En skål for bruden!

Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Fyrstinde af Arys-slægten

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Leonoras glas mødte villigt Veronas, inden det atter engang blev løftet til Arys fyrstindens læber, der kom til at drikke noget dybere end ellers. Hvad pokker, det var jo en god årgang!
"En forhandling til en anden dag, og en mindre flaske" klukkede Leonora. Åh hun havde fået for meget allerede, så ganske meget for meget. Men det var der næppe noget at gøre ved nu. Sket var sket, og hun var lyksaligt i det bedste selskab hun kunne tænke sig til, så hvorfor ikke nyde det lidt?

"Åååh Lissandra, mærk dig mine ord, de kommer til at flokkes om hende. Hun har så bestemt arvet sin moders skønhed" vedholdt hun, og hævede sit glas i endnu en skål med Verona.

Troligt blev glasset fyldt igen af tjenere, og Leonora klukkede "Hvis jeg ikke viste bedre ville jeg tro du gjorde det med vilje! Men hvis du fortsætter med det her tempo, så må jeg insisterer på du også assisterer mig til senere Lissandra. Hvis jeg skal slingre ud herfra, så lad det da blive med min værtinde".
Det var både for at redde ansigt, og for hyggen. Ingen ville tænke skidt om en gæst der slingrede lige så meget som sin værtinde, og Leonora følte sig ikke klar til at undskylde sig fra Veronas selskab endnu, for at søge mod vandvognen. Det var så sjældent de to havde mulighed for bare at sidde og nyde hinandens selskab længere. Synd og skam var det!
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Fyrstinde af Isenwald-slægten

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 27.02.2021 13:07
"En mindre flaske Viktoria? Her troede jeg at Arys familie ikke sparede på den slags?" Klukkede Verona og sendte veninden et drillende smil, det føltes som det var en evighed siden de sidst havde ses i Zircon, og det her var en fremragende måde at invitere sig selv forbi, hvis hun selv skulle sige det! Selvom det nok var vinen der efterhånden var begyndt at tale, men nok om det! Det var så sjældent at de kunne hygge sig sammen de to!

"Tsk! nu smiger du jo Viktoria! Men det er værdsat bliv endelig ved!"
Klukkede hun og skålede atter en gang. Verona havde ikke set sig selv om værende smuk, men i visses selvskab dukkede den følelse op ind i mellem. 

Et lumsk smil spillede på Isenwaldfyrstindens læber "Frygt ej Viktoria, det skal stå dig frit for at slingre ved min side. Lige så længe og ofte der er behov for det" lød det med en klukken. Det var overlagt at de to fyrstinder ikke stod til at mangle noget, om det var spise eller drikke. Samt hver en undskyldning der gjorde at de kunne bruge mere tid sammen var fantastisk i Veronas bog!
"Bare rolig Adrian! Jeg skal nok sørge for at få hende til jeres kammer her senere" lød det med et smil og et hævet glas i hans retning, det kunne jo være han havde andre han ønskede at hilse på.
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Det var tydeligt at se for et øjeblik, hvordan Leonora var ved at få noget galt i stoltheden, ved Veronas drillende ord. "Tsk! Størrelse er ikke alt. God kvalitet kommer i ofte i små flasker" gav hun igen med påtaget fornærmelse, der dog ikke godt længe, før smilet var tilbage "Men det er næppe passende at diskutere vores børns fremtid mens vi har en fjer på" klukkede hun muntert. Det skulle dog ikke stoppe dem i at få en fjer på bagefter. "Men det er tydeligt du har været alene hernede for længe. Du må komme til Zircon, for vi har tydeligvis vigtige ting at diskutere" proklamerede hun, og havde svært ved at holde masken imens.

Arys fyrstindens smil blev mere smørret "Hvis du insisterer. Sandelig har hun dine perfekte, fyldige læber, og bløde bølgende hår" startede Leonora ud. Hun viste det var en farlig sti at gå ned af, men som hun mødte Veronas blik, faldt hun kun længere i. "Et smil som en varm forårsdag" sukkede hun en anelse, inden hun greb sig selv i det, og rømmede sig, som hun hurtigt tog en tår mere fra sit glas.

Adrian reagerede på sit navn, og løftede høfligt sit glas i skål, inden han vendte tilbage til samtalen han havde været midt i. Han havde været gift med Leonora længe nok til, at være vel udenfor umiddelbar hørevidde når de to damer gik i gang. Det var bedre for alle sådan.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 12.03.2021 15:05
Et morende blik spillede i Veronas øjne, ind i mellem var det sundt for Leonora at blive prikket lidt til stoltheden, men dog med måde. "Så sandt, så sandt, men så meget højere er jeg ikke end dig" klukkede hun storsmilende. "Ah det er nok sandt nok" Det gjorde delen efter så meget sjovere, og kendende Arys fyrstinden så skulle det nok blive hyggeligt efter. "Til vigtige ting!" Smilede hun og hævede sit glas i skål mod veninden.

Det føltes som at Veronas hjerte slog en ekstra gange som det smørede smil dansede over Leonoras læber, og en kavalakade af komplimenter blev sendt i hendes retning. "Åh?" lød det overraskende stille fra Isenwald fyrstinden, der for et blot et øjeblik var tilbage i simplere tider. To hurtige blink fik hende tilbage til nuet, et frisk smil på læberne. "Har du flere Viktoria? Eller skal de gemmes?" klukkede hun med et svagt rødt skær på kinderne.

Hun forstod godt hvorfor Adrian gjorde som han gjorede, men Verona følte at hun burde gøre en smule for at sikre at han ikke følte sig overset. At det nogengang nok havde den modsatte effekt var knap så praktisk.

Endnu en skål blev dedikeret til de bruden og gommen, og atter en gang blev fyrstindens glas fyldt, hun kunne godt mærke at hun nok selv ville ende med at slingre når de blev enige om de var færdige ved bordet. Ak! hvis hun kunne være i Leonoras selskab var det mere end det værd!
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Leonora løftede smilende et øjenbryn af Veronas kommentar om hendes højde. Det var lavt at gå hendes udseende, men de var også godt igennem flaskerne! "Nej, men til gengæld har du markant flere grå hår end jeg" stak hun igen, og løftede sig glas til skålen, og bedre emner.

Et smørret smil gled over Arys fyrstindens læber som Isenwalden fiskede efter mere "Ååh mon ikke jeg har, men jeg tror ikke du kan tåle mere lige nu, med dine blege kinder farvet som solopgangen" klukkede hun.

Endnu en af utallige skåle til brudeparret blev bragt, og Leonora skålede trofast med, selvom vinen så småt var begyndte ikke længere at falde helt i hendes smag. Det var også efterhånden blevet lidt af en kamp faktisk at ramme munden med glasset.
Efter hvad det følte som en evighed af intern diskussion, satte Leonora endelig glasset fra sig på bordet, i signal til Verona om at de hellere måtte stoppe nu. Legen havde været lidt for god, lidt for længe allerede, og udover de obligatoriske skåle, ville Leonora sætte sig på vandvognen for resten af aftenens festlighed. Det ville være under hendes værdighed hvis hun skulle ende med at blive båret i seng. Nej tak! Hun ville gå op sine egne, usikre, slingende ben, tak!
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 08.04.2021 18:29
Verona trak på skuldrene, det var ikke just snedigt at drille Arys fyrstinden men hvis ikke hun gjorde det, så risikerede hendes veninde at gro fast og det kunne hun ikke have! Samt det var sandt Verona havde vel og mærke en del flere grå hår, det var nærmere et under at havde flere, hendes forbandelses jagende pligter taget i betragtning.

Det røde skær der prydede de blege kinder blussede kun mere op "Ak og ve! Vi kan vel ikke have at jeg bliver nødt til at fortrække mig" lød med et overdrevet suk mens hun kastede hovedet bagover som hun var ved at dåne. Før hun atter rettede sig op stor smilende, meget var Isenwald fyrstinden men der skulle trods alt mere til før hun ville dåne.

At Leonora mente det var tid til at stoppe mens legen stadig var nogenlunde god, var nok det smarte at gøre. Alligevel endte Verona med at få lidt mere indenbords end blot de obligatoriske skåle, for nok var der mange skåle til brudeparret, men folk insisterede på at også udbringe mindre skåle til værtinden, og dem kunne hun ikke lade være med at drikke med på.

Resten af festlighederne lod til at lade de fyrstinder være nogenlunde fred, solens lys havde lagt sig for dagen. "Skal jeg gøre dig selskab mod jeres gemakker? Det ligner Adrian er fanget i nogle jagthistorier igen?" 
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Veronas teatralske dånen, trak en latter fra Leonora. Det var så uvandt et syn fra Isenwald fyrstinden, så absurd, at Leonora ikke kunne andet end at le, varmt og hjerteligt.
Gennem venskabelige stik, sødmene komplimenter, og komplicerede tider, så var de to kvinders venskab solidt og urokkeligt, og der var ingen der formodede at få hende til at le som Verona kunne gøre det. Der var ingen der formåede at trække Leonora ud fra Fyrstindens skald, helt som Verona gjorde.

Selvom Leonora ikke var værtinden, kunne hun heller ikke undsige sig de obligatoriske skåle for festen, og andre der søgte hendes selvskab, og ønskede tillykke med Arys arvingens trolovelse. Dog holdt Arys fyrstinden sig godt forsynet med vand og frugtjuice, så om end det næppe lykkedes at blive mindre fuld, så gik hun dog heller ikke helt kold.

Veronas ord kom dog som sød musik, "Det er en venlighed jeg næppe kan takke nej til" klukkede hun let og muntert, som hendes blik gled mod sin mand. Adrian lod til at hygge sig. Det kunne hun sagtens onde ham.
Leonora fik stablet sig på benene med praktisk elegance og et minimum af vaklen, som hun for en sjælden gangs skyld faktisk støttede sig en anelse til sin stok.
Der lå en fokuseret stilhed over Leonora, som Verona ledte vejen væk fra festen og den konstante støj. Skønt vejen var veloplyst og vejen lige, gik fyrstindens i stå, som hendes blik faldt ud af vinduet, og op mod månen. "Det er en smuk måne vi har i aften" konstaterede hun med et let nostalgisk suk. "Jeg husker dengang vi lå på engen, du, jeg og din bror, og så på månen og stjernerne" flød det fra Leonora, uden megen tanke.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 04.05.2021 20:23
Verona klukkede varmt over venindens svar "Du kunne godt, men jeg ville blive noget skuffet!" klukkede hun fortsat, det ville være sært og tendenserende til uhøfligt af Leonora at takke nej, men ja en mulighed for at prikke lidt til Arys fyrstinden i venlige omstændigheder var altid et godt valg.

Heldigvis var Verona selv nogenlunde til at holde styr på sin alkohol, men som hun kom op og stå kunne hun godt mærke at hun havde fået så rigeligt, og lidt mere. 
Alligevel formåede hun at holde sin slingren til det mindste, i hvert fald indtil de var nået udenfor hvor selve festen blev afholdt, og hun ikke blev forstyrret hvert femte skridt! Det var en overdrivelse, men det føltes sådan!
Verona havde nået halvandet skridt videre før det var gået op for hende at veninden havde stoppet op, hvis ikke hun havde talt så ville hun nok være nået længere. "Åh?" Nysgerrigt lænede hun sig ud af det nærmeste vindue for at se. "Ahh ja det var tider, græsset det bølgede i vinden..." Et smil dansede over Isenwald fyrstindens læber "Husker du hvordan John Artur blev ved med at opfinde sine egne stjernetegn?" At det var for at dække over at han ikke gad lærer hvad de reelt hed var så noget helt andet. "Har du noget imod en lille omvej? Eller tror du ikke du kan komme op af trapper?" Lød det med lige dele dril og omsorg.
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

"Og det ville sætte mig i et forfærdeligt lys" gav hun igen med et glimt i øjet og et stadigt smil på læberne. Verona synes sandelig at være i hobla denne aften, med alle de skarpe kommentarer. Men det var også en særlig aften!
Det krævede mere viljestyrke end Leonora nogensinde ville indrømme, men hun holdt sine egne skridt lige og jævne, skønt gulvet synes at konspirere imod hende.

Leonoras smil falmede, og fik en melankolsk kant. "Jeg husker det. Hvad der en uge var Liljebæreren, var Den Overbærende Søster ugen efter" mindes Leonora stille, mens hendes smil atter varmede op, og hun skævede til Verona.
Et velkendt udtryk erstattede alt andet på Arysfyrstindens ansigt, som Verona insinuerede. Stolthed. Et svagt humf forlod Leonora, og hendes ryg rankede sig blot en anelse mere.
"Ikke det fjerneste" svarede Leonora, og gjorde tegn til Verona kunne lede an. "Desuden, hvis der skulle opstå problemer, så får jeg blot dig til at bærer mig resten af vejen. Så har du noget at bruge alt den energi på" tilføjede hun så, med en mere drilsk tone.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 27.06.2021 13:48
"Muligvis ja" Klukkede hun, men ind i mellem kan det være det værd eller sågar det rette at blive set i dårligt lys af visse personer, tænke Verona for sig selv. Hvordan Kazimi fyrsten så hende kunne Isenwald frystinden næppe være mere ligeglad med eksempelvis, hun havde ingen planer om at bukke under får den solskolde kvindehader indgroede tankegang. 

Verona nikkede stille "Min ynglings var stadig azur dragen, som nåede at havde hvad fire eller fem former? Der alle var forskellige steder på stjernehimlen" smilede hun. Det havde været en simplere tid, hvor de havde haft tid til at blot være dem selv. Hvis nogen havde fortalt dem at de ville ende som to af de mest magtfulde kvinder i landet, men stadig ikke have mulighed for at være sammen... ingen ville have troet det, men guderne havde tydeligvis andre planer.
Et triumferene glimt spillede i det stålblå øjne "Jamen, så skal vi denne vej" lød det som de vendte mod dør der førte til en vindeltrappe. Efter at have gået forbi den første dør ud, ledte Verona dem gennem en åben lem for enden af trappen der ledte ud til toppen af et af Isenborgs tårne. På toppen af tårnet kunne lyset fra festlighederne ses, men mest af alt stod stjernerne klart. "Jeg går ind imellem herop for at samle tankerne" forklarede hun og gestikulerede mod to stole der stod og gjorde mine til at sætte sig.
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

En ukarateristisk klukken undslap Leonora. "Aaah ja, Azur dragen. Han fandt den uanset årstiden, i enhver retning også selvom det var overskyet" mindes Arys fyrstinden varmt. Hun havde forsøgt at påtale det, men kun en enkelt gang. Hans knuste udtryk havde hurtigt fået hende til at trække i land, og i stedet blot nyde hans iver. Det havde været nok, dengang.

Leonora fulgte med Verona op ad trappen uden at kny, men priste sig lykkelig for trappen var smal, så det kun var naturligt at hvile en hånd mod væggen på vejen op. Det var en anstrengende tur op, skønt Leonora gjorde sit for at det ikke lod sig bemærke, men som Verona åbnede den sidste lem og første dem ud på toppen af tårnet, synes besværet trivielt.

Ædelborg i Azurien var bygget tæt og højt, grundet terrænet, og det gjorde udsigterne til fjerne horisonter. Her var festen stadig ikke mere en lys og skygger, og skønt den var fjern, synes den stadig så nær. Som en anden verden, synlig men adskilt af tåget dis.
Det tog et langt øjeblik mens Leonora fulgte en dansende skygge til festen, inden hun vendte blikket op. "Det forstår jeg ikke" svarede hun tyst, mens hun langsomt fulgte tårnets kant rundt til hun igen stod nær Verona. Leonora blik fæstnede sig ved den anden fyrstinde.

"Jeg finder skønheden heroppe alt for distraherende, Lissandra"

Varme flød til fyrstindens kinder, trods den kølige aftenluft. Usikker på hvad der havde budt ordrene frem, viste Leonora at de ikke var henvendt til stjernerne, som hun trådte en anelse nærmere.
"Det synes ganske umuligt at tænke klart i disse omgiv-" sætningen nåde aldrig sin ende, før Leonora nærmest snublede, over sine ord og ben ligeså, ind i Veronas favn hvor Arys fyrstinden plantede et skævt kys på den anden kvindes læber.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 04.09.2021 15:34
"Det forstår jeg ikke" 
Ordne fra Veronas veninde trods hun forstod dem, gav ingen mening. På hvilken måde var det ikke et passende sted at samle ens tanker? "Hvordan ikke?" Som deres blikke mødtes blev det dog mere klart hvad hun mente, hvilket ordene der fulgte kun understregede.
Veronas hjerte skippede et slag, det kunne hun vel ikke mene? Hvad de havde haft for så mange år siden var sluppet gennem deres fingre som dis, troede hun.

Skæbnen lod til at ville dem noget andet, og Leonora nåede ikke at falde meget inden Isenwald fyrstinden havde fået lagt armende om hende, så de landede Verona siddende på taburetten med Leonora halv akavet til siden over hendes skød.
Trods de mange år der var gået siden så brændte varmen fra Leonora lige så kraftigt lige så varmt som sidst. "Viktoria dog! Falder du for mig?" Klukkede hun med skævt smil, selvom det havde været ment i spøg, så havde hun mest af alt lyst til grådigt at tage flere kys.
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Leonora frygtede ikke for sin sikkerhed, som hun faldt i Veronas favn, for der var få steder hun ville føle sig mere sikker end der. Arys fyrstinden ænsede end ikke den akavede siddepositur, for hendes opmærksomhed var kun for fyrstinden hvis skød hun hvilede på.

"Lissandra, hold mund og kys mig inden jeg kommer på bedre tanker" beordrede Leonora, som hun blidt lagde en hånd på Veronas kind, og fortabte sig i den andens øjne.

Mange havde beskrevet Isenwaldens øjne som kolde og hårde, lig det stål hun svingede, men Leonora havde nu altid synes det bar mere lighed med stjerne der funklede på himmelen, fjerne og uopnåelige. Men ligesom stjerner besad de en skønhed og mystik ulig noget andet, og end ikke den kønneste ædelsten kunne stå til til måls med de øjnes skønhed.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 18.11.2021 09:11
Et overrasket glimt dukkede op i Veronas stålblå øjne, havde hun virkelig hørt rigtigt? Hånden der hvilede på hendes kind understregede det blot, men efter alle de år havde Viktoria værnet om den flamme de havde haft for så mange år siden? Pligten bød hende at holde tilbage, lade fortid være hvad den var, men hjertet slog sig ikke så let til tåls.
Deres læber mødtes atter engang Veronas egen hånd blidt kærtegnene venindens nakke, veninden hun aldrig helt havde holdt op med at elske, lige meget hvor mange gange hun havde prøvet.
Pande mod pande efter et kys hun havde håbet kunne vare evigt "Toria... leg ikke med mit hjerte, jeg ved ikke om jeg ville kunne bære at miste dig igen." Hviskede hun stille, al den morskab der ellers havde været var forsvundet, erstattet af et håb der lingerede i hendes øjne.

Et håb på en drøm de begge havde dømt tabt for årtier siden
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Et lydløst suk forlod Arys fyrstinden som deres læber skiltes igen. Veronas nærhed var alt Leonora kunne ønske til at holde nattens kulde på afstand, men som deres pander mødtes, satte der sig en kold klump i fyrstindens bryst.
Blidt strøg Leonora Veronas kind, og lod øjnene glide i for at nyde det blot et øjeblik længere.

"Du mistede mig aldrig Lis..." ordrene var ikke mere end en hvisken. "Men jeg ved... jeg ved jeg burde vide bedre" et tungt suk fulgte.

"Du er dig, og jeg er mig og inden af os kommer til at lægge vores pligter fra os, før Kile løfter dem fra vore skuldre" det var en bitter sandhed, men ikke des mindre sandt deraf. Selv hvis Verona abdicerede, ville der blot ligge en anden, farligere pligt at vente på hende. Samtidig mellem Aldemars modvilje mod at påtage sig ansvaret, og Adenas manglende erfaring, ville Leonora næppe kunne lægge sin egen byrde fra sig, uden det blev på bekostning af hendes søn - og potentielt riget.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 16.12.2021 09:41
En del af Verona ønskede at lade resten af den kolde mørke verden omkring dem forsvinde, alle pligterne, smerten og sorgen der lurede derude holdt på afstand af den stadig varme hånd der strøg hendes kind. 

Svaret der mødte hende slog skår det stille håb, hvordan kunne hun have overset det? At under alle deres pligter og ansvar havde der stadig været en et glimt af den drøm de havde delt for så mange år siden? De to frystinders suk ekkoede i stilheden i toppen af tårnet.

Kærlighed var pligtens bane, men lige så var det omvendt, noget de to fyrstinder kun vidste alt for godt. "Jeg.." Halsen snørede sig sammen, som den unge drømmende kvinde hun havde været krampagtigt holdt fast i øjeblikket, før Fyrstinden af Isenwald fik kontrollen tilbage.
"Jeg kan ikke sige dig imod, men.." Verona rankede ryggen en anelse og rejste sig bærende veninden i sin favn. "I aften er du min bryde at bære i seng, det er trods alt værtindens pligt at sørge for sine gæster"
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Følelserne der flakkede over Lissandras ansigt fik Leonoras hals til at snører sig sammen. Skæbnen bekymrede sig ikke om retfærdighed eller menneskers ønsker, for hvordan kunne den ellers havde holdt de to fyrstinder sådan for nar? Dømt var de til at være hinanden så nær, men aldrig at være sammen.

Fyrstinden af Arys ønskede inderligt at Verona ville sige hende imod, bruge den kølige intellekt der gemte sig bag de stjerneblå øjne til at påpege hvordan Leonora tog fejl. Men det kunne ikke være, for i ærinder om pligt tog Arys aldrig fejl.
Det pludselige løft kom dog alligevel bag på fyrstinden, og en ganske uværdig lyd forlod hende som Isenwalds stoldeste kvinde, hankede op i Leonora.

Absurditeten af gerningen fik latteren brød den tunge stemning, og latteren flød fra den storiske Arys fyrstinde. "Fjernt ville det mig være at sige min værtindes pligt imod" medgav hun, og fik med en anelse besvær kantet den ene arm op over Veronas skulder, for at lette sin venindes byrde.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 29.07.2022 19:52
"Det glæder mig, ellers ville jeg have følt mig utroligt fjollet." Klukkede Verona lykkelig for at kunne holde deres stund i leve i ånden. Med vemod lagt bag dem og ekkoet af latteren drog de to fyrstinder ned af trappen på noget atypiskvis, dog til Veronas held var Arys fyrstinden ikke så dækket af guldsmykker  at vejen hen til kammeret virkede uoverkommelig.

Om det var gudernes vilje eller blot held så stødte de ikke på nogen af gæsterne udover en enkelt herre der havde sans nok til at vende om på stedet og finde et andet sted han burde være.
Lyden af festen fik et smil frem på Verones læber, der var noget fantastik ved at kunne fejre liv og glade dage og mærke hvordan at folk var en del af det.

Dog nåede de de frem til kammeret der var blevet gjort klar til Arys fyrsinden og fyrsten, med en albue fik Verona skubbet døren åben og det tomme lokale lå henlagt i mørke udover de umende gløder i kamminen, Adrian lod til stadig at være godt optaget nede til selve festen. "Ønsker du min hjælp til det sidste stykke af vejen Viktoria?" Et håbefuldt skær glimtede i de stålgrå øjne som de stod på tærsklen til kammeret. 
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Veronas kommentar fik endnu en bølge af næsten lystsluppen latter til at flyde fra Arys fyrstinden.
Det havde nok været nærliggende at føle en hvis uro af at blive båret ned af de stejle, smalle stentrapper, men der var næppe en favn i verden som Leonora følte sig så tryg i, som Veronas. Den eneste klage Leonora kunne have, var at turen synes alt for kort, og det var som kun et øjeblik var passeret, inden de stod i kammerets dunkle mørke.

En langtrukken, tænksom lyd forlod Arys fyrstindens malede læber. "Det ville være ganske uforsvarligt at lade mig gå selv på dette tidspunkt er jeg bange for. Og Adrian vil næppe være her før morgengryets første stråler leder ham på vej" tilføjede hun tilfreds.

Det var få der ville påstå Leonora og Adrian havde et lykkeligt ægteskab. Men det havde heller aldrig været formålet med men politiske studehandel der blev indgået for så mange år siden. Til gengæld var det funktionelt, og Adrian viste bedre end at søge hendes seng, selv efter så højtflyvende festivitas.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 01.10.2022 16:13
Verona nikkede stille som Arys fyrstindens ord fik et smil til at danse over hendes læber, det var ganske sandt at det var sjældent at Arys fyrstinden og frysten delte gemakker af meget andet en praktiske årsager, hvilket var årsagen at der at der var enkelte andre værelser stillet til rådighed hvis der blev behov for visse af de adelige havde behov for hvile inden de drog til deres kamre.

"Og jeg ville jo aldrig gøre uforsvarlige ting," klukkede Isenwald fystinden som hun trådte ind i kammeret med Leonorai hendes favn, og skubbede døren i dem bag. 

Rummet var mørk foruden den lille smule lys der kom fra gløderne i ildstedet, samt månens lys der sølvende gled ind gennem vinduet. 

Nænsomt satte hun Leonora på sengen, ikke fordi at hun var bange for at hun ville komme noget til, men for at lade stunden holde lidt længere. Med milde øjne søgte hun venindens blik blidt nussende hendes hånd med tommelen, om hun ville have at hun blev eller ej var op til Leonora, men hvad end der skete havde hun nydt at endelig kunne bruge tid med hende, blot som dem selv for en stund fri af deres titler.

Verona L A af Isenwald har forladt tråden.

1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat