på den og så fortsat på kåren og hans arm.
Lyden af kåren der blev trukket skar sig ind i sortelverens hjerne, som når et glas falder til jorden i et tyst lokale.
Han undskyldte til sin arm, og til ham selv når han måtte finde måder at heale hvilken skade der nu ville komme.
Luko havde lovet at han ville bøde, og det var han parat til. William havde fortalt sin historie, og Luko selv havde fortalt hvad der blevet bedt om.
Det var en smertefuld, men fair betaling, eller det syntes Luko i hvert fald.
Han overvejede hvad for et slags menneske William var. Hvad ville han gøre med denne mulighed? Alle muligheder stod åbne, men Luko havde dog en bøn til Chance.
Han knyttede sin anden hånd og bad i sit stille sind:
"Beskyt mig, og lad mig leve endnu en dag, Chance."
Luko så alting i perspektiv og lyttede til hans vejrtrækning. Den lød som den gør når man sover.
Med et sidste blik ned på sin arm så han på William igen, det samme døde blik i øjnene.
"Well, well, well... What have we here?"

William Falkevinge

William Falkevinge

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 180 cm

Dimsen 24.11.2016 21:49
Kåren var næsten ude af skeden da Luko så fra sin arm og tilbage på Williams døde blik, men just som kåren forlod skeden slap William den bevidst hvorefter den faldt til jorden. Da kåren ramte jorden stramte William grebet om Lukos hånd med sin venstre hånd imens hans højre, der før havde holdt om kåren, fór op og gav Luko 3-5 hårde, men uskadelig "fy skam dig" slag over fingrene der på ingen måde efterlod varrige mén eller voldt Luko smerte efterfølgende "Det kan måske lære dig at fange uskyldige forbipasserende i dit net" sagde William imens han paroderede stemmen af en gammel mand stadig med et alvorligt udtryk og fast fokuseret på Lukos hånd. William så efterfølgende Luko i øjnene imens hans forsøgte at holde den alvorlige maske, men et smil og latter var så småt ved at få overtaget i hans udtryk "Din lømmel" kom det atter paroderede fra ham, men nu med et bredt smil og latter i stemmen samtidig med at hans øjne afslørede bedraget han havde udsat Luko for, for at skræmme ham for sjov.
Lukoran Serino

Lukoran Serino

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 27 år

Højde / 185 cm

Cam 24.11.2016 23:29
Luko var mildest talt chokeret.
Han slog ham over fingrende... Og grinte? Luko så forvirret på sin hånd, og så på William, med et udtryk der stillede alle spørgsmålende i verden.
Hvorfor? Hvorfra? Hvornår? Hvem?
Luko så på sin hånd og følte en befriende følelse strømme igennem ham. En følelse af lettelse og glæde.
"Du... Drev gæk med mig?" Lukos stemme dryppede med vantro og han stirrede måbende på Williams store smil.
Der var noget ved det som Luko godt kunne lide. Han var så sikker på at William ville ham ondt. Han var så sikker på at han ville komme til skade eller at han fortjente noget slemt. Men... Det var det hele?
"Det var tæt på at det ikke engang var sjovt." sagde Luko så, nu med et lidt større smil. Han kunne mærke sine læber brede sig i et smil og han kom til at grine lidt.
Han havde været så bange for at få et par slag over fingrene. Han tog sin hånd til sig og knyttede den på skift med at strække den.
"Du må... Meget undskylde, men... Hvorfor?"
Lukos smil blandede sig med overraskelse og forvirring da han så på William.
"Jeg fangede dig i et net, som regel jagter folk mig ud i havet."

William Falkevinge

William Falkevinge

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 180 cm

Dimsen 25.11.2016 03:02
William kunne ikke holde latteren tilbage da han så hvordan Luko bare stod som et kæmpe spørgsmålstegn.
Han klaskede sig på lårene og fik svært ved at trække vejret på grund af latteren der strømmede ud af ham.
"Du... Drev gæk med mig?" kom det pludselig fra Luko hvorefter at William fik lidt mere styr på latteren og fjernede en tårer der var kommet under hans latter anfald. "Ja selvfølgelig drev jeg gæk med dig Luko" svarede William smilende. "Det var tæt på at det ikke engang var sjovt." fortsatte Luko nu også med et smil på læben "Nej, du så sgu heller ikke ud til at have det særlig sjovt da jeg trak kåren" udbrød William atter i et flækkende grin over hvor skræmt Luko havde set ud. Og der gik ikke længe før at Luko og William sammen stod og grinte af hændelsen. "Du må... Meget undskylde, men... Hvorfor?" kom det pludselig fra Luko efter at de havde grint et stykke tid. "Jeg fangede dig i et net, som regel jagter folk mig ud i havet." William havde nu fået lidt mere kontrol over sin latter, men havde stadig et smil på læben. Han så Luko i øjnene med et varmt blik. "Jeg tror det var fordi du gav mig fløjten og viste mig nogle gode side af dig selv" William pegede på armen som Luko havde gemt "Desuden havde jeg på fornemmelsen at du allerede havde oplevet rigelige mængde af smerte da du skjulte den der"      

Lukoran Serino

Lukoran Serino

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 27 år

Højde / 185 cm

Cam 25.11.2016 17:32
Luko tog sin arm frem og så på den.
De fire bogstaver var sjusket, men stort, indgraveret i hans arm og han sukkede halvhjertet.
"Du dømmer karakter ret godt." sagde han til William.
Luko var ikke sikker på at William ville høre hvad er var sket ham. Han var nok ligeglad, og Luko havde efterhånden lært at det kun var ham selv der var interesseret i andres historier.
Luko læste sin arm igen. DINA stod der, og han mærkede et stik af sorg over hvor han kom fra og hvorfor han fra nu af og til evig tid skulle eje dette minde.
Så kom han i tanke om fløjten. Han lavede dem ind imellem, bar for at slå kedelige eftermiddage uden selskab ihjel. Men han var sikker på at de kunne høres på lang afstand, så hvis William skulle have brug for ham, så var han meget villig til at hjælpe.
Det var en underlig fornemmelse, følelsen af at ville hjælpe nogen, men Luko var begyndt at kunne lide den.

William Falkevinge

William Falkevinge

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 180 cm

Dimsen 25.11.2016 17:54
William lagde en hånd på Lukos skulder "Hvis du en dag får lyst til at fortæller mig hvordan du fik det der" William nikkede med hovedet mod armen "Så bare sig til" Han løftede efterfølgende hånden fra skulderen og vendte ryggen til Luko og fronten mod naturens omgivelser "Men lad det vente til senere. Jeg har allerede gravet for meget i din fortid i aften" han kiggede sig omkring "Vi må se at slå lejer for natten"    
Lukoran Serino

Lukoran Serino

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 27 år

Højde / 185 cm

Cam 26.11.2016 22:52
Luko nikkede og så sig omkring.
Han overvejede hvor William ville have sovet hvis han ikke var blevet fanget af Luko, men han var for træt til at spørge.
Han så sig om i den mørke skov. Der var masser af ting med potentiale til en rar lejr, men Luko vidste godt hvor de skulle starte:
"Bål ville nok være en god ide også..." sagde han, da han begyndte at samle brænde. Der lå løse grene og kviste alle vegne, så det var ikke svært at bygge et bål.
Der var ingen lejr uden bål, ellers kunne de jo ikke se noget i den mørke nat.
Med en favn fuld af grene og blade lagde han bunken på et fladt stykke jord, og rakte ned i sin taske. Op trak han to sten og han begyndte at slå gnister. En gang, to gange, tre gange. Der sprang nu et par gnister, som landede på de tørre kviste og de lyste snart op i små generte flammer. Luko lagde sig på maven og pustede til det spæde bål, der kæmpede sig frem.
Han var ret tilfreds med det, men besluttede sig for at det nok ikke var nok med de små kviste. Med en hvis hastighed gik han over til et gammelt træ og rodede rundt ved rødderne et øjeblik. Der lå ganske rigtigt et par gode grene, og de kunne nok holde dem varme i et stykke tid.
Luko samlede grenene op og smed nogle af dem på bålet.

William Falkevinge

William Falkevinge

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 180 cm

Dimsen 27.11.2016 00:02
William have også haft et bål i tankerne som noget af det første, så imens Luko samlede grene og fik tændt op i bålet fandt William store stykker af tørt bark der samtidig havde en god tykkelse til også at kunne brænde i et godt stykke tid. Han havde været nødt til at bevæge sig et stykke væk fra Luko for at finde de gode og store stykker, men han var sikker på at de ville kunne holde i lang tid. Han blev dog kun kort efter at have afleveret barkstykkerne ved bålet for de skulle også have mad og her kendte William et trick som Zatara havde lært ham. Tricket var dog ikke velsmagende, men det var tilstrækkeligt hvis man var sulten nok og ikke havde nogen forsyninger. Han bevægede sig rundt i skoven og fandt det han ledte efter hvorefter han vente tilbage til lejren med en læder pose han havde fyldt med en blanding af svampe, bær, biller og andre ting der potentielt kunne spises hvis man bare tilberede dem rigtigt.   
Lukoran Serino

Lukoran Serino

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 27 år

Højde / 185 cm

Cam 27.11.2016 15:29
Med et smil og et nik til godkendelse af Williams improviserede aftensmad, gik Luko over til træet han havde siddet i da William kom.
Han svingede sig op på den nærmeste gren og så videre op, indtil han var på den gren har var på, dengang han ventede på at nogen ville gå i fælden.
På en lille gren hang der en taske på størelse med en sovepose. I den var der et tæppe og en pude, og Luko var fast besluttet om at lade William vælge hvilken en han ville have.
Han ville prøve det her med at være rar, det gav ham en varm følelse i maven. Han hægtede tasken af grenen og sprang let og elegant fra gren til gren indtil han landede på den solide jord igen.
Han gik over til bålet og satte sig ned ved siden af det, imens han åbnede tasken. Tæppet og puden fulgte ham over alt. Luko så på William der sad ved bålet med aftensmaden.
"Tæppe eller pude?"

William Falkevinge

William Falkevinge

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 180 cm

Dimsen 27.11.2016 16:06
Imens Luko kort forsvandt fra bålet trak William sin kårer og spiddede de forskellige ting der skulle udgøre deres aftensmad og holdt dem ind over bålet så de ikke bare var rå. "Hvis vi havde en gryde eller skål kunne vi også mose noget af det" sagde han kort da Luko vendte tilbage "Tæppe eller pude?" Kom det pludselig fra Luko efter at han havde fisket et tæppe og pude op af tasken. William brød sig ikke rigtig om at bruge andres ting hvis de selv havde brug for dem, men tog et taktisk valg for at de begge kunne få nogenlunde samme behandling "Tæppe" svarede han, men William havde ikke planer om at bruge det på normal vis.
Lukoran Serino

Lukoran Serino

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 27 år

Højde / 185 cm

Cam 27.11.2016 17:49
Luko tænkte sig om. En skål? Luko brugte ikke rigtig skåle, det meste af det han spiste spiste han fra en gren eller direkte fra bålet. Men mon ikke han kunne...
Luko fik en ide og rejste sig op. Han gik over til et ungt træ og udså sig en gren. En der ikke var for tyk, så han var i stand til at knække den af, men også en der ikke var så tynd at den ikke ville kunne tjene dens tiltænkte formål.
Han hængte sig i grenen og den knækkede snart af. Grenen var på tykkelse med en overarm og på samme længde, og Luko slæbte den over til bålets varme lys.
Så begyndte han at skære ned i den. Det ville nok tage et øjeblik, så hvorfor ikke snakke lidt, imens de alligevel bare sad der?
"Så, hvor ville du have sovet hvis du ikke var her?"

William Falkevinge

William Falkevinge

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 180 cm

Dimsen 27.11.2016 21:00
"Så, hvor ville du have sovet hvis du ikke var her?" kom det fra Luko imens han begyndte at snitte i grenen. William der stadig var igang med at tilberede maden stoppede et kort øjeblik og tog maden ud af ilden imens han tænkte sig om, men fortsatte så kort efter "Det er ikke til at vide. Måske havde jeg fundet en jordhule længere inde i skoven," han tog atter maden ud for at se om maden var nok "Men det kunne også være at jeg havde lavet en hule eller halvtag af nogle grene".
Lukoran Serino

Lukoran Serino

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 27 år

Højde / 185 cm

Cam 28.11.2016 00:08
"Hmm, lyder fornuftigt..." sagde Luko.
Han var næsten færdig med at udhule grenen, så William ville have en skål. Så kom han i tanke om noget. "Ved du hvad, William? Du minder mig om en jeg plejede at være rigtig tæt med."
Luko tænkte tilbage. Hans barndomsvenner havde allesammen været gode venner, men der var en som var noget helt særligt. Luko huskede dengang hvor der ikke var nogen der vidste hvad det ville sige at være en "horeunge" eller "adopteret". Det var en simplere og meget mere lykkelig tid i hans liv.
Han så ud i luften med et nostalgisk blik.

William Falkevinge

William Falkevinge

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 180 cm

Dimsen 28.11.2016 00:16
"Nårh da... Hvem minder jeg dig om" sagde William med et interesseret blik rettet mod Luko.
Hvis det var nogen der mindede om ham så måtte de være nogle interessante typer.
Han smilede for sig selv af sin egne tanker og rettede opmærksomheden mod Luko i forventning om at høre en historie.
Lukoran Serino

Lukoran Serino

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 27 år

Højde / 185 cm

Cam 28.11.2016 00:52
"Min barndomsvem, Zika. Han var noget særligt i vores by. Alle andre ville være med i krigen imod lyset, og det var ret tabu at snakke om noget andet. Zika og jeg forstod det bare aldrig. Vi ville gerne kendes på andet end "dem de andre ikke må lege med" hvis du forstår.
Zika tog ofte debatten op. Spurgte hvorfor vi lærte at snyde og bedrage, hvorfor vi lærte at slås og gøre skade. Vi ønskede ikke andet end at tage ud og se verden, frie fra at blive dømt for at være mørkelevere.
Men vi kom aldrig dertil. Zika og jeg blev skilt fra hinanden da vi skulle i træning, og..."
Luko blev tør i munden. Han tænkte på sidste gang han så Zika...
"Jeg kom i lære som spion, Zika som soldat. Da jeg fejlede min mission og kom tilbage, som en forræder der skulle straffes," Luko afbrød snitteriet og holdt sin arm frem.
"Var han den første til at give mig et bogstav."
Han så lidt på D´et og han gøs. DINA...
"Jeg ved ikke hvad de gjorde ved ham i den træningslejr, men den Zika jeg kendte... Han døde forlængst..."

William Falkevinge

William Falkevinge

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 180 cm

Dimsen 28.11.2016 02:33
William sad eftertænksomt og lyttede til historien "Han lød som en interessant person indtil han kom i træning som soldat". I et lille stykke tid efter sad han så bare og fortsatte med at tilberede maden uden at sige noget. Pludselig vendte han dog brat hovedet imod Luko "Måske vi skulle fange ham og se om vi kan få ham til at huske de gamle dage". Hans øjne lyste nærmest op med et manisk udtryk, inderst inde vidste han godt at det var en sindssyg plan der højest sandsynligt ville ende i det rene selvmord, men hvis der bare var en lille sandsynlighed for at Luko kunne få sin barndomsven tilbage burde de da i det mindste forsøge.   
Lukoran Serino

Lukoran Serino

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 27 år

Højde / 185 cm

Cam 28.11.2016 08:39
Luko så på William med hævede øjenbryn. "Finde Zika?" sagde han vantro.
William havde et udtryk i hans øjne som Luko ikke havde set før, og han vidste ikke helt hvordan han skulle tolke det. Men så smilede Luko og grinede hult. Han nikkede ad Williams forslag.
"Du ved godt at det er selvmord, ikke? Zika er en kriger, og en dygtig en af slagsen. Vi skal have ham alene hvis vi skal have ram på ham, for ellers er han omgivet af... Venner."
Luko var færdig med at skære i træet nu og rakte William hans improviserede skål. Det var egentlig bare en gren med en uddybning i, men det måtte vel gå an.
"Men," sagde han så til William. "Hvis vi skal gøre DET, så har vi et andet ærinde først." 
Han fik et glimt i øjet og knækkede fingre. 
"Var du ikke på jagt efter nogen?"

William Falkevinge

William Falkevinge

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 180 cm

Dimsen 28.11.2016 18:21
William tog imod skålen. Maden var nu også ved at være klar. Øverst på sin kårer havde han placeret svampe og biller i et skiftende mønster. Han tog en god mængde og og lagde ned i skålen. Derefter tog han enden af kårens håndtag og brugte det til at mose mængden imens der stadig var mere på kårens blad "Det kan vente." sagde William roligt "Zatara har nok ikke noget imod at jeg hjælper dig inden tid." sagde han imens han moste biller og svampe sammen. "Værsgo" sagde William da han var færdig og placerede skålen imellem dem "Du kan både tage mos eller nogen af dem her" han henviste med øjnene til billerne og svampene der stadig var tilbage på kårens blad "Der er rigeligt til os begge" sagde han med et smil. 
Lukoran Serino

Lukoran Serino

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 27 år

Højde / 185 cm

Cam 30.11.2016 17:32
Luko smilede og tog noget af maden over på hans ene ben- tallerkner var overvurderede efter hans mening. Svampene var lidt varme, men han havde ikke fået varm mad i lang tid, så varmen generede ham ikke.
Han tyggede og slugte den varme mad med en glæde og en taknemmelighed, som han ikke havde følt længe.
"Hvis du insitere, så lad os gøre det. Hvornår tager vi afsted?"

William Falkevinge

William Falkevinge

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 180 cm

Dimsen 30.11.2016 21:50
William tog en af de stegte biller og dyppede den i mosen.
"Jeg tænker at vi tager afsted imorgen" sagde han og smed billen ind i munden, tyggede den og slugte den. Kort efter tog han også lidt af mosen med sin ene hånd og spiste det.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1