Dragonflower 22.02.2015 23:13
Netrish lod et lille muntert fnys undslippe ved hans overraskelse
"Jeg har ikke mange nære venner. Som du ved rejser jeg meget rundt, og det er ikke alle der ser forbi Præstindens maske, og færre endnu jeg når at møde mere end én gang" forklarede hun med et halvt smil, der afslørede hendes lettere bitre, men dog afklarede føleser omkring netop det emne.
"Jamen, i så fald... Hvad vil du vide om mig?..."
Netrish, så ned på sine hænder,
erh alt? Nej det kunne hun da ikke sige, i ihvertfald ikke så direkte. Tænkte hun oprørt. Inden hun hankede op i sig selv, med et lille suk "
Laver du stadig det samme som den gang?" Spurgte Netrish imens hun tegnede små cirkler på armlænet. Indtil hun opdagede at hun gjorde netop dette og foldede så pænt hænderne i skødet atter engang. Da han nævnte hans religiøse tilhørsforhold hævede hun hånden i en afværgende gestus
"Det er helt fint, folk har deres tro, og jeg har min, det er ikke en grund til at skilles" sagde hun blidt og imødekommende. Hun havde set hundredevis af folk der konverterede på deres dødleje i håbet om at det ville ændre situation, men lige lidt hjalp det, det eneste de opnåede var at understrege deres egen illoyalitet, men Kile tager imod alle uagtet deres situation, det var ikke Netrish's plads at dømme, blot at sikre at folk mødte deres skæbne.
"Naturligvis" svarede Netrish, med et venligt smil der straks stivnede da han valgte netop hvad han ønskede at tale om, hendes hverv var ikke ligefrem et passende samtale emne. Netrish lagde hovedet lidt på skrå, som tænkte hun kortvarig over hvad hun skulle svare.
"Jeg har lavet det samme som jeg gjorde sidst vi mødtes og som jeg har gjort i flere menneske aldre" konstaterede hun med et halv smil, og fandt sin lille joke ret sjov, inden hun forsatte.
"Men jeg har været langt omkring som altid, fra is-sletternes kolde skønhed til den dræbende varme i den sydlige ørken, der var dog en stille nat ved sølvflodens bred hvor jeg fandt stilhed og ro under stjernerne". Sukkede Netrish, imens hun drømmede sig tilbage til en solvarm forårs dag med vinden i håret og fuldfart ud over stepperne.
"Der er dog et eller andet ved storbyen, der får mig til at vende tilbage til hovedstaden i ny og næ..." Netrish rødmede svagt og fandt pludselig en interesse i Asbjörns sko.
You got what everybody gets. You got a lifetime.