Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 22.02.2015 21:39
Netrish mødte Asbjörns blik "Der er altid sjæle at redde.." svarede hun og smilede så skævt til ham "Nogle døde.. og nogle levende" svarede hun med et lille nik, mens hendes ansigt langsomt vendte tilbage til sin normale blege kulør.
"Men.. Som sagt, så håbede jeg på at finde dig der igen" tilføjede hun. "Du nåde aldrig at fortælle mig ret meget om dig selv sidst vi mødtes" Kommenterede hun med et lille grin og samlede hænderne i sit skød.

Hvad har jeg gang i.. tanken var flygtig. Hendes liv og hjerte var svoret til hendes gudinde Kile, så hvordan kunne hun sidde og sige den slags den en mand hun knap kendte?
You got what everybody gets. You got a lifetime.

Asbjørn

Asbjørn

Tidligere byvagt

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 192 cm

Alwyn 22.02.2015 21:51
"Åh?" Asbjörn var ærligt talt lidt overrasket. Havde hun ligefrem søgt ham? Denne gang var det hans kinder der blev en anelse røde. Det var da yderst flatterende! Han rømmede sig og satte sig ordentligt op i stolen, efter at være gledet en smule ned. Holdning var vigtigt! Især når man sad overfor en kvinde.
"Jamen, i så fald... Hvad vil du vide om mig? Du ved nu hvor jeg bor, hvad jeg bor i, hvordan jeg bor, samt at jeg bor her alene." fortalte han muntert og trak på skuldrene. Han fandt det en smule akavet - han var ganske enkelt dårlig til at fortælle om sig selv. Hvad var der at sige? Han var jo ikke ligefrem en spændende person. Han trak på smilebåndet. "Jeg må jo så desværre meddele at jeg er Isari-tilhænger. Men det ved du vel." sagde han så - han mindedes at de havde diskuteret religion ved deres sidste møde. Måske var det dumt at nævne det? Han fortrød straks.
"Men, ahem, nu du lærer mig så godt at kende, så ville det måske være passende hvis du ligeledes fortalte lidt om dig selv? Eller måske om hvad du præcist har lavet i al denne tid? Du må da have nogle fantastiske historier at fortælle fra resten af landet?" spurgte han med julelys i øjnene. Hvis der var noget han nød, så var det fortællinger fra andre dele af verden.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 22.02.2015 23:13
Netrish lod et lille muntert fnys undslippe ved hans overraskelse "Jeg har ikke mange nære venner. Som du ved rejser jeg meget rundt, og det er ikke alle der ser forbi Præstindens maske, og færre endnu jeg når at møde mere end én gang" forklarede hun med et halvt smil, der afslørede hendes lettere bitre, men dog afklarede føleser omkring netop det emne.

"Jamen, i så fald... Hvad vil du vide om mig?..."

Netrish, så ned på sine hænder, erh alt? Nej det kunne hun da ikke sige, i ihvertfald ikke så direkte. Tænkte hun oprørt. Inden hun hankede op i sig selv, med et lille suk "Laver du stadig det samme som den gang?" Spurgte Netrish imens hun tegnede små cirkler på armlænet. Indtil hun opdagede at hun gjorde netop dette og foldede så pænt hænderne i skødet atter engang. Da han nævnte hans religiøse tilhørsforhold hævede hun hånden i en afværgende gestus "Det er helt fint, folk har deres tro, og jeg har min, det er ikke en grund til at skilles" sagde hun blidt og imødekommende. Hun havde set hundredevis af folk der konverterede på deres dødleje i håbet om at det ville ændre situation, men lige lidt hjalp det, det eneste de opnåede var at understrege deres egen illoyalitet, men Kile tager imod alle uagtet deres situation, det var ikke Netrish's plads at dømme, blot at sikre at folk mødte deres skæbne.

"Naturligvis" svarede Netrish, med et venligt smil der straks stivnede da han valgte netop hvad han ønskede at tale om, hendes hverv var ikke ligefrem et passende samtale emne. Netrish lagde hovedet lidt på skrå, som tænkte hun kortvarig over hvad hun skulle svare. "Jeg har lavet det samme som jeg gjorde sidst vi mødtes og som jeg har gjort i flere menneske aldre" konstaterede hun med et halv smil, og fandt sin lille joke ret sjov, inden hun forsatte. "Men jeg har været langt omkring som altid, fra is-sletternes kolde skønhed til den dræbende varme i den sydlige ørken, der var dog en stille nat ved sølvflodens bred hvor jeg fandt stilhed og ro under stjernerne". Sukkede Netrish, imens hun drømmede sig tilbage til en solvarm forårs dag med vinden i håret og fuldfart ud over stepperne. "Der er dog et eller andet ved storbyen, der får mig til at vende tilbage til hovedstaden i ny og næ..." Netrish rødmede svagt og fandt pludselig en interesse i Asbjörns sko.

Asbjørn

Asbjørn

Tidligere byvagt

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 192 cm

Alwyn 02.04.2015 15:01
Asbjörn huskede (desværre for sent) hvad det var hun beskæftigede sig med, og det fik ham strakt til at krumme tæer, nu da hun begyndte at svare. Dog dansede hun let og elegant henover sin forklaring, uden at give for dystre og morbide detaljer. Han åndede lettet og sendte hende et beklagende smil da hun var færdig med at fortælle. Han studerede hende et langt øjeblik, og stilheden hang mellem dem. Modsat tidligere, så var det dog ikke en ubehagelig stilhed denne gang. Den var passende. Byvagten smilte fortsat, rømmede sig og svarede så: "Der er også noget ganske magisk ved byen i disse dage." Han frygtede naturligvis, at han fangede forkerte hentydninger og forkerte blikke og smil, men der var noget i luften. Der var ingen tvivl.
Han havde naturligvis endnu lyst til at spørge ind til is-sletterne og ørkenen, men han fangede naturligvis godt, at det ikke ville være passende. Hun skulle desuden have lov til at have sit arbejde for sig selv. Men hvordan skulle han fortælle hende, at hun kunne dele alt med ham? Og hvorfor følte han sådan?

Asbjörn rømmede sig igen og rettede sig endnu en gang op. Hans hånd var varm og små-svedig, så han forsøgte diskret at tørre den af i bukserne. Varme hænder betød jo ofte nervøsitet. Hun skulle helst ikke indse hans usikkerhed.
"Jo. Ja. Jeg er stadig byvagt." sagde han, lettet over at emnet var rykket over på noget mere håndgribeligt. "Nogen skal jo holde byen sikker," tilføjede han med et blink. "Jeg nyder at føle, at jeg giver noget tilbage til byen. Lidt sikkerhed til folket, du ved? Alle fortjener at leve deres liv i tryghed."
Pludselig sprang han op af stolen. "Åh! Vandt. Ha!" Han lo mildt over sin forglemmelse, undskyldte hurtigt og forsvandt ud i køkkenet. Kort efter kom han tilbage, med et fad balancerende i hånden. Der var to kopper med varm væske til hver af dem. Han rakte hende sin kop og undskyldte igen for forglemmelsen. Endelig fandt han atter sin plads.

"Hvor længe havde du tænkt dig at blive i byen denne gang? Hvis du mangler et sted at bo i det næste stykke tid..." han stoppede sig selv og lod spørgsmålet hænge lidt i luften. Var det passende? Tavsheden hang atter mellem dem, og han brugte muligheden til at tage en slurk af sin te. "Altså ... Du er altid velkommen her."
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 02.04.2015 16:51
Hvis Netrish opdagede Asbjørns nervøsitet, viste hun det ikke. "og hvad er en by uden dens folk" tilføjede hun med et stille smil da han omtalte byens magi. Hun lyttede med et lille smil på læberne mens han fortalte om hvad han stadig lavede. Det samme som sidst, det samme som altid. Ligesom hende. "det lyder til vi begge ønsker at gøre verdens til et trykkere sted. Bare på hver vores måde" observerende hun muntert.
Da Asbjørn kom i tanke om teen og undskyldte sig, gjorde Netrish intet nummer ud af det, og forsikrede ham om at hun også selv havde glemt alt om det, hvilket ikke var lyv.

Mens Asbjørn var væk, forsøgte Netrish at sætte sig bedre til rette, men hendes sværd blev ved med at komme i vejen. Hvor uhøfligt var det ikke også at hun ikke havde taget det af Da hun kom! En pinlig forglemmelse, men hun var tros alt ikke van til den slags høflighedsbesøg. Hurtigt rejste hun sig og gik tilbage ud i entréen hvor hendes kappe var, og hang sit sværbælte op sammen med det. Efter en kort tænkepause smed hun også den røde overkjole, krængede sin brynje af, og tog overkjolen på igen, inden hun gik tilbage til stuen. Hun var ret sikker på Asbjørn ikke havde tænkt sig at stikke i hende, og så behagelig var brynjen heller ikke at sidde i.
Netrish kom tilbage til stuen, nu halvanden cm mindre hele vejen rundt, cirka samtidigt med Asbjørn. Hun tog imod teen med tak og satte sig til rette i sofaen igen.
"Jeg regner med at blive noget længere end sidst. Der er kommet en stor strøm af flygtninge til kirken, og de har brug for alle de hænder de kan få" forklarede hun i stilheden mellem hans spørgsmål. Da han endelig tilføjede den sidste del, svarede hun prompte "det siger jeg ikke nej til" der var en iver i hendes stemme hun ikke helt kunne forklarer, men hun gjorde intet for at skjule den. "selvfølgelig kun hvis jeg ikke er til besvær. Den kunne godt komme til at tage nogle uger".

Asbjørn

Asbjørn

Tidligere byvagt

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 192 cm

Alwyn 02.04.2015 20:13
Hvor havde hun været? Han bemærkede ikke at hun var skrumpet - og han tænkte ikke videre over det. Asbjörns smil blev kun større. "Du ville bestemt ikke være til besvær!" svarede han straks, måske lidt for hurtigt. Og lidt for ivrigt. Han rømmede sig straks efter, rettede sig op, og forsøgte at gøre sit blik en anelse mere afslappet. Ingen grund til at gøre det alt for åbenlyst! "Hvis du desuden får hjælp i kirken..." begyndte han, dog i tvivl om hvordan han overhovedet skulle afslutte sætningen. Han arbejdede hver dag, og havde sjældent tid til sig selv. Hvordan skulle han få tid til at hjælpe andre? Han betragtede hende med store øjne. At hun havde tid og overskud... At hun havde viet sit liv til en entitet, der ikke var hende selv... Han kunne intet andet end respektere det. Han kunne intet andet end at respektere hende.

"Men som sagt, så er du velkommen til at blive. Så længe du føler for det. Her er så tomt, så det er kun rart at der kommer lidt liv i lokalerne." sagde han muntert og smilte atter. Nu var hun jo næppe typen der bragte liv med sig, men alt var bedre end intet.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 03.04.2015 16:43
Netrishs smil blev synligt bredere, hendes blå øjne skinnede som en skyfri sommerhimmel "Godt. Så tager jeg taknemmeligt imod dit tilbud om logi" selvom hendes ord var formelde, var der en mild latter i hendes stemme. Det varede dog kun et øjeblik før hendes ansigt faldt tilbage i mere kontrollerede folder og hun slog blikket ned. Asbjørn var en seriøs man, der gav alt for at byens borgere kunne føle sig trykke! Og her sad hun og teede sig og stirrede som en anden ung novice! Han fortjente mere respekt end det, især når han havde åbnet sig hjem for hende! Hun fortjente ikke hans gæstfrihed, der viste hun, men hun havde ønsket den. Ville hun ellers have formuleret sit ønske om husly til krofatteren som hun gjorde, hvis Asbjørn ikke allerede havde nævnt at hun kunne låne en seng hos ham?
Havde tanken om en ordenlig seng virkelig drevet hende så langt? Ja, det måtte være det. Skamfuldt! Men der var ikke meget hun kunne gøre for at råde bod på det nu. Hun havde accepteret hans tilbud, og at trække det tilbage nu ville kun være at fornærme ham yderligere.
Netrish smilede svagt over hans halvfærdige sætning. Hun havde lagt mærke til det var noget han gjorde meget, men det generede hende egentligt ikke. Tværtimod. "Jeg er sikker på I får rigeligt at se til hos byvagten selv" hendes smil faldemede en anelse. "Så vidt jeg kunne forstå på den Isari præst jeg talte med er der en større gruppe flygtninge på vej til byen, og præsteskabrene kan kun hjælpe så mange af gange" forklarede hun i en alvorlig, men mild tone. Byen ville være fuld af trætte, forskræmte mennesker der var blevet jaget fra deres hjem, og nu havde intet. Netrish var intet orakel, men hun forudså der ville opstå en vis spænding mellem flygtningene og byens indbyggere.

Asbjørns sidste kommentar fik igen Netrishs mundvige til at kravle op. "Jeg ved ikke om jeg er nogen særlig livlig gæst, men jeg vil gøre mit bedste!" svarede hun med samme muntre tone som han havde brugt. "Men hvis det bliver mere end et par dage, må du sige til hvis der er noget jeg kan hjælpe til med. Jeg ønsker ikke at tære på din gæstfrihed" tilføjede hun og rakte ud efter den ene kop te.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, jack
Lige nu: 2 | I dag: 12