Endelig løftede Ingrids blik sig. Da Zane begyndte at fortælle om hvad han havde lyst til at gøre ved hende, blev blikket løftet med det samme og Ingrid mærkede varmen brede sig til hendes kinder i en rødmen. Mundvigene trak sig genert op og blikket flyttede sig lidt ud til siden. Ordene fik en varm følelse til at brede sig i hendes krop, og selvom hendes lys blev mere intens blev den røde farve mindre rød.
" Vent! " Udbrød Ingrid pludseligt, som hun trådte frem og greb fat i stoffet på Zanes ærme. Blikket var slået ned, mens hun bed sig tænkende i underlæben. Et øjeblik stod lidt hun uden at sige noget. Hvorfor skulle han vente? Hvad ville hun sige? Hun sank en klump og slap ham lige så langsom.
" Jeg er ikke bange for dig.. Tror jeg.. " Startede hun forsigtigt ud.
" Jeg tror.. jeg er bange for hvad du måske kan gøre.. " ordene blev hvisket lidt, inden hun forsatte.
" Men jeg tror.. eller håber ikke du gør mig noget. Men hvad nu hvis du gør? Du sagde det selv sidst.. Det.. skræmmer mig lidt. Det er jo ikke fordi mørkelvere bliver snakket godt om.. Men jeg tror ikke du er sådan. Eller.. Jeg har ikke set dig sådan.. Du er slet ikke som fortællingerne siger. Du er sød og betænksom. Du gjorde alle de ting for mig, uden at forvente at få noget igen. " Det var som om da ordene begyndte, stoppede de ikke igen. Midt i talestrømmen begyndte Ingrid at vandre lidt frem og tilbage, med blikket tænkende mod gulvet mens arme og hænder af og til deltog i hendes monolog.
" Jeg.. Mmh.. Jeg kan rigtig godt lide dig, Zane.. Men.. Jeg tror .. Jeg ved.. Kan jeg lide dig på samme måde? Jeg er aldrig blevet behandlet af nogle som du behandler mig. Du gør det sjovt at leve, og spændende. Du får min krop til at kilde og blive varm, men.. Vi er så forskellige. Du.. er så høj.. og gammel.. Jeg er bare et lille barn i forhold til dig.. Det ville jo aldrig.. " Ingrid rystede lidt på hovedet, men hun forsatte med at vandre.

Krystallandet