For Cornélian var tabet så nyt som hans pludselige opvågning.
Medlidenheden hun følte fik fliggen til at fordufte. Den efterlod i Mystra en hul fornemmelse af vrede, der ikke holdt længe. For selvom Cornélian og Mystra kendte intet til hinanden havde de én ting til fælles, og det var en ting der overskyggede enhver forhindring, der stod imellem dem. De havde begge elsket Innil. Ingen andre kunne forstå deres tab.
Hun lænede sig nænsomt frem over bordet, hænderne samlet foran sig med håndfladerne delvist vendt opad, som de gnubede hinanden. Hun ønskede at Cornélian ville tage hendes hænder og holde fast, men kunne ikke udtrykke ønsket mere direkte, og hendes kropsprog var stadig fjendtligt.
”Jeg. . .” hendes stemme var nænsomt forsigtig, hverken varm eller kold. Innil havde altid været sikker i sine ord og sine følelser, men Mystra havde altid fundet det vanskeligt. ”Det ville være. . Nemmere, hvis jeg kunne være vred på dig.” Hendes øjne funklede af blandede følelser, som hun ikke længere havde styr på. ”For nemt. Du fortjener ikke min vrede. Du er ikke skyld i mors død, eller din søvn. Jeg ved godt det er forkert at være vred på dig, men det er bare -” Mystra sænkede blikket til sine hænder. Hun sloges for at finde de rigtige ord, og da hun fortsatte var det med en træt hvisken.
”Så nemt.”
Krystallandet