Knap havde hun forladt det store hus igen med et smil på læben, før hun hørte påstyr i en af de mindre gyder. Forsigtigt gik hun hen og kiggede rundt om hjørnet, hvor hendes blik mødte nogle mænd som jagtede en ung dreng på omkring de 12 år. Kira havde aldrig følt sig modig på nogen måde, men endnu engang var hun fastbesluttet på at blande sig og endnu engang garentere sig at komme ud i problemer! ”Stop! Lad ham være!” hun løb hen mod manden der holdte fast i drengen og greb fat i hans arm. ”Han er bare et barn.” men mandens grin afslørede tydeligt at han var ligeglad og morede sig over Kiras opførsel og greb fat om hendes håndled. Forskrækket løftede Kira den anden hånd og skubbede manden væk fra sig med en sådan kræft fra sin magi at han ramte ind i væggen med et brag og brøl. Kira stod lidt og kiggede på ham med store øjne, men rystede hovedet og greb fat i drengens arm. ”Kom med mig.” og de satte derefter begge i løb. Hvorfor kunne hun ikke bare for en gangs skyld holde sig fra ballade og undgå at blive jagtet igennem hovedstadens små gyder af nogle højtråbende mænd. Men det var ikke forbi med uheldigheden endnu, for den unge dreng og Kira endte i en blindgyde med mændene hurtigt efter sig. ”Skynd dig, kravl over væggen.” Drengen kiggede på hende som om hun havde spist søm. ”Det kan jeg da ikke?” Men Kira hørte ikke efter. Hun var begyndt at løfte nogle af kasserne op for at danne en trappe til ham, med sine tanker. Drengen løb op af den let ujævne trappe, og sørgede for at hoppede videre inden kassen faldte til jorden kort tid efter han var trådt op på den. ”hvad med dig?” Kira vendte sig om mod mændene som saknede farten og kiggede på hende med et smil på læben hun virkelig ikke brød sig om. ”Hent hjælp, hvis du kan.. så er du sød.” Fremstammede Kira som hun pressede sig op af væggen og virkelig ville ønske hun kunne kravle ind i den. ”Du virker bekendt min tøs.. du er ikke fra disse kanter er du vel? Hmm, gad vide om hun er en langt bedre pris end den snollede lille knægt.”

Mor til Hjalmar Harginson, f. februar 2019