Blikket fulgte spanden som tidligere havde fløjet larmende gennem køkkenet, inden de igen fæstnede sig på Florences skælvende skikkelse.
En dyb skælvende vejrtrækning blev taget.
" Du havde overbevist dig selv om at jeg ville være ligesom en hund og logre ivrigt med halen ved at du gjorde som du gjorde? Slikke dine hænder og kysse dit ansigt..? "
En forskel..?
Tjae hun havde vel gjort en form for forskel mens hun var der.
Hvad hun dog videre fortalte ham fik dog dæmonen til midlertidigt at blive helt paf og blot stirre på hende. Endnu uden at bevæge sig ud af stedet. End ikke hans hale rokerede nogen vegne mens han forsøgte at læse hendes ansigt og kropssprog.
"Jeg advarede dig jo mod at holde af en som mig.. " Lød det til sidst dæmpet fra ham, i et helt neutralt tonefald. Han var selv klar over at lade en anden holde af ham blot ville bringe ham og personen smerte senere hen. Det ville blive lige så meget en byrde som det kunne blive en styrke, i al fald for hende.. Han var ikke selv sikker på hvad der var ved hende der fik ham til at reagere som han gjorde overfor hende.
Bebrejdede han hende for at have disse menneskelige følelser? Nej, det ville han ikke vove at påstå. Hun var en vampyr, en skabning der var født i en menneskelig krop og ikke blot kunne hoppe fra den til en anden, som de fleste dæmoner kunne det og gjorde det når det var tid at finde sig en ny og mere holdbar krop. Han skævede kort ned mod sin krops hænder, betragtede årerne under den mørke hud, inden han løftede blikket og så på hende igen.
" Men du gjorde en forskel... For du nægtede at lade mig falde ned i den dvale som jeg ellers ville have faldet i, hver gang jeg troede du ville skabe mindre larm og uro, hver gang jeg troede at nu kunne jeg få fred til det.. Dukkede du altid op på en eller anden måde. "
Hvad end den følelse der synes at finde sig i hans krop nu var, var han ikke sikker på om det var en god følelse. Det var en følelse der fik ham til at føle sig underligt sårbar. Uden helt at tænke videre over det hævede han blikket for at se om hun havde lokket ham i en fælde af en eller anden art. cirkler og sigiler selv runer, kunne være de mest underlige steder.. Og alligevel var der noget der sagde ham at dette ikke var magi der fik ham til at føle sig sårbar og nærmest decideret tappet..
Igen endte de hvide øjne på hende, nærmest spørgende.. Undrende.
I denne krop kalder han sig selv Magda.