Miara kan mærke, at hun ikke fryser så meget mere. Den lune, røde kappe, hun har trukket omkring sig, hjælper en hel del, selvom den på overfladen ikke ser ud til at være særligt tyk. Hun kan også mærke, at det er stilnet lidt af i blæsten, der ellers før suste omkring hende. Derfor har hun nu rig lejlighed til, fra sin behagelige udsigtsplads på den lave klippe, med stadigt større undren, at betragte den mystiske, fint klædte fremmede, mens han først falder på knæ i sandet og (til Miaras mere eller mindre bevidste irritation), sviner sine fint udseende bukser og støvler endnu mere til.
Han ser ud som om, han er i en form for trance, i hvert fald hvis man kigger på det fraværende blik i hans brune øjne- for de er brune, bemærkelsesværdigt brune, har Miara lagt mærke til. Egentlig en mærkelig ting, at bide mærke i, men det er nu engang sådanne små detaljer, som Miara for det meste hænger fast ved. Miara spekulerer på, om hun mon har det samme udtryk i ansigtet, når hun sidder og stirrer ud over vandet? Det ser både lidt uhyggeligt, og lidt dumt ud, synes hun.
Hvad der er endnu mere mærkeligt end både den fremmedes øjenfarve (som egentlig ikke er særlig mærkelig, men bare af en eller anden grund optager Miara), og hans ansigtsudtryk, er den vibration, der pludselig begynder at ske i luften omkring hende. Det er ligesom om, selve jorden ryster. Små sandkorn bliver hvirvlet op i luften og ind i Miaras ansigt, så hun midlertidigt bliver blændet. Derfor når hun ikke at dukke sig for den lille, men ikke desto mindre hårde, sten, der kommer susende mod hendes ansigt, og rammer hendes pande. ”Det her lort giver mig helt sikker en bule…” tænker Miara surt. ”Hvad fanden er det dog, der sker? Jeg bliver nødt til at gøre noget…” Miara dasker forvirret i luften med sine hænder, foran sit ansigt, for at vifte sandskornene væk, og få et klart udsyn, men uden held. Al den meget forvirrede bevægelse, gør, at hun til sidst mister balancen, og falder ned i sandet, der, for første gang i dag, er en hjælp, på grund af sin blødhed.
Fortumlet og stivbenet rejser Miara sig op, og får kæmpet sig hen til den fremmede. Hun må advare ham. Det er hendes pligt. Hun kan ikke bare efterlade ham her, i dette kaos.
Omsider ser hun ham, som en enlig statue, midt i virvaret af sand. Med sammenknepne øjne kan hun lige akkurat skimte ham. Og hvad Miara ser, skræmmer hende. Det er ham, al kraften stammer fra. Hun kan se det, hun kan mærke det. Det vibrerer i luften omkring ham. Miaras ummidelbare reaktion er at vige bort, men efter at have tænkt efter en ekstra gang, bliver hun klar over, at hun er nødt til at gøre noget. Stoppe ham. Derfor tager hun mod til sig, og slår ham, af alle kræfter, på skulderen. ”Hallo! Stop! Du er i gang med at ødelægge alt! Stop!” råber hun så højt, hun kan.

Miara S. Cahráll- 19 år. Lysets kriger! Yay!
alt grafik er lavet af mig, på mine baser.
mit net virker i tide og utideO.o