Illusiane 12.04.2015 19:24
Seriøst, hvorfor dunkede hans hoved så meget? Det var ikke igår han havde fået tæv af Atlas, det huskede han nu. Snarere for et par måneder siden. Men hvert et blåt mærke, hver en bloddråbe og løs tand føltes som var røvfulden blevet leveret for få timer siden. Han kunne endda ane duften af sæbevand, og han havde ikke været i bad i flere uger, nu han huskede det. Vandet var koldt og ubehageligt, og ingen af de andre havde synderlig god hygiejne, så Cazador havde ikke set det som en nødvendighed.
Det var en sideeffekt af det hvide stof, der lagde sig som sådan en vidunderlig tåge omkring hans bekymringer - de tog hukommelsen med, og alle dage, måneder, år, flød sammen til én stor pærevælling, der ikke gav megen mening. Sandt at sige kunne han faktisk slet ikke huske nogle af de eskapader Ethelihn rakkede ham ned for; hvertfald ikke i detaljer, og slet ikke at de var sket flere gange. Han forsøgte at skille tingene ad, at få sat tingene i kronologisk orden af en art, men opnåede ikke meget, før en grum hovedpine trængte sig ind på ham. Han knurrede dybt nede fra struben, mens han forsøgte at ryste hovedpinen af sig, uden held. Med rødsprængte øjne og et vildt blik lod han øjnene glide op på Ethelihn igen, og forsøgte at få det hun sagde til at hænge sammen - en ret svær opgave. Hans krop hungrede efter de hvide dråber, og det var svært at fokusere på meget andet.
"Ikke kan lide at være her?" Det gjorde ondt at grine, så han endte med at sprutte/grynte et hånligt svar.
"neeej da, jeg elsker det her. Jeg elsker de mørke, fugtige vægge, den mugne, fugtige mad og de grimme truntebørn her i huset. Selvom sidstenævnte kun bliver bedre når de er fugtige, hvis du forstår sådan én." Han kneb øjnene sammen. Lyset generede ham, og føltes som et spyd der blev boret ind i hans pande.
"Hvad JEG ikke forstår er, hvorfor jeg bliver sat sammen med en flok svæklinge, der ikke kan kende den ene ende fra den anden på deres sværd, men bare ævler løs om deres troskab mod mørket. Det giver mig brækfornemmelser; beklager syren." Han var blevet sat sammen med menige, rekrutter der var under oplæring til at kæmpe for mørkets side. På sin vis fair nok, men Cazz så det som dybt forulempende. Han havde kæmpet hele sit liv. Han kæmpede med sit bid og sine knive, hans hud var hans skjold. Hele hans krop var bygget til at snige sig, jage og dræbe, hver en muskel spændt til bristepunktet med energi. Men den energi var langsomt blevet drænet fra ham af endeløse træningstimer med sværd, rustning og skjold, ting der gjorde ham klodset og tung, og som overhovedet ikke udnyttede hans potentiale. De kæmpede endda med sløvede sværd for ikke at slå hinanden ihjel under træningen. I Cazador's familie havde de kæmpet til den ene overgav sig eller døde. Han havde trænet alene ved at kæmpe mod skovens bjørne. Folk der ikke kunne forsvare sig selv imod en medkrigers angreb var ikke værd at beholde.
"Du ved jeg er et farligt våben at have, ellers ville du have slået mig ihjel." Hans lyslilla, næsten hvide øjne låste sig fast på hendes, og han hævede et øjenbryn
"Eller du kan måske ikke undvære mig?"