Hector fandt sig i en del fra Junos side, og det havde han ikke noget imod. Sådan havde det altid været, og Hector tænkte ikke engang specielt meget over det. Juno var Juno, og hvis Hector ikke kunne acceptere ham, som han var, så kunne han lige så godt skride. Inden for rimelighedens grænser i hvert fald, og at Juno gik rundt og lavede sjov med, at han og Hector var næsten-kærester var over stregen for Hector. Det var et ømt punkt for ham, for han regnede ikke med, at det nogensinde ville ske, og derfor var det ikke skide fedt, at Juno gik og sagde den slags for skæg. Det var, derfor han var blevet så sur, at han ikke engang havde hørt, hvad Freja ellers havde sagt. Noget med en eller anden, der var kommet på besøg… Hector var pisse ligeglad.
Han havde været sprudlende af raseri, indtil Juno havde kysset ham. Det overraskede ham så meget, at han helt glemte at trække vejret, og i stedet frøs han bare, stadig med sine fingre knyttede i Junos trøje. Raseriet blev nærmest vredet ud af ham på få sekunder, og da Juno endelig brød kysset, kunne Hector kun slikke sine læber og læne sin pande mod Junos. Hans hjerte hamrede så hårdt i brystet på ham, at hele huset næsten måtte kunne høre det.
Et helt spontant, lidt tøvende smil spredte sig på hans læber, da Juno hviskede til ham, og han sank en klump, inden han nikkede lidt.
"Jo, det kan du vel have ret i, chef," mumlede han, mens smilet voksede på hans læber. Han lænede sig ind for at kysse Juno igen, og hans læber rørte da også Junos, inden Hector fangede en bevægelse ud af øjenkrogen. Der sad nogen i sofaen med dem.
Hector drejede langsomt hovedet og stirrede direkte ind i et sæt blå øjne, der tilhørte en dreng, der kun kunne være Mars. Drengen så ikke engang ud til at være forlegen eller noget, selvom han lige havde overværet et ret personligt øjeblik mellem Hector og Juno. Han nikkede bare til Hector og
blinkede til ham!
"Hvad fanden…?" hviskede Hector og så fra drengen til Juno og tilbage igen, inden han langsomt kravlede ned fra sofaen og stillede sig ordentligt op. Havde hans kinder været blege, ville det være meget tydeligt, hvor meget han rødmede lige nu.
Broerne brænder, vi drikker vin og danser tæt, bygger luftkasteller, lever og elsker som mennesker. Du er bekymringsløs, det er jeg vild med, jeg elsker den måde, du er dig på... Jeg tror, jeg kender dig