Arion
Kok på kroen Den Galende Hane
Arion havde slet ikke tænkt på at bålet selvfølgelig skulle holdes i gang. Ikke fordi han ikke vidste det – et bålsted og pejs behøvede også brænde for at forblive tændt, men han havde været al for optaget af at snakke med Caitlin at det var gledet ud i glemsel. Han skulle virkelig arbejde på ikke at blive så nemt distraheret.
Hans øre blev en smule røde og han rystede let på hovedet. Han vidste han burde havde skrabet sammen, men han havde ikke nogen penge, og han havde aldrig haft behov for rigtigt at tjene nogen. Han arbejdede i markerne og hjalp de andre bondemænd og fik betaling i form af korn, grønsager og nogengange kød. ”
Jeg har aldrig tjent penge. Men jeg kan nok overnatte den første nat i købmandens kærre inden han rejser næste morgen. Har jeg ikke fundet noget der, så.. må jeg nok vende snuden hjem” han var så klar på at komme på opdagelse, men han havde ikke så mange midler til det. Han følte sig så ubeskrivelig uerfaren, specielt som han fortalte om hvad hans noget hullede plan egentlig var.
Han lyttede til hendes ord med et interesseret blik. Han kunne godt lide at høre andre mennesker tale og fortælle om dem selv. Det var den bedste måde at lærer dem at kende, og han havde ikke haft meget andet end dem i nærheden af sit hjem at tale med. Ikke at de ikke var dejlige mennesker! For det var de bestemt, men de oplevede ikke så meget anderledes end han selv. ”
Kan din moster ikke flytte med?” med mindre hun havde en familie her selvfølgelig! Men det var jo heller ikke værre end hun kunne komme på besøg?
Arion grinte og kløede sig i nakken med et utrolig muntert og glad smil på læberne. Oh de reb, det skulle nok gå galt for ham. ”
Det ligger vel ikke rebfæller i byen som herude?” det håbede han i hvert fald ikke. ”
Men jeg skal nok passe på! Så godt jeg kan.” påpegede han og gjorde som hende og tørrede sine fingre af i sine bukser. ”
Kommer du ikke til at savne roen herude?” ens opvækst havde et stort præg på hvordan man foretrak at leve. Så meget havde Arion i hvert fald fået fortalt. Han vidste han kom til at savne naturen og roen der var i Medanien som næppe var at finde i Dianthos.