Nichols Long

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Det Nordlige Krystalland

Alder / 29 år

Højde / 185 cm

Nichols 16.06.2009 21:50
en stærk stank af indelukket luft blandet op med røg, det er hvad man kan forvente af hygiejnen herinde. Udover øl, mjød rom og divs. andre drikke(bare ikke teé eller kaffe) er der også et mindre udvalg af kvinder der vil gøre næsten alt bare for den mindste ravstykke

Nichols trådte ind af døren, enkelte af mændene der sad og så barske ud så op imod ham, nogle mere vendligt end andre, da Nichols jo var en af børsterne på havnen.
''hmmm....'' det ser ud til at je nåede frem før Venus? han små smilte og så hen til hans sedvanlige plads, i det venstre hjørne af kroen. Den var tom som altid når han ikke var der, eller det var Nichols's forventning, ellers så faldt der normalt vis brænde ned.
Han traskede frem mod hjørnet, satte sig i en liggende stilling og klaskede sine ben op på bordet, derefter trak han en kniv fra vesten og jounglerede lidt med den mens han lå afslappet tilbage.
Kro fatteren kom hen til bordet med en af de større mjød krus, ''Det er på husets regning du gamle!'' lød det glad fra Kro fatteren.
Nichols smilte d ahan jo også havde gjort det af med en rival lidt længere ned af gaden for ham.
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 16.06.2009 22:03
Få sekunder efter åbnes og lukkes krodøren igen - denne gang ret stilfærdigt. Venus støvler kan tydeligt høres på trægulvet, hvilket får en del af kroens gæster til at se op. De havde ikke hørt hende komme ind. Måske er det også hendes måde at gå på? Det er i hver fald usansynligt, at hun skulle lyde som nogle af de store brød, der sidder rundt omkring.
Føj for en stank... tænker hun, laver en grimasse og sætter sig ned. Det ene ben bliver svinget over det andet og en albue placeres på bordet, så hun kan støtte sit hoved. "Jeg spegulerede godt nok på, om du vil nå herhen før mig..." siger hun smilende. Det er nu ikke det eneste, Venus har speguleret på. Tanken om, hvad hun har ladt sig ind på, har også strejfet hende. Hun gik ud fra, Nichols vidste, hvad han talte om, da han sagde, de skulle gå hver for sig. Det lød ikke ligefrem lovende.
Men optimistisk som hun er, har hun slået tanken ud af hovedet igen.

Nichols Long

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Alder / 29 år

Højde / 185 cm

Nichols 16.06.2009 22:11
''godt du kunne komme'' kom det roligt fra ham, da han ikke skulle vise sig for blød herinde.
Nichols gjorde en bevægelse med sin hånd og servitricen var på vej, ''hvad vil damen have...?'' lød det spørgende fra ham mens han så på Venus, ''og lige hurtigt ingen kaffe eller te her.....'' lød det alvorligt fra ham, den sidste der fik det var ikke særlig populær her længre, efter som at han flyttede ugen efter.
Servitricen kom hen til bordet, ''hvad sku det være?'' kom det i en lige glad tone fra hende.
''Noget brød til mjødet her...'' han var bestemt i sin tale og så så hen på venus, ''og hvad vil du ha før hun går?''
Sevitricen så ventende på Venus og trippede med den ene fod.
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 16.06.2009 22:41
Så er vand vel heller ingen god idé... tænker hun. "Jeg skal bare have det samme som ham." Hun nikker i retning af Nichols og læner sig tilage på stolen. Servitricen nikker og skæver lidt til Venus inden hun går.
Hun ser sig lidt om. Her kunne godt være hyggeligt, hvis det ikke havde været for stanken, men den var vel til at vende sig til? Hun ved ikke rigtig, hvad hun skal sige, eller om det overhovedet ville være klogt at sige noget. Det er rimeligt tydeligt, at man ikke kan tillade sig så meget her, hvis man ikke er en del af det faste inventar. For ikke at kede sig, leger hun lidt med et stearinlys. Hendes 'leg' går ud på at tænde og slukke for det så hurtigt som muligt. At hæve og sænke temperaturen tager normalt lidt tid for hende. Det generer hende lidt, så hvorfor ikke tage sig lidt tid til at øve?

Nichols Long

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Alder / 29 år

Højde / 185 cm

Nichols 16.06.2009 22:58
''bare spørg hvis der er noget du vil vide.....'' lød det tydelit fra Nichols, ''idoterne herinde tror aligevel at du er her for at glæde mig inat.....'' lød han alvorligt mens han så koldt mod en af de større mænd som betragtede Venus med et mindre frækt udtryk i fjæset, manden så Nichols blik og vendte sig og så i den modsatte retning.
''Du skal ikke tage dig af det....du vil være sikker på at de ikke lægger en hånd på dig når du er i nærheden af mig....'' han så rundt i kroen for at se om der var nogen han kendte her, eller bare for at sende flere blikke imod dem der betragtede Venus.
Servitricen kom tilbage med en 2L(glemte jeg at skrive at det var=P) krus med mjød kun fyldt hlavt op over kanten, hun placerede den på bordet og så irreteret på Venus, ''Det blir lige 1 jade og 5 ravstykker skat......''
Nichols roede i sin lomme og fandt to jader frem, ''det er mig der gir....! og her er også for brødet vi venter nu du er her......'' han rakte sine to jader frem og lod dem trille ned i hånden på servitricen, hvorefter hun gik hen til baren igen.
''nåh....skål'' kom det rolit fra ham, mens han hævede kruset oh tog en slurk.
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 16.06.2009 23:15
"Hvorfor overrasker det mig ikke..." svarer hun halvsmiledne og fnyser. "Men jo, jeg skal nok spørge." Hun følger hans blik hen til noget af et bæst, der sidder og glor. Noget, der overrasker hende er tilgengæld, at fyren sænker blik med det samme, da han ser Nichols. Godt det ikke er størrelsen, det kommer an på her... På en måder føler hun sig lidt mere tryk ved den tanke. Selv er hun spinkel som en pind.
Hun smiler skævt. "Det lyder betryggende... tak, tror jeg." Hun ser op på servitricen med et lettere irritabelt, men kontrolleret ansigtsudtryk, men hun undlader at svare igen. Hvad skulle det også til for? Hun tager om kruset "Skål." Selv tager hun noget, der mere ligner et nip - hvorefter hun tager en lidt større slurk. Mjød er ikke lige hende, men det er bedre end ingenting.
Kruset stilles ned igen med et mindre smeld. "Nå... Hvordan kan det så være, du er så højt på strå herinde?" spørger hun nysgerrigt.

(skal vi sige frys her? er ved at gå død><)

Nichols Long

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Alder / 29 år

Højde / 185 cm

Nichols 16.06.2009 23:36
''Tjoeh....det har nok noget at gøre med at man har ramt de forskellige årer her på stedet....'' han så lidt ned i sin mjød og så så hen på Venus. ''Men det har nok noget at gøre med mine forskellige flugte fra diverse vagt grubber og min måde at tale ned til dem på.....'' han så igen over på fyren som før gloede på Venus, det var satans..... Nichols løftede pandebåndet så det kom til syne, men dækkede for det så Venus ikke så ind i det. Manden som så på Venus med et smøret grin på, fik øje på Nichols venstre øje, han stirrede ind i det og blev mere og mere bleg, og faldt bagom ned på gulvet, lage sig i foster stilling og begyndte at snøfte ynkeligt.
Da manden faldt trak Nichols igen pandebåndet ned for øjet så det igen dækkede for det, ''det er nok en til grund....'' sagde han koldt og hentydede til manden som græd som et andet barn.

//frys
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 17.06.2009 19:20
Hun ser overrasket ned på manden på gulvet. Normalt ville hun have skældt Nichols hæder og ære fra og løbet hen til fyren for at hjælpe. Normalt altså, men ikke ham der. Den slags svin har hun ikke meget til overs for. Men det er vel meget forståeligt, hvis han tror jeg er.... Nej, nu må jeg altså tage mig sammen! Nu synes selv hun, hun er for blødsøden. Kruset bliver tømt for mere af dets indhold.
"Det er noget af en evne du har der... Man skulle ikke tro, et øje kunne gøre så stor skade," halvmumler hun, mens hun ser på bæstet. Hun lægger mærke til, at et par mænd i hjørnet hurtigt fjerner deres opmærksomhed fra hende.
Et kraftigt glimt oplyser krostuen et øjeblik efterfulgt af et brag. Så begynder regnen at sile ned over glasruderne. Hun smågriner. "Lige nu er jeg godt tilfreds med, vi ikke blev i hulen."

Nichols Long

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Alder / 29 år

Højde / 185 cm

Nichols 17.06.2009 19:32
Nichols vender hovedet mod vinduet da det lyste op der ude, ''jahh....'' lød det fra ham mens han pustede luften ud og hev en ny ladning af ilt ind, ''Det var nok bedst at du overtalte mig....'' han små grinte efter sin sætning og løftede mjød kruset op til munden og drak lidt over halvdelen der var tilbage i den og stilte den på bordet igen.
Han rettede sig lidt op i sædet og tog benene ned fra bordet og så hen på Venus, ''hvad var det du sagde før...? noget med en evne....ikk?''
Nichols så vendligt ind i Venus's øjne og hang næsten selv med hovedet, normalt hvis han så folk ind i øjet ville han være klar til at vise sit venstre øje og bare lade dem falde om som ynkelige køtere, men nu ville han bare snakke....?
Det fattede han ikke helt selv hvorfor han ville men det havde han mere lyst til nu.....
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 17.06.2009 19:51
Hun drikker lidt mere og ser ned i sit ikke engang halvtomme krus. Er du sindssyg, der er meget dernede... Hun er ikke engang sikker på, hun når at drikke det hele, inden de går. Kruset stilles på bordet ret prcist i samme position som før.
Hun gengælder blikket - smilende som sædvanlig. "Jo, dit øje. Det er ret effektivt - hvad det så end gør." Der har helt klart været en ændring i Nichols' opførsel, siden han overfaldt hende bagfra. Meget behagligt, eftersom at være sammen med en pirrelig hidsigprop med paranoia godt kan være ret så krævende. Okay, overdrivelse fremmer forståelse... Endnu en slurk mjød ryger ned. Venus laver et eftertænksomt ansigtsudtyk. "Hvad gør dit øje egentlig?"

Nichols Long

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Alder / 29 år

Højde / 185 cm

Nichols 17.06.2009 20:04
''Mit øje er et glas øje......'' kom det bestemt fra ham mens han lige kontrolerede om det var en vat der kom ind af døren, det var det så ikke, bare en fuld mand med en ludder.
''Den der ser ud af øjet.....hvilket jeg gør...'' kom det i en veltilfreds tone mens han pegede blærende på sig selv md tommelfingeren, ''Jeg kan se med det som var det et ægte øje....dog ser jeg rødt med det.....'' han greb fat i sit krus, løftede det op til munden og drak lidt af det og stilte det bare direkte på bordet. ''Andre folk som ser ind i det....vil miste alt deres selvtilid...moral...og hvad de ellers har af glæde...'' kom det koldt fra ham, for øjet var ikke noget at spøge med da det var et farligt våben i en nærkamp.
''Det er en meget fin måde at torturer folk på hvis de nægter at gøre hvad der blir sagt!'' kom det hårdt fra ham mens han igen langede ud efter sit krus på bordet, og drak igen af det hvorefter han igen placerede det på bordet.
''Var der ellers noget du ville vide?'' han var igen vendlig i sit tone leje og så på samme måde ind i øjnene på Venus.
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 17.06.2009 20:16
"Og nu begynder jeg så at blive lidt bange, når du ser sådan der på mig..." svarer hun sarkastisk og smiler. "Men nej, så tror jeg ikke, der var andet..." Hun pilder lidt ved krusets håndtag og drejer det rundt om sig elv et par gange. Blikket vandrer rundt i kroen of ølger lettere uinteresseret manden, der træder ind med en kvinder. De lod begge til at have fået mere end rigeligt. Fokus flyttes tilbage til Nichols.
"Men har du så nogle spørgsmål til mig?" Hun ser spørgende på ham, mens hun spegulerer lidt over, om det her nu også var klogt. Tortur er langt fra hendes stil. Hun er noget mere vant til at være venlig, hvilket også har fungeret fint ind til nu - og nogle gange lidt for godt, hvordan det så var muligt.

Nichols Long

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Alder / 29 år

Højde / 185 cm

Nichols 17.06.2009 20:32
Nichols lo da Venus nævnte at hun var ved at blive lidt bange for ham, ''der fik jeg dig!'' forsatte han i et leende humør og daskede let på Venus's nærmeste skulder.
Efter lidt tid tog han en mindre slurk af sit krus pokkers.....det er næsten tomt.... han stirrede irreteret ned i kruset og så så neutralt op på Venus.
''om der er noget jeg vil spørge dig om....?'' mumlede han stille og så rundt i lokalet efter hints til hvad han kunne sige, hans blik faldt på en ung dreng som var ifær med at snuppe en af de ældre mænds skindpose, som der sad med ryggen til Venus og Nichols.
''Har du stjållet før....?'' kom det roligt fra ham mens han så på drengen, spørgsmålet var henvendt til Venus. Drengens blik blev fanget af Nichols's, og han så trist ned mod gulvet, Nichols gavtegn til at drengen skulle komme hen til ham, hvilket drengen gjorde og så skamende ned mod jorden. ''Knægt.....du skal ikke stjæle fra de ældre......og især ikke deres poser....hæld invetaret ud af posen og aflever den til mande og smut....'' Han var lidt irreteret på drengen da det jo ikke var tilladt for drengen at komme herind da det jo var en kro.
Drengen bukkede og gik lidt baglæns hvorefter han stak tingende der var i posen i sin lomme, lagde posen under mandens stol og løb ud af døren.
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 17.06.2009 20:58
Hun ler med. "Du skal passe på, hvad du vender mig til. Hvis du bliver ved på den måde, kan du ikke regne med ret mig lydighed fra folk." Hun tager en slurk til og skubber kruset over til Nichols. "Tag du bare det der... Jeg kan ikke mere." Hendes mave er ikke vandt til ret meget af gangen og da slet ikke en hel liter alcohol.
En dreng kommer over til dem på Nichols' befaling. Venus venter til drengen er smutter. At han overhovedet ture komme herind...
"Det er, hvad jeg lever af... Men jeg foretrækker at tage fra dem, der kan tåle at få lettet pungen," svarer hun.
Endelig dukker servitricen op med brådet på en bakke. Smidder stykkerne på bordet og drejer om på hælen for derefter at forsvinde ind bagved igen. Venus ser lidt på brødet. Lige nu er hun langt fra sulten, men skulle nok komme.
"Var der andet?"

Nichols Long

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Alder / 29 år

Højde / 185 cm

Nichols 17.06.2009 21:12
Nichols ser veltilfreds på kruset som Venus skubbede over til ham, og nu var brødet endag kommet! kunne det blive bedre...eller joh...det kunne det nok, hvis en lystig pige kom dumpende ville det være som at hejse flaget til tops og sejle.
''tjoeh....hvor lang tid har du været tyv?'' han så tænkende på Venus da han jo stadig ikke havde været eni med sig selv om hun enlig var dumdristig og lydig nok til at komme ind som den tredje i gruppen.
''og hvad ville du gøre hvis du var ombord på mit skib, og jeg gav dig muligheden for at dræbe en tilfange tagende som der tilfældigvis var en du ikke brød dig om?....'' kom det i en spørgende tone, han skulle jo vide om hvad hun ville gøre i sådanne tilfælde.
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 17.06.2009 21:42
"Stort set altid." Hun rækker mekanisk ud efter ingenting. Kruset står jo ovre hos Nichols nu. Hun er stadig ikke tørstig, så hun ser forundret på sin hånd, der forsøger at holde om luften, som om den havde bevæget sig helt af sig selv. Hun lægger hånden på bordet igen og ser eftertænksomt op i loftet.
"Altså den situation er usandsynlig... Jeg tror faktisk ikke, jeg kan hade nogen så meget, a jeg ville kunne slå dem ihjel... Så jeg ville nok bede dig om at gøre det og gå igang med at tælle penge," svarer hun med et lille smil, men stadig med blikket mod loftet. Hun forsøger at forestille sig sådan en situation. "Men hvis personen slap fri og angreb, ville jeg ikke have noget imod at skyde en pil igennem ham." Hun vender blikket ned mod Nichols igen for at se hans reaktion. Det her måtte have noget at gøre med, om hun var god nok. Efter sig eget svar at dømme, mener hun det ikke selv, men hun håber.

Nichols Long

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Alder / 29 år

Højde / 185 cm

Nichols 17.06.2009 21:56
''hmm...'' han pustede ud og tog en dyb indåndning, ''det lyder som om at du ville kunne ikke ville kunne dræbe din værste fjende....hvis du da har nogen...men at du priorritere pengende højere end et drab...er en lidt anderledes ting....men.....'' Nichols pustede ud og trak en lidt mindre verjtrækning. ''men indtil videre har jeg kun set fine ting ved dig....hvis man lige ser bort fra at du ikke vil slå personen ihjel....men for mit vedkommende så kan du være en fin person at havde med ombord....men hvad kan du tilbyde udover at tælle penge?'' kom det i en rolig og lang tone, mens han stadig så mod Venus med et roligt blik.
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 17.06.2009 22:12
"Tjo... Jeg er dygtig med bure og pil. Fægtning er også en af mine stærke sider - og du ved jo selv, at jeg kan regulere temperaturer. Jeg behøver ikke endgang at røre ved ting. Jeg er ikke blevet taget for at stjæle årevis... Er der andet?" Hun holder en lille pause. "Næh... jeg tror det var det." Hun læner sig tilbage i stolen igen og snupper en stump brød og putter i munden.
"Og bare så du ved det... Bare fordi jeg ikke bryder mig om at slå ihjel, betyder det ikke, at jeg ikke har gjort det." Hendes tonefald er noget mere alvorligt nu. Faktisk har hun ikke slået ihjel, men hun har været udtroligt tæt på et par gange. Hun bryder sig ikke om det, men hun ved, hun kan. Hendes ansigt lyser op igen.
"Så kan jeg bruges eller hvad, kaptajn?"

Nichols Long

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Alder / 29 år

Højde / 185 cm

Nichols 17.06.2009 22:26
''så du kan fægte siger du...?'' Nichols retter sig op og ser intresseret på Venus, en kvinde der kunne fægte? den havde han aldrig hørt før, hvis man lige ser bort fra Katah som man ikke rigtig kunne sige fægtede med sin økse.
''Jeg kunne godt tænke mig at se dig i aktion med et sværd...eller korde afhængigt af hvad du fægter med.....og med det mener jegg at jeg gerne vil prøve dig af i din fægte kunst.....'' Nichols så ud af vinduet, det regnede stadig så det var ikke rigtig nogen god ide at fægte lige nu....men kroen var vel fin nok?......nej...et svineri var det sidste han ville lave her da kro fatteren jo var en ven af ham.
''men du er brugbar.....lige nu i hvert fald....'' han så rundt om i kroen for at se om nogen lyttede efter, han manglede jo stadig et skib og nogle flere besætnings medlemmer ombord.
''fægtningen kan vi vente med til sennere...da vor moder jord ikke kan lide ideén nu'' Siger han roligt og pegede mod vinduet.
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 17.06.2009 22:53
"Ja, fægte siger jeg... men med en kåre. Ligner jeg da en, der kan løfte et tungt sværd?" Hun fnyser. Tanken virker latterlig. Hendes kåre var til gengæld af et let metal, så hun kunne håndtere den.
Hun følger hans finger ud ad vinduet, hvor man stadig kan se et lysglimt fra tid til anden. "Du siger noget... " svarer hun med et smil og spiser noget mere af sit brød. "Men hvis der ikke var andet, tror jeg jeg vil fordufte. Regn eller ej, så trænger jeg til noget frisk luft." Hun ser lidt rundt i kroen. Af en eller anden grund, glor servitricen olmt på hende, hver gang hun får chancen, og den har hun så tilfældigvis nu. Venus møder hendes blik et par sekunder, men så heller ikke mere.
Efter at have taget endnu en bid brød rejser hun sig og forlader kroen med et kort vink fra krodøren inden, den lukkes bag hende.

//out
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2