Ichareia forstod ikke helt denne Lukos facon.
Glad for at møde mig? Så den her fælde har været tiltænkt mennesker? Eller har han bare en underlig form for humor. Hun lod tungen fugte sine tørre læber og trak vejret dybt.
"Snakke?" Hendes stemme var meget undrende. Der var ikke rigtig noget ved det her der gav mening.
"Du har fanget mig i det her net for at snakke?" Hendes stemme var skeptisk og selvom hun var nervøs var hun ikke ligefrem dødsensangst. Hun havde mere eller mindre affundet sig med, at hun ikke kunne komme videre. For nu. Hvis han begyndte at vifte med et sværd eller lignende kunne det være piben fik en anden lyd.
Hun hørte lyden af en tændstik der blev strøget og kiggede indgående på ham. I det svage skær fra tændstikken var det første der fangede hendes blik hans lysende gule øjne der næsten genspejlede tændstikken.
Wow, hun skyndte sig at lukke munden. Det var tydeligvis ikke et menneske hun stod over for, men var det en god eller en dårlig ting? Han lignede mest af alt en ond ånd som hand stod der med mørkegrå hud og gule øjne og dog.. var det perler han havde i håret? Hun stirrede let på hans sølvfarvede hår, men kunne ikke helt blive enig med sig selv, lyset var dog for svagt. Hans ører var dog tydelige, "
elver", hviskede hun let for sig selv. Men de havde da ikke den hudfarve? Uden at tænke over det, var hendes hænder gledet op til hendes egne spidse øre. Hun skyndte at tage dem ned igen, hun var ikke sikker på hun havde lyst til bekende race endnu. Hvis man overhovedet kunne sige det i hendes tilfælde.
Mørkelever! Tanken kom pludselig til hende, men historietimerne om mørkelvere var på nuværende tidspunkt så fjerne fra hendes tanker, at hun ikke nødvendigvis knyttede begrebet mørkelver op på specielle historiske hændelser eller advarsler.
"Så aftalen er, at vi snakker og så får jeg lov at gå?" Hun var mildest talt forvirret over situationen, men han virkede ikke truende. Hun tænkte lidt over det, som om hun overhovedet havde et valg. Så trak hun på skuldrene, hvad var det værste der kunne ske? Hun var allerede fanget i nettet og som det så ud p.t. havde han ikke tænkt sig at gøre hende ondt endnu.
"Jamen, hvad har du lyst til at snakke om så, Luko?" spurgte hun og forsøgte trods hele stemningen og det at sidde i et net i en uendeligt mørk skov, at lyde venlig, hvis ikke munter.