Englens ligeglade, kolde attitude fascinerede Lorgath, inderligt. det gjorde ham nysgerrig, for de fleste engle han havde hørt om, set, eller mødt, havde alle været af den imødekommende, næsten uskyldige, slags. Og denne engel.. Hun så nærmest forbi ham, mens hun svarede nej. Han smilte skævt og samlede sin kappe op fra jorden, da hun spurgte ham hvorfor han var herude om natten.
"Åh, mig? Jeg... Hygger mig," svarede han næsten helt uskyldigt.
"Som du kunne høre, mens du sneg dig ind på mig bagfra, sleb jeg blandt andet min kniv. Det giver sådan en forfærdelig larm, men en sløv kniv er ikke god til sit formål. Med mindre man bruger den til mindre behagelige ting. Fortæl mig, Engel, hvad laver du herude? Udover, selvfølgelig, at snige dig ind på folk," der var en skjult latter bag Lorgaths ord, mens han trådte tættere på hende. Han ville se hende an. Måske... Hygge sig lidt med hende, men det ville kræve, at han sørgede for at få fat i hende før hendes vinger kunne bære hende væk. Lorgath kunne udrette mange ting, men flyve? Nej, det var sådan noget engle.. Og nogle gange, dæmoner gjorde. Lorgath dræbte kun folk for en pris og nød sit udøde liv som adelig. Et fantastisk liv, skulle man gå hen at spørge ham. Nu var "hygge" så desværre, for ham, et kodeord for jage, men han ville ingen chance have, hvis han tillod englen chancen for at være vildtet der skulle jages. Så igen, var han ret mæt, og måske var hun åben for diplomati, frem for tvang. Det skulle tiden vise.