Lazarus lyttede opmærksomt til Ethians ord, samtidig med at han fornemmede uroen, der hvilede over ham. Ethians træk på skulderen og undskyldning gjorde det klart, at han kæmpede.
"Selvfølgelig kan du ikke det. Jeg bebrejder dig skam heller ikke" Han var ikke i tvivl om at Ethian gjorde det han kunne i forhold til hans opgaver, men Lazarus kunne heller ikke bare stå til. Det virkede næsten til at forholdet til Dorian og deres eksperimenter blev sat højere end den opgave som Ethian havde modtaget af Mørket - omend at han endnu ikke var kommet tæt nok på.
Lazarus rettede sit blik mod Ethian, der var noget i Ethians respons, der antydede, at forholdet ikke var så almindeligt, som Ethian måske forsøgte at give udtryk for. Han var selvfølgelig ikke klar over hvad disse eksperimenterende aftener gik ud på eller hvad der foregik bag de lukkede dører, men ud fra hvad de soldater som Dorian slæbte med sig fortalte, så kørte alt måske ikke lige efter bogen.
"Hør, Ethian," begyndte Lazarus med en mild tone, blot for at vise sig fra en venlig side af
"Jeg forstår, at det kan være vanskeligt at tale om personlige forhold. Men det er vigtigt for mig som korporal og overordnet at sikre, at der ikke er noget der skygger for din præstation hos mørket - eller dine opgaver" Det var selvfølgelig ikke kun Dorian som tog dette fokus fra den unge mand, men var det for tidligt eller for rodet at hive Rhoslyn frem? Lige nu var fokusset på Dorian.
Lazarus lod en kort pause opstå for at give Ethian tid til at overveje sine følelser og tanker. At overvinde Ethian til egen fordel og give ham et rum, hvor han følte sig i stand til at åbne op, var ikke nogen dum tanke.
"Du behøver ikke at besvare med det samme, men hvis du har brug for at tale om dit forhold til Dorian eller noget andet, så ved du, at jeg her for at støtte dig." Godt nok var hans interesse for andre ikke altid så storslående, men dette var en mulighed for at skabe en forbindelse til Ethian.