Nearyn Darkstar 06.12.2007 12:21
Nearyn kluklo igen. Han strøg en lok af sit lange natsorte hår væk fra ansigtet. Han rettede sig op igen og rettede sit ærme til. Han så tilbage på Vladimir, stadig rolig og udpræget venlig.
"Gudernes personlige agenda, hr Constantine. Dét er det mest interessevækkende jeg har set med mine kræfter" sagde han.
"Som de sikkert allerede ved eksistere der to forskellige typer af tro i denne verden. Troen på guderne som eksistenser der overgår forstand og som hver især repræsentere hver sin del af det guddommelige spektrum. og endelig den der betragter vores dødelige mørkets Lord og lysets dronning som gudelige entiteter. pff, tåber. De er intet mere end legende børn der har fanget hele legepladsen i deres spil" sagde han uden at ændre på sit ansigt. somom ideen om det var latterlig men passede Nearyn ganske fint. "Lad os se bort fra disse to simple dødelige og koncentrere os om denne verdens skabere. Nemlig..."
Nearyn løftede sin hånd blidt og en hvid lysende kasse på omkrin 5 cm x 5 cm x 5 cm dukkede op svævende i luften. I den, glødende lyseblåt, var Isari's symbol.
"Isari, 'godhedens', gudinde. en entitet der skal repræsentere alt hvad der er moralsk forsvarreligt og godt i flertallets opfattelse."
En sort vridende, kaotisk form med Zaladin's symbol glødende rødt inde i dukkede dernæst op.
"Zaladin, 'ondskabens' gud. En entitet der skal repræsentere alt hvad der er umoralsk og ondsindet i flertallets opfattelse"
den lyse firkant og den mørke form begyndte omgående at tonse imod hinanden, indtil de blev skildt af en rød trekant med et gyldent symbol i centrum. Aladrios symbol.
"Aladrios, neutralitetens gud. En entitet der skal repræsentere en afbalanceret eksistens imellem moralsk og uforsvarligt. En gud, der endelig har forstået at man ikke kan tænde et lys uden at kaste en skygge"
De tre symboler fjernede sig fra hinanden og stillede sig i en ligebenet trekant, med ligelig afstand fra hinanden.
"Isari og Zaladin har altid haft travlt med at udslette hinanden. Stort had eksistere imellem disse to pga deres forskellige værdier. Aladrios på den anden hånd har altid haft travlt med at disse to guder ikke formåede at udslette hinanden, da det ville ødelægge de værdier han selv repræsenterede. Disse tre guders magt er bestemt ene og alene af deres tilbedere. Jo flere tilbedere de har jo større bliver deres magt. En magt de holder for sig selv. Der har ikke været direkte indblanden fra guderne i denne verden i årtusinder, fordi de krampagtigt holder fat ved deres magt i frygten for at deres modpart skulle opnå større styrke og til sidst knuse dem. Derfor har de presset verden ud i krig. For at sænke antallet af folk der tilbeder modstanderen, så man i sidste ende kan vinde på den magt tilbederne giver deres guder."
Nearyn holdt igen en kunstpause. Også for at lade det hele sive ind hos Vlad.
"Bortset fra én gud..."
I centrum af trekanten dukkede en gylden, stjerneformet form op, med sort påskrift. Kile's symbol.
"Kile, dødens gudinde. En komplet neutral faktor, mere neutral end selv Aladrios. Kile repræsentere en uendelig cyklus. Liv, død, genopstandelse. I vampyrer er hvad Kile bryder sig mindst om da i repræsentere afvigere fra cyklussen. Hendes opgave er konstant og hendes magt er langt større end de andre guder. Hun har aldrig måttet bekrige nogen. Selv som hendes følgere dør og aldrig kan bede igen, styrkes hun. Hvor de andre guder bruger deres kræfter på at bekrige hinanden og holde hinanden hen, har kiles magt blot samlet sig, større og større."
Nearyn smilede og rakte ud imod symbolerne. Tog fat i Kiles symbol og knuste det i sin hånd.
"Kile er mit første mål"
Igen en kunstpause, den stilhed den slags udtalelser kunne provokere, var noget nær det bedste bevis på hans veltalenhed, og dermed en af de ting han brystede sig af, rent uofficielt.
"Hvis en af de andre guder dør vil guden være død og borte. En ny gud vil komme for at overtage deres plads med tiden, for som sagt: Et lys vil altid kaste en skygge. selv hvis Zaladin eller Isari vinder vil det afføde en ny forkæmper for deres værdier, med tiden. så længe de begge eksistere"
Han anede at Vlad begyndte at forstå hvad han var på vej imod.
"Men døden er konstant. Der SKAL helt konsekvent være en person til at varetage døden. Hvis kile dør vil hendes magt gå videre omgående, til den første, den bedste, den nærmeste. Dette.... vil være mig. Og med Kile's langt større magt vil jeg knuse de andre guder før de aner hvad der ramte dem. Hvis én af guderne døde ville en aftager for ham dukke op, men hvis Neutralitet, godhed og ondskab alle forsvinder på én gang vil deres repræsentative spektrummer forvinde, hellere end genopstå. Ingen ny gud vil affødes for der vil ingen balance være at genoprette. Vægten vil står urørt hen. I mine hænder. En gud større end nogen hidtil. Én gud. uden nogen modstand. Jeg vil kunne fokusere 100% på verden i stedet for en guddommelig fjende. kunne bruge den magt jeg har på at lave ændringer hernede hellere end at bruge dem på en uendelig krig. Jeg vil kunne lave en verden hvor folk ikke længere bekriger hinanden. Tvivlere og kættere vil blive udslettet og verden vil blive et utopia for folk som du og jeg, hr Constantine. En verden hvor man kan leve i fred med sine passioner. de værende ting eller personer, hvor man ikke længere behøves at fanges i andres intriger pga en krig der kun er udkæmpet pga forskellige interesser. En verden hvor det at være troende ikke er noget man er fordi man får husly og mad i klostrene, men fordi det vil hjælpe guden, til at gøre verden bedre. Og denne forbedring vil være synlig."
Nearyn blev tavs. Han havde sagt hvad der var nødvendigt. Nu var alt hvad der var tilbage at se vampyrens reaktion. Han smilede stadig venligt. Somom det at dele denne information, ikke kunne påvirke hans planer. Somom han blot venligt indviede Vladimir i sine ideer fordi han var høfligt intresseret i vampyrens svar.
Lavet af mig
-Profil:
http://www.saphiri.dk/krystallandet/viewtopic.php?t=2863
Er imun overfor tankelæsning, tankemanipulation, sansemanipulation og andre i samme gruppe.
Hører selv den laveste hvisken.
Ser selv usynlige væsner.
Læser tanker.
Bærer af Via Sanguines.
Leder Af Den Hvide Lotus
Rød tekst er kropsdominans
Blå tekst er tankedominans
Obey Your Master