Dragonflower 10.05.2018 18:23
Valkars nænsomme berøring var som en drøm, og da han løftede hendes hage med sin hånd, skælvede hun, og hans ord løftede hendes sjæl.
"Intet!" som ordet forlod hendes mund løb hendes tanker over alt der sagde det imod. Han havde nok været der siden hans genkomst, men hvad når han lærte hvad hun havde været før det? Hvad når han lærte hvad
han havde været før det?
Tankerne blev manet bort som Valkar lænede sig ned mod hende, for at lade deres læber mødes, for at lade dem blive én for et øjeblik! Hendes øjne gled i som hun afventede ham.. og ventede... men intet skete? Hun åbnede øjnene igen, og så ned, hvor Valkar var ved at samle sit sværd op. Hendes hjerte sank og med det hendes håb. Havde han allerede skiftet mening?
Det var først da Valkar trak hende med sig ind mellem teltene at hun så tilskuerskaren. Oh. Når ja, de havde vist lavet lidt af et optrin, men der var da vitterligt ingen grund til at folk skulle stå og stirre på dem som var de hendes tanketomme venner hjemmefra!
Da de nåde om bag teltet var Jezebels ansigt igen blevet alvorligt, men da hendes blik faldt på Valkar, havde det en næsten barnlig glød.
"Valkar.." sukkede hun og trådte ind til ham igen. Hun tog sværdet fra hans hånd og kastede det til siden, før hendes hænder lukkede sig om hans.. og kniven. Hun havde aldrig oplevet sit sind i sådan turmult som nu, ikke siden hun var barn, og hun viste det ville hjemsøge hende, hjemsøge dem, med mindre...
"Der er noget du må gøre for mig Valkar, men du bliver ikke glad for det" hun mødte hans blik og løftede deres hænder, til knivens spids hvilede over hendes hjerte
"Du er nød til at dræbe mig Valkar, nu, før jeg skifter mening" der var en uskyld i hendes ansigt, og et blik i hendes øjne han aldrig havde set før. Håb.
"Jeg kan ikke forklare det nu, men hvis du virkelig elsker mig, så bor kniven i mit hjerte, og find mig igen om tre dage, hvor vi først mødtes!" insisterede hun. Hun holdt hans blik og hviskede lydløst til linjerne på hendes krop glødede op, og hendes øjne lyste.
"Gør det!"
"Home is where you can find a decent graveyard and strangers can disappear without awkward questions."