Slettet Bruger 03.04.2011 00:16
Han satte sig ned med et smil og tog koggeret af og stilte det ved siden af sig. Buen blev på sin plads, da han bedst kunne lide at den var tæt på ham. Det var nærmest hans bedste ven. Der var ikke mange der ville snakke med jægere, når de var så underlige som ham. Ja, livet var nu en gang ensomt når man var blind.
"Mit navn er Simon. Simon Ildhjerte. Søn af Beorn Ildhjerte." Nu hvor Adrian var så venlig at præsentere sig så kunne han vel også. At han tilføjede sin far, var nok fordi der var en mulighed for Adrian at kende ham, da den gamle stadig boede i Medianien. Han gjorde ikke mine til at fjerne hætten, og hans sad også og stirrede i en retning konstant. Hans bevægelser var nogen gang lidt stive, især med hovedet, da han jo ikke havde nogen steder at se hen. Samtidig med at han talte, søgte han også efter en ting der kunne fortælle ham hvad man kunne købe.
Han nåede også at være klar da den unge pige kom for at spørge hvad han gerne ville have. Han havde overvejet at droppe alkoholen, men et enkelt krus gjorde ikke så meget. Det gik først galt når det andet røg ned.
"Jeg vil gerne bede om et krus mjød og noget af jeres friskbagte brød." Han vendte sig ikke mod Lullu, men sad bare og smilede, og man kunne næsten tro at han sad og talte med Adrian stadigvæk. Endnu en bagdel ved at være blind. Folk fik nogen gange en fornemmelse at han var uhøflig, fordi han ikke søgte øjenkontakt. Det gjorde det også lidt svært at få skabt venskaber.
Han strøg en finger hen over strengen på sin bue. Han nærmest kærtegnede den. Han ville gerne have et bedre syn på hele lokalet. Han holdt derfor sin hånd stille på buen i et kort stykke tid. Han fik sendt billeder ind i sit hovede af hele lokalet fra buestrengens synsvinkel. Det var altid lidt underligt når man gjorde det, fordi han kunne se sig selv. Det var ikke mange der kunne undtagen ved brug af spejl eller en anden blank overflade.
Han slap strengen igen og han lagde sine arme på bordet og foldede sine hænder sammen. Stadig med sit smil på læben. Ærmerne var som sædvanlig rullet op til hans albuer, og det var tydeligt for enhver at han ikke var en svækling. Muskler manglede der ikke på den her knægt, men han ville jo også altid blive stærkere, så han var forberedt på at kunne slippe ud af en hule der var styrtet sammen hvis nødvendigt.