Èir måbede over ordene som manden kastede i hovedet på ham. Drengen havde mødt mange mennesker i sit korte liv, og kunne finde ingen basis i dødsenglens nedladende ord – hver person havde sine fejl, bevars, men alle havde også kvaliteter der gjorde op for det. Vigtigst af alt var alle forskellige. Det eneste man kunne få ud af en generaliserende sætning som den Sakse havde spyet, var hvor lidt taleren vidste hvad han snakkede om.
Drengen løftede en finger og åbnede munden for at tale, provokeret af mandens ord, men lukkede den tænksomt og forblev tavs. Han var ikke glad for manden, der nu gjorde mine til at forlade huset – så hvorfor stoppe ham? Selvom det kunne være svært at sluge sin stolthed, var det unægtelig den hurtigste vej ud af samtalen. Selvom det var umådeligt svært ikke at svare tilbage på det hykleriske budskab. Hvordan kunne han ikke se at gjorde præcis hvad han beskrev som en fejl?
”Sá gá med dig, og lad os levende väre i fred! Jeg vil góre alt i min magt for at forhindre unódig dód – for sá behóver jeg aldrig se dit ansigt igen!” Han var oprigtigt gal, uden at kunne sætte en finger på præcis hvorfor. Nu ville han finde Dhalia, og advare hende mod den ranglende mand. Måske havde hun endda set ham før, og vidste hvordan man kunne skræmme ham væk. Han vendte sig omkring, og gav mine til at forsvinde ind i helbredelseshusets baglokaler, for at lede efter hende.
á = [a'i], ó = [oi], ä = [aih]