Hvad der kom endnu mere bag på ham, var hvordan hun gjorde alvor af sit løfte. Hun havde oprigtigt tænkt sig, at vaske hans gulv fri fra den smule blod, de begge havde efterladt. Egentlig var det nok mest hans, der lå og plettede brædderne taget i perspektiv, at hans sår var friskt og ikke dækket af stof, der mindskede dryppet. Han stod og så noget målløst efter hende, da hun valsede forbi ham igen. Noget i ham ville have ønsket, at hun bare var blevet siddende. Hun var for helvedet skadet! Hendes tilbage sving af spørgsmålet fik ham heldigvis tilbage til virkeligheden, og det var som om at hans blik var faldet uopmærksomt og straks skød op til hendes ansigt ved lyden af hendes stemme.
”Efter mig? De er squ ikke efter mig. Ikke i dag i hvert fald.” svarede han hende skarpt til trods for udmattelsen, der var begyndt at hænge over ham, nu hvor selskabet virkede mere afslappet. En skæv krusning i mundvigen kom frem igen. ”Men du er ikke langt fra sandheden. Jeg er nok ikke på deres bedste side af listen, ligesom de automatisk ikke er på den bedste side af min. Dele af deres morskab er at have mig smidt i brummen for en nat eller to. Min teori for det er at de får følelsen af at være åh så overlegende.” Han sukkede næsten brummende idét han selv bevægede sig igennem lejlighedens ene værelse og forbi hende over til sin seng. For enden hang en simpel bluse, der viste sig at være overraskende ren, da han trak den over hovedet og endelig blev anstændig nok til at have folk på besøg.
”Dog ligesom at jeg ved, at jeg kun gør livet den mængde mere surt for mig selv, ved at protestere og spilde min tid på at bryde ud, så er de også klar over, at de er mere eller mindre afhængige af mit arbejde.”
Med det på plads slentrede han sig over til, hvor hun havde sat sig selv i arbejde og kom selv ned på hug ved siden af hende. ”Jeg er ret sikker på, at du burde holde sit ben i ro frem for at rode rundt på mit gulv og lægge pres på dit lår, Marax.” Det var hvad han sagde, men han fortalte hende ikke at stoppe eller gjorde noget for at stoppe hende. Han rakte blot frem og samlede et stykke af knivbladet op med sin tommel- og pegefinger. ”Også, pas på splinterne. Jeg har kun så mange forbindinger.”