Det havde dog også krævet sit, at få tingene til glide som de havde gjort før katastroferne. For byvagterne var dage fri en sjælden fornøjelse, faktisk var Anann usikker på om hvornår hun sidst ikke havde skulle stå tidligt op og stå klar for at træne nye rekrutter. Så at hun nu havde haft dagen for sig selv og hendes personlige ærinder, havde været helt fantastisk. Og selvom dagen var ved at runde sin afslutning, med solen der langsomt var ved at glide ned bag byen og kastede dens varme og sidste stråler fra sig. Kunne hun alligevel ikke lade være med at have et blidt udtryk forme sig i ansigtet. Det var betryggende at vide, at alt nok skulle gå og tingene nok skulle blive sig selv igen.
Anann som blot var iført hendes hverdags tøj, bestående af en løs hør skjorte og læder bukser. Drejede om hjørnet, da hun var ved at kolliderer med en af de nyere vagter hun stadig ikke helt kendte navnet på. Med et løftet øjenbryn, fandt hendes normale autoritære ansigtsmaske sig på plads. Den yngre herre rankede sig betydeligt før han begyndte at snakke; "Det var præcis dem jeg ledte efter ma'm! Der er uro nede på kroen, og en af dem som vi har taget i vores besiddelse nægter at gå videre før han får lov til at snakke med dem!" med et løftet øjenbryn, nikkede hun blot og gjorde antegn på at de så hellere måtte komme afsted. Da det ikke så ud til, at han forstod hendes hentydning rullede hun kort med øjnene. "Led an, så følger jeg efter."
Med hastige skridt var de henne ved kroen, end ikke fem minutter efter. Det var tydeligt, at der havde været et stort turmult. Flere lignede de havde fået en god gardin omgang tæsk. En af de ælder byvagter nikkede anerkende til hende og nikkede over imod drengen som fire mænd måtte holde på plads. Han kunne ikke være mere end et par år over tyve, hun rynkede sine bryn. Hvad havde dette med hende at gøre? "jeg forventer en god forklaring på hvorfor de vælger at af korte min fridag?" den lidt velproportioneret mand nikkede vagt "Knægten påstår at være deres søn" dette fik farven til at forsvinde fuldstændig fra hendes ansigt. Med et hurtigt svip med hoved lagde hun øjnene tilbage imod drengen. Hendes søn?