Hånden vinkede lidt afværgende foran dem, da der blev spurgt ind til om
han var kommet nærmere et svar.
Ham? Næppe, det var ikke hans boldgade, og Dorian kunne på sine mere træls sider... være nok så ligeglad med hvad eller hvem der havde kontaktet Mørket. Så snart Ethian ikke længere var i nogen farezone, havde hans fokus forduftet som duggen på en sommermorgen; det måtte der være nogle lidt længere oppe i systemet, som tog sig af.
Håbede han da.
Nej, han var samtalen. Han var kommunikationen, og den skarpe tunge der skar igennem - og kun hvis det blev nødvendigt.
Han var ikke budbringer.
Men han yndede ikke den anden dæmon at spørge.
Og heldigvis, vidste han heller ikke at Lazarus måske ikke syntes det var den bedste idé, sådan at køre sine forsøg på en af sine egne.
Ellers havde han nok gået lidt mere stille med dørene, da han gav sig til at uddybe.
"Resultater? Han er utrolig underdanig. Mennesker er sjældent svære at få lirket om fingeren, men det element af kontrol det giver, at være hans eneste 'holdepunkt' i forbandelsen, særligt efter en hård nat... det har været gavnende" og Dorians læber krængedes op i et ganske nydeligt smil. Forræderisk blidt, så man bort fra de skarpere tænder der kom til syne af det.
"Jeg kender hans grænser, jeg har ikke dræbt ham ved et uheld, endnu.." og et lilleskuldertræk fulgte med.
"Jeg kender hans kropsprog, han kan ikke lyve overfor mig" en virkelig arrogant tanke, men han regnede simpelthen ikke med at Ethian turde. Og sidst, men ikke mindst.
"Og så har det knyttet ham til mig. Jeg kan ikke forklare dig hvordan, men..." og hans blik gled en anelse opad imens han overvejede den virkelighed det stakkels menneske levede i.
Han fortjente bedre, men ikke hvis det stod til halvdæmonen.
Der var han det bedste sted, som han kunne være. Han ville trods alt altid have en værge, lige meget hvor alene, stærk eller glad han følte sig,
ville han altid være Dorians.
"... Mørket" jeg "... ville ikke have et så godt tag i ham, foruden eksperimenterne. De har hamret en måde at leve på, ind i ham. Han ved ikke engang at han har andre muligheder, sådan som det er nu.." og han
ville heller ikke have andet end Dorian selv.
Troede han da.
Den dag verdenen så anderledes ud... ville blive en sort dag for dem begge.