Scenerne der var i Samsons hoved, var blandet med sorg og stærk kærlighed. Kærlighed, som lå så langt fra Samsons ydre, og alligevel så tæt på Samsons indre. Der ville ikke være mange i denne verden som ville kunne forstå, hvad han havde lidt.
Scenen med hans elskerinde dukkede op for hans indre blik. Hende, der stod med den knægt. Han så nu også sig selv, stående bag ved buske. Han så perspektiverne skifte for sig. Først stod han og betragtede dem, og i det næste øjeblik havde knægtens og hendes kroppe ligget ubevægelige på jorden. Trangen til at slå ihjel havde sneget sig ind på Samson, og følelsen vældede nu også op i ham igen.
Scenariet forsvandt, og med lukkede øjne forsøgte Samson nu vildt at flå Kamatayan til sig, i et forsøg på at få et fast greb i hans hals. Magnetismen var ikke fuldt ud kontrolleret, der var 50/50 chance for at han ville få fat i Kamatayan.
((1) Dette vil ske hvis han får fat i ham)
Samson stod og stirrede vredt ind i Kamatayans øjne. Han prustede tungt. Åndedrættet kunne sammenlignes med en vred tyrs.
"Giv mig en god grund til ikke at flå dig i småstykker! Det er ikke meningen at du skal belære mig, Kamatayan!" Snerrede Samson bidende. Pupillerne havde trukket sig fuldstændig sammen. De meget skarpe lyseblå øjne stirrede ind i Kamatayans.
Ilden blussede op langs Samsons arm, på vej mod Kamatayans strube.
"Du skal ikke belære mig om livet! Og selvom du er en gammel nar.... så skal du ikke belære mig!" Hvæsede han. Midt i sætningen sank Samson en klump for smerterne. De var ubarmhjertige. Samsons tag kunne have været hårdere, men med den mængde muskler som han var i besiddelse af, holdt han alligevel et godt tag omkring Kamatayans hals.
((2) Dette sker, hvis Samson ikke får fat i Kamatayan)
Samson befandt sig i en stor mængde af vrede. Vreden havde bredt sig til hele kroppen, såvel som smerten havde. Han stod kun oprejst pga. sin vrede. Viljestyrken til ikke at ville være kujon, var stor. Hans far havde altid belært ham om dette. Aldrig vende ryggen til, og stå altid oprejst, lige meget hvad der skulle ske.
"En erfaring rigere eller ej, du skal ikke belære mig om livet! Du er et medlem... Nok kan du være en nok så dygtig dræber, men hvis du ikke kender din plads, bliver du smidt for porten, forfulgt og dræbt." Snerrede han vredt, så man skulle tro at han skulle til at springe i luften selv. Han havde holdt pause midt i sin tale, for at bide flere smerter i sig.
//Nova \\
† A dead man isn't dead when he's still alive †