Andy 06.02.2017 02:20
Det var ved at være længe siden Anaïs havde lavet noget ballade og haft noget spænding i livet. Hun havde vendt tilbage til Hovedstaden efter at have været på et mindre eventyr for at hjælpe en ellers utaknemmelig mand ved navn Dimble. Hun syntes ikke rigtigt om ham og ved første leglighed var hun taget tilbage til hovedstaden til sit lille hus. Dagene var gået stille og roligt, men det begyndte at kede Anaïs bare at kigge ud af vinduet med en bog og se hvem folk var, snære i deres privat liv og gennem deres historie. Så da hun lagde øjnene på en spændende mand begyndte hun sin analyse. Hun åbnede vinduet og så mod ham. "Aethelwulff... Byvagtskaptajn... Halv bjergtrold og krystalisianer. Jeg kan lide ham..." sagde hun stille i sit hjem. Hun klappede bogen sammen som en ide sprang til hendes hoved. En ide der klart ville bringe noget spænding tilbage til hende nuværende kedsommelige liv.
Hun bevægede sig ind i en bunke af tøj i hendes støvende hus og hev lidt i nogle stykker. Hun hev pludseligt et sort sjal op af silke som hun bandt om hovedet for at gemme katte-ørene. Derefter tog hun en tæt sædene kjole på der fremhævede hendes feminine former og begik sig mod sin dør. Hun gik ud i byen og som hun trådte ud og så mod byvagtskaptajnen fulgte hun efter ham i hans daglige rutine. Han var ikke spændende i hverdagen lagde hun mærke til, men stille kom mere og mere viden til hende om manden og hans stødene aroma slog som mod hende som en varm sommerdags brise. Mere...
Anaïs fulgte ham til han nåede byvagts kontoret. Hun ønskede ikke at blive set nu og her, men måske senere. Nu vidste hun da hvor han var for nu. Hun gik ind i den nærmeste gyde og med et ondt smil til en gammeldame på den andenside af gaden forsvandt hun i et blåsort skær af stikflammer og var nu tilbage i sit hus igen. En forklædning var klart brug for her for endnu mere sjov. Hun smed en overkjole over den lettere upassende kjole for både vejret og generel etikkete på gaden og lignede nu en hver anden bondekvinde på gaden i disse kolde stunder.
Lidt før solen satte sig så hun så mod horisonten og forsvandt tilbage til gyden hun var kommet af, ved siden af byvagts kontoret. Hun gik til døren og drejede hårdt om. Hun kastede sig selv halvt ind af døren. "Jeg! Jeg har vigtigt information til," hun åndede hurtigt og tungt i forsøg på at virke udmattet, som om hun havde løbet her i største hast for at videre bringe hvad end information hun nu talte om. "Vigtig information til kaptajnen.". Hun var god i rollen og var klart ikke ny til det om at bygge en karakter op hurtigt for at improvisere en løgn, faktisk var det en af hendes mange talenter. nu var det eneste spørgsmål om nogen var med på den.
Hun tog den nærmeste byvagt ved skuldrene. "Kan jeg tale med kaptajnen. Jeg har brug for det." sagde hun til byvagten, og nu var alt bare spørgsmålet, var han der stadig? Måtte hun, en helt normal borger bare komme ind til ham som sådan? Det var alt en test for at Anaïs kunne lære mere og finde ud af mere. Og for enden ville Anaïs have det sjovt med det hele.
Anaïs Sylvie | Alt Mulig Kvinde | Blandingsrace
"Hard and Fast Shines The Grin That We Flash But There's a Vulnerable Stripe or Two on Me."
"Hard and Fast Shines The Grin That We Flash But There's a Vulnerable Stripe or Two on Me."