Naíshca bemærkede hurtigt det lumske smil, selvom han prøvede at skjule det, og fik derfor ret i sine første indskydninger om ham. Han virkede ikke helt så venlig som han prøvede at være, men det var lykkedes godt for ham, måtte hun indrømme. Hun hævede let det ene øjenbryn, da han nævnte det omkring boligkvarteret. Hun tog sig ikke af hans gennemborenhed, at han prøvede at få hende til at knække sammen phsykisk, men hun virkede helt normal yderst, mens der dog hurtigt begyndte at vokse en urolighed allerdybest nede.
,,Jeg trængte til at komme lidt væk." Besvarede hun ham køligt. Hun holdt en lille tale pause, hvor hun let lagde hovedet på skrå og fulgte ham med øjnene, da han bevægede sig tættere på hende.
,,Oasen her er et oplagt sted at se stjernerne fra deres smukkeste side." Fortsatte hun og gjorde som ham; lagde armene over kors for at han ikke skulle komme alt for tæt på. Så der ligesom blev mellemrum imellem dem.
Hun vidste at han havde gennemskuet hende, men hvordan gjorde han? Hvordan kunne han vide, at hun var Lysets Kriger? Måske havde hun virket venlig, men det var der mange der var, og hun havde ikke sin specielle dragt på, som kendetegnede krigerne. Men.. måske var det hesten?
Hun lænte sig en anelse op af Bianca, nærmest for at søge tryghed hos hende, men hun vidste godt, at hesten ikke var til hendes hjælp trods hoppens stærke ben. Måske til flugt, hvis det blev nødvendigt, men det var der ikke tale om nu, for hun ville da først virke som en løgner hvis hun stak af herfra.
,,Lysets Kriger og løgn? Hvorfor skulle De tro, at jeg var Lysets Kriger? Hvis jeg var dem ville jeg holde mig langt væk fra Krystallandet og desuden åbne steder, hvor folk kunne færdes." Svarede hun og prøvede at lyde fuldstændig rolig.
Naíshca Sia Niakaro