Nia Hadil
Sigøjner/gøgler - entertainer
De brune øjne skævede over imod hestene. Hun var ikke helt sikker på at dyrene, især ikke den yngre af dem, ville tage det meget vel at blive teleporteret. Det var en smart evne, men hun vidste at den havde sine grænser, hvilket nok også var meget godt. Hun sukkede let, trak på skuldrene inden hun nikkede, mens hun hev sin taske med remedier over skulderen.
" Fint, men pas på dyrene, de er en del af mit levebrød. " Lød det kort for hovedet, inden han fik hende teleporteret over til Sarghos.
Som hun stod foran det store palæ, rystede hun kort på hovedet for at ryste den ubehagelige rejseoplevelse af sig. Det var ikke første gang hun blev teleporteret, men det gjorde det ikke lettere for kvinden der foretrak at se vejen foran hende og selv mærke jorden under sine fødder forandre sig naturligt. Ubehaget blev dog hurtigt rystet af idet hun hørte en ganske velkendt stemme. Et stort varmt smil prydede hendes læber idet hun i lange skridt gik Hakim i møde, alt imens hun rigtigt så ham an.
" Sikken en mundering, jeg håber ikke de klæde er på bekostning af befolkningen og dens velvære. " Lød det halv i dril, halv i alvor.
Hun havde kort en trang til at kramme ham, men det ville være upassende, både af hensyn til deres generelle vidt forskellige range standsmæssigt, men også grundet situationen hun var kaldet ud til.
" Er der virkelig ingen bedre i byen? Det forklarer hvorfor Ikar kidnappede mig og låste mig inde.. " Et misfornøjet udtryk skyggede kort det ellers varme ansigt imens hun kort klemte hans hænder. Heldigvis var Ikar død. Det var meget sjældent hun ville nogen død, men Ikar havde bestemt været en undtagelse.
Hun lyttede opmørksomt til hans forklaring om alfen.
" Hvordan er hans forfatning helt præcist? Fysisk og psykisk. " Underernæret gættede hun allerede på, måske på grænsen til vanviddet. Eller var den allerede endt i vanviddets favntag hvor den blot lod dyriske instinkter overtage og ikke stole på nogen. En lignende situation som Hakim selv en gang havde været i.
En kort latter forlod hende.
" Gaver? Hårdt arbejde min kære~ " Lød det let drillende. Det at hun overhovedet var kommet så langt med sine healende evner var noget af det eneste hun kunne være Ikar taknemlig for.
" Men jeg advarer, jeg har stadig ikke helt kontrol over mentalismen.. Det er som at genfinde en ny del af sig selv, men det har jeg fornemmelsen at du selv kender til. " Endnu et varmt smil forlod hende som hun fulgte ham med ind i palæet. Bedre sætte i bevægelse og få infoen end at lade tiden gøre tingene værre for den lille alf. Jo længere tid uden hjælp jo sværere ville det blive.
Nia Hadil|Udstødt sigøjner|Healer|
“We are all wanderers on this earth.
Our hearts are full of wonder, and our souls are deep with dreams.”