Taras smidige, slanke krop ofrede ikke mange forhåbninger om stor fysisk styrke, nej, men han kunne sagtens forestille sig, hun havde andre kvaliteter og måder at passe på sig selv. Alene det at se en elver alene på kroen tydede på det, da der ikke var så mange af dem, og slet ikke kvinderne, der vovede sig hertil.
Han havde før haft elvere til at danse for sig, og han var udmærket klar over hvad, hun mente, da hun sagde
stift. Et skævt smil spillede på hans læber, mens han undlod at følge hendes blik mod dansegulvet.
"Desværre for os har vi ikke så fantastisk en krop som mange af din slags har. Vi er mere stive i det, mere akavede i vores bevægelser, hvor I kan ligne at være nærmest ledløse i jeres smukke bevægelser." Han forestillede sig hende smyge sig omkring sig selv i vejrtrækningsberøvende bevægelser, at se hendes krop i munter leg alt for smuk til at være menneskelig. Han rømmede sig let. "Jeg har engang kendt en særligt dygtig elvisk danserinde, der tit fortryllede mig med sine evner. Det er sandt nok noget ganske andet end vores akavede forsøg på at bevæge os." Han smilede varmt til hende og lo så let. "Hun forsøgte faktisk at lære mig lidt en overgang, men jeg er for stort et brød til at kunne bevæge mig så frit, er jeg bange for." Han slog let på sin enorme brystkasse og smilede skævt, mens han talte og lo let igen.
Da hun tog kortet, lagde han sin varme hånd hen over hendes med et smil.
"Jeg forstår udmærket, hvis det ikke har interesse. Trods alt er vi temmeligt underlegne i forhold til jer, men hvis det alligevel - for morskabens skyld - skulle have interesse, så sig til!" Han slap hende igen og tog så en slurk af sin drink igen.
Han så beundrende til da hendes hår bølgede let ved hendes hovedrysten, og han længtes efter at række hånden ud og prøve lokkernes blødhed mod sine fingre. Men han holdt sig tilbage.
"Jamen det er blot til min fordel så," lo han mildt og så ind i hendes øjne igen med et muntert smil, "Desværre er jeg ikke så vellidt derude, som jeg var som barn, så det skal kun glæde mig ... Men du burde nu alligevel se dig lidt om på øen derude; den er så smuk. Især om foråret ..." Hans øjne blev lidt fjerne og drømmende, mens han tydeligvis så tilbage på minder. Så vendte han tilbage igen, hans smil en smule blidere og mindre charmerende, tydeligvis stadig påvirket af mindets styrke. "Jeg har ikke selv været der i årevis og beklager det. Det er et af de skønneste steder i landet. Lov mig, at hvis De får tid, når træerne springer ud, vil gå bare en halv times tur rundt på øen for at se den. Det er virkelig et syn for guderne!" Hans øjne betragtede hende mildt, og smilet voksede lidt. "Jeg vil tro, det selv kunne imponere en skønhed som dig!"