Stan havde haft øjnene fast rettet på tyven, der kortvarigt havde sat tempoet ned, men nu havde valgt at stikke i løb igen. Hun
havde altså opdaget ham.
Han satte tempoet op og forsøgte at indhente hende, men hun løb en del hurtigere end ham, så han sagtnede farten efter et kort stykke tid og vendte tilbage til gåtempo. Hun var sluppet fra ham med alle hans penge. Han overvejede et kort øjeblik at stille sig og banke hovedet ind i en husmur i ren og skær irritation, men slog hurtigt tanken fra sig. Han kunne jo risikere at vække folkene, der boede i huset.
I stedet valgte han at fortsætte lettere irriteret ned ad gaden og genvinde pusten.
Det var da egentlgi mærkeligt, tænkte han.
Jeg synes at jeg stønner som en kvinde i dag.
Så gik det mere eller mindre op for ham, at det måske ikke var ham, der stønnede.
Han fulgte lydene rundt om et hjørne, og ganske rigtigt. Der stod hun jo, hende tyven fra tidligere.
"Undskyld mig, men det er vist min pung," begyndte han, men gled så på en af fliserne, så begge hans ben røg op i luften foran ham. Han hang kortvarigt vandret i luften, inden han hamrede albuer og nakke ned i den spejlglatte, halvt snedækkede flise.