Licinia krydser armene over brystet, og undertrykker trangen til at træde et skridt baglæns, da han vender sig mod hende. De safirblå øjne betragter ham kritisk, og i det øjeblik han lægger sin store, stærke hånd på hendes kind stivner hun. Licinia stirrer ind i hans sikre, glitrende mørke øjne og forsøger at sluge hans ord, men hendes hals snørrede sig sammen om hvert eneste åndedrag. Om lidt ville hun uden videre dø af luftmangel, det ved hun. Hun er forbløffet, hvem skulle have troet, at Ra kunne virke så blid. Hans berøring og ord minder hende mere om hendes omsorgsfulde elsker Henry, end hendes majestætiske og magtbegærlige leder. Berøringen sender elektrisk stød igennem hendes krop, og vækker hende fra hendes trance og fascination af Ra.
”Så længe jeg er nyttig for Dem,, mumler hun og sænker blikket for at skjule hvad hans berøring og denne forfærdelig sande kendsgerning får hende til at føle. Fuld af lige dele forvirring og taknemmelighed for at være en del af hans klan. Ubevægelig fortsætter hun,
”De dæmoner længes lige så meget for at komme ud, som vi andre dæmoner, som har været afskåret fra vores rige, længes efter at vende hjem til Kzar Mora,,
Licinia smiler skævt, for hun har aldrig været i tvivl om Ras higen efter magt. Det har været som en rus for hende, og hvad der har drevet hende til at blive. Men hun tvivler nu, for hvordan skal Ra formå at havde magt over samtlige dæmoner i Kzar Mora?
”Havde De virkelig forventet, at samtlige dæmoner ville møde op ved Deres port? Der findes langt ældre og mere magtfulde dæmoner end Dem. Selv jeg er en ung dæmon sammenlignet med de kræfter der holder til i Kzar Mora,, hun bider sig i læben og ser atter op i Ras mørke øjne, der synes upåvirket af denne kendsgerning
”Vidya er også blandt de mægtige og jeg tror næppe hun frivilligt vil lade nogen, end ikke dæmoner liste rundt i hendes bibliotek efter hemmeligheder,, Den dæmon er en af de mest lunefulde, og de ville helt klart være på udebane, når de først satte deres fod i det bibliotek. Desuden, hvem ved om denne ældgamle dæmon ikke ville kræve noget af dem tilgengæld?
Det er som om, at hun først nu kommer i tanke om, at Ra stadig har sin hånd på hendes kind. Hendes kæbe strammedes og hun føler sig skamfuld over at være blevet forført så let. Hun trækker sig bagud og går over for at skænke sig endnu et glas.
”Desuden er det vist ikke helt sandt, at her ikke har været andre dæmoner udover os,” Hun udstøder et hånt latter og bunder sit glas i en slurk,
”Åh Ra, ligesom De ikke er blind over for min færden, er jeg heller ikke helt uinteresseret i Deres. De holder øje med Deres håndlangere, jeg holder øje med min leder, og der har vist været et par snusket dæmoner, der har fundet vejen til Deres port. Ikke sandt min Herre?,, Licinia betragter ham indgående, og går udfordrende hen imod ham, mens hun knuger det kolde glas mod hendes hals.