Et begyndende venskab? /Fortidstråd

Nimel

Nimel

Slave for Mostafa

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Rubinien

Alder / 102 år

Højde / 166 cm

snapefan 04.07.2023 21:19
Karavanen var på vej ned ad landevejen, med kursen imod den lille by Fredskilde, den spinkle halvelver sad på sin plads og styrede sin hest. Vejret var godt og solen stod højt på himlen, der var så fredeligt omkring og en skøn duft fra alle de frugtplantager der var nær, hun kunne næsten smage appelsinerne og æblerne, ved bare at snuse en smule i luften. 
Hun drejede ind på en lille holdeplads, fordi hun ved vejkanten spottede en smule vild mynte og det kunne jo sælges. Derfor blev karavanen parkeret, før hun kunne kravle ned fra sin plads. Rette let på den hvide bluse og de blå bukser, før hun næsten i gadedrenge hop gik tilbage imod der, hvor hun havde spottet urten, imens hun nynnede en munter melodi og smilede stort. 

Nimel lod sig bukke ned for at begynde at plukke, hun nød denne del af landet, her var så fredfyld håbede på at kunne få solgt lidt mere inde i byen, overvejede om hun skulle blive ved holdepladsen resten af dagen, måske gå lidt på opdagelse og håbe hun ej ville farer for meget vild. Travlt optaget af at plukke bemærkede hun ikke karavanen i det fjerne, nynnede forsat imens hun sørgede for at få hele planten med sig op, rødderne kunne jo også bruges havde hun fundet ud af., 
Dorothy

Dorothy

Krystalisianer

Neutral God

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Echo 04.07.2023 21:46
Dot havde efterhånden kørt i nogle timer, så både hende og hesten skulle snart have en pause og blikket gled frem mod en holdeplads længere henne hvilket gav hende et smil på læberne. Og det lignede ikke at Dot var ene om at have fået samme idé, men hun skulle klart sætte noget te over og måske endda sætte noget over til noget suppe. Hun havde fået samlet en del hun kunne bruge i suppen, og lidt lækkert mad skadede absolut ikke. Det varede ikke længe før Dot drejede ind på holdepladsen, hvor hun valgte at holde lidt væk fra den anden så de stadig havde en vis afstand mellem dem.  Det var normalt for Dot at give hesten Lil noget mad, når de holdte disse pauser og det varede heller ikke længe før Dot fik gang i et lille ildsted hvor hun først ville starte med at lave noget te og senere hen lave noget suppe. Lyden af kvindens nynnen fik Dot til at kaste et blik mod hende, det var jo altid rart at gå og nynne for sig selv, det kunne man ende med at få flere timer til at gå med. Skulle hun inviter kvinden på te? Det ville vel være en god måde at få andre i snak på hvis de så altså kunne lide te hvilket vel var det store spørgsmål. Dot tog sig sammen før hun ville fortryde at hun ikke fik det gjort. "Når du er færdig, så kom over til te jeg er ved at sætte noget over nemlig" kom det fra Dot, som havde været inde i sin karavane efter nogle stole og kopper, mens hun kort overvejede om hun skulle hente det lille bord ud, det kunne hun jo lige så godt så kunne de have kopperne på den hun at skulle holde den i hånden, selv om det jo selvfølgelig gav varmen på en eller anden måde kunne man vel sige. 
Nimel

Nimel

Slave for Mostafa

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 102 år

Højde / 166 cm

snapefan 05.07.2023 01:12
Nimel var optaget af sin urt, det var vigtigt at være påpasseligt for at få den hele med, men lyden af en stemme fik kort fokusset til at stoppe og hun kom til at knække roden. Et svagt suk slap hende før hun drejede hovedet, for at se i retningen af hvor stemmen kom fra, dog blev hun mødte af en skikkelse der måske godt kunne minde om hende selv en smule, i hvert fald på afstand. Kort blev det overvejet men så igen, det ville være på plads med et lille hvil. 
derfor rankede hun sig, med urten i hånden gik hun tilbage til sin vogn for at placere urten i en lille spand med vand der stod ved døren på den meget lille terrasse bag ved, nok nærmer et trappetrin. Hun børste derefter tøjet for hvad jord der måtte være kommet, før hun endte med at gå imod den anden kvinde en smule nysgerrig. 
" tak som byder, en pause ville nok ikke skade, er de også på vej imod Fredskilde?" spurgte hun munter, prøvede at minde sig selv om ikke at snakke for meget allerede nu, kvinden skulle jo nødigt stikke af fordi ørene faldt af alt det snak?
Hendes blik gled over den anden, kunne det mon være en halvelver som hende selv? 
Hun rakte en hånd frem " mit navn er Nimel og de er?" spurgte hun med et venligt smil, før hun tillod sig at tage plads på den ene af stolene, lod det ene ben hvile over det andet. 
Dorothy

Dorothy

Krystalisianer

Neutral God

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Echo 05.07.2023 14:15
Blikket gled mod kvinden som hun kom, at få lidt selskab i ny og næ var nu ganske fornøjelig. Teen var alligevel ved at være klar, og Dot fik roligt hældt te op i de 2 kopper. "Det er jordbærte" startede Dot. "Og en pause i ny og næ skader heldigvis ikke" kom det fra hende. "Jeg kommer sikkert igennem Fredskilde men om jeg stopper der ved jeg ikke helt" kom det tænksomt fra Dot mens hun så overvejende ud og så ret tænksom ud. "Men som omrejsende kommer man jo igennem mange byer og steder" kom det fra hende. "Mit navn er Dot" kom det fra hende, eller egentligt var det jo Dorothy Ashdown men det var ikke noget hun var blevet kaldt siden den gang hendes far var i live, og det føltes så meget bedre bare at sige Dot det andet gav et slags savn efter hendes far. Af høflighed gav hun hånd før, hun lod hånden og fingrene gribe fat i sin kop som hun tår en tår af, selv om den nok stadig var lidt varm. 
Nimel

Nimel

Slave for Mostafa

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 102 år

Højde / 166 cm

snapefan 05.07.2023 20:23
Nimel havde ikke noget imod, at møde nye folk det var alt hyggeligt, selvom man skulle være lidt varsom, hun havde hørt rygtet om at især kvinder blev snuppet for så at ende i slavehandel. Men denne kvinde virkede oprigtig venlig, et smil spredte sig på hendes læbe " det lyder lækkert" svarede hun muntert, hun nikkede en smule ivrigt og satte sig bedre til rette " hvad sælger du? det ville måske være dumt hvis vi begge stopper i byen og sælger det samme" sagde hun og grinede en smule muntert. Efter håndtrykket lod hun sig tag sin kop, for at smage på teen  den var dejlig sød " den er god" sagde hun ærligt. 
Hun lod blikket vandre lidt rundt, der var så dejligt fredelig lige her man kunne næsten slappe af. Lod sig nyde teen før blikket vandre tilbage " hvor har du så ellers lige været?" spurgte hun nysgerrigt, selv lige kommet fra Dianthos men her var klart bedre end den store travle by. 

Dorothy

Dorothy

Krystalisianer

Neutral God

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Echo 05.07.2023 20:37
"Urter og hjemmelavede flettede kurve" kom det fra Dot, at sælge lidt mere end bare en ting gav tit lidt mere også var der jo hele tiden noget at lave kunne man jo sige. Hun tog endnu en tår af sin te, inden hun kastede et blik mod kvinden. "Hvad med dig?" Kom det fra hende, mens hun rettede sig op så hun ikke sad i en skæv tilstand som man nogle gange kunne komme til når man sad. "Men bare rolig jeg har ikke meget at sælge denne gang så jeg tager videre, jeg sælger tit når jeg har en del" forklarede hun, mens hun lod fingre glide igennem hendes blonde næsten hvide hår. "Jeg elsker jordbærte, jeg har altid et lille lager af det" kom det fra hende. Hun lagde hovedet let på skrå, hun holdte faktisk ikke styr på med hvor henne hun havde været, "men jeg var sidst i tusmørkely" kom det fra hende. "Men det er nu tit rart at være på landevejen, så har man tid til at tænke og finde nye ting man skal have" kom det fra hende.
Nimel

Nimel

Slave for Mostafa

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 102 år

Højde / 166 cm

snapefan 06.07.2023 01:19
Nimel smilede som hun svarede, det var tæt på hvad hun selv solgte på nær flettekurve " det lyder spændene med at flette kurve" sagde hun muntert, det krævede vel en del tålmodighed? Og fokus måske ikke noget hun selv ville kunne " jeg sælger urter, tørret urter og et par hjemmelavet miksturer og te" sagde hun muntert. Prøvede at holde sig selv fra at snakke for meget, som hun ellers var så god tid. Hun lod sig drille mere te, imens blikket igen vandre rundt og endte imod himlen da en velkendt skikkelse kom flyvende. En due kom imod dem før den lande på Nimels  skulder og lod sit hoved gnide sig imod elverens hals, let lod hun et par fingre stryge over fuglens ryg hvilket fik det til at sige et par lyde. 
Hun vendte blikket tilbage imod Dot " Dot det er Ava, hun er min due  jeg redde hende for et år siden" sagde hun muntert og en smule stolt, nu kunne hun også tale med dyr, skævede kort til fuglen som den pippe " Ava siger hej" sagde hun som var det helt normalt at forstå et dyr på den måde. 
Vendte tilbage til at drikke sin te " ah er det ikke et farligt sted at være? med alle de vampyrer ?" spurgte hun forundret, selv turde hun ikke at komme i den del af landet. Deres blod var jo eftertragtet, og Nimel skulle ikke nyde noget af synet af blod, ærligt ville det få hende til at besvime... 
Dorothy

Dorothy

Krystalisianer

Neutral God

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Echo 06.07.2023 13:52
"Det giver i hvert fald en lidt ekstra at lave, og bare det man kan være kreativ på mange måder med kurve også" kom det fr hende. "Jeg er glad for min far lærte mig nogle nyttige ting, som at samle urter og flette kurve i sin tid" kom det fra hende mens hun tog endnu en tår af teen. "Det lyder som en god blanding" kom det fra Dot som ikke selv havde overvejet at gå videre i den retning. Blikket gled mod duen som landede ved Nimel, først da Nimel forklarede hvorfor duen var her gav det da okay mening for Dot. "Jamen hej med dig Ava" kom det muntert fra Dot, "skal jeg finde en lille skål frem til Ava så hun kan få noget vand?" spurgte hun Nimel om. "Nogle gange er man nødt til at handle steder hvor man ikke bryder sig helt om, også er det bare om at få solgt tingene så hurtig som mulig, så man kan komme ud igen" kom det fra hende. Sådan havde det i hvert fald været for Dot denne gang, hurtig ind og hurtig ud. 
Nimel

Nimel

Slave for Mostafa

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 102 år

Højde / 166 cm

snapefan 09.07.2023 15:27
Nimel nikkede det gav god mening, hun havde også til tider svært ved at tjene nok, men så længe hesten fik mad skulle det hele nok gå " ja det er altid godt at kunne flere ting, til tider er det ikke nemt at få solgt varer indrømmer jeg gerne" svarede hun muntert, før hun drak lidt mere te og lytte til den andens ord " det lyder til du har en god far" sagde hun, kort var der et glimt af tristhed i Nimel øjne, efter landsbyen fandt ud af hun var halvelver blev hun smidt ud, havde ikke set sin mor lige siden, det var ikke helt nemt. Heldigvis havde en ældre dame dengang tage Nimel til sig og lært hende om urter. 
Hun lod let hånden stryge over fuglen, imens hun så på Dot " det helt fint Ava finder selv mad og drikke" svarede hun ærligt, fuglen passede mest sig selv, kom til Nimel når den havde brug for ro, fuglen lettede for at flyve hen og satte sig på hestens ryg før den putte sig til rette. 

Nimel så tilbage på Dot " ja men stadig, man ved aldrig med de vampyrer, især ikke på de kanter hvor solen aldrig kommer helt frem, vi ridder altid en stor bue udenom" sagde hun ærligt, det var et oprigtigt farligt sted at være, hun lod sig drikke det sidste te før koppen blev sat fra sig, og hun kunne sætte sig i skrædderstilling. Hun lukke øjnene en smule og nød blot lydende omkring dem. 
Dorothy

Dorothy

Krystalisianer

Neutral God

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Echo 10.07.2023 22:17
"Det kender jeg godt, nogle gange skal man nærmest have en hel bunke af alt før man overhovedet synes, man kan tillade sig at sælge" kom det fra Dot mens hun tog en tår af teen. Det skæve smil kom frem på Dots læber. "Ja han var en herlig mand, ved ikke hvad jeg skulle have gjort uden ham" kom det fra hende, nok en af de få gange man nok ville kunne finde noget tristhed ved Dot, hendes far havde betydet alt for hende. Men nu var hun her og ikke lige frem alene hun sad og snakkede med en hun ikke havde snakket med før og det gav da anledning til et nyt bekendtskab. Hvis de så holdte kontakten ved, det var så lige det. "Nogle gange har jeg selv overvejet om jeg skulle få mig en makker, ud over Lil" kom det fra hende. Lil var en herlig hest lidt i den ældre alder,, men de havde da holdt sammen i lang tid efterhånden. "Det kan du i hvert fald have ret i, du er vist mere fornuftig end mig på det punkt" kom det fra hende med et lille smil hvor efter hun drak endnu en tår. 
Nimel

Nimel

Slave for Mostafa

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 102 år

Højde / 166 cm

snapefan 13.07.2023 09:36
Nimel smilede en smule, ja det var ikke altid nem især om vinteren, men hun ville ikke bytte det for noget fordi hun nød friheden og at møde landets mange forskellige folk. Selvom der altid ville være en farer ved at være alene kvinde på landevejene, men der var endnu ikke sket noget, så mon ikke det nok skulle gå, dog havde hun ingen planer om tusdmørkedalen. 
" ja det er ikke altid nemt" sagde hun, og lod et enkelt suk slippe før brynet hævede sig lidt " men det er vel endnu en udgift skal du huske? jeg syntes det dyrt nok at få mad bare til en hest" erkendt hun. Ava spiste jo selv, og meget af tiden så hun heller ikke duen, hun lod sig vippe en smule ikke helt god til at være i ro for længe. Endte kort med at rejse sig for at spænde sin hest fra, så den kunne få lov til at gå lidt frit, hun vidste den alligevel ville komme når der blev kaldt. 
Derefter kunne hun vandre tilbage og sætte sig " du må i hvert fald huske, at have noget at beskytte dig med, de vampyrer er ikke alle til at regne med, nogle af dem siges ikke at have kontrol" sagde hun og gøs en smule ved tanken. Hun betragtede hende en smule, syntens ikke at have set denne kvinde i elverly ? " har de ikke boet i elverly?" spurgte hun nysgerrigt. 
Dorothy

Dorothy

Krystalisianer

Neutral God

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Echo 15.07.2023 19:33
Dot nikkede ja deres liv var vel ikke altid det nemmeste, men det gjorde da de bestemt fik set en hel masse forskelligt kunne man i sidste ende sige. "Åh ja det har du ret i, så ind til jeg en dag tjener mere end hvad jeg gør må det vel bare blive Lil og jeg på vejen" kom det fra hende mens hun gav et smil fra sig og drak lidt mere te. "Beskyttelse er altid en god idé, jeg ved min lille kniv nok ikke er den bedste" startede hun med et kort suk. "Men jeg må se at få skaffet mig noget der er lidt større" kom det fra hende mens hun sendte sin vogn et blik. "Kontrol?" Hun lagde hovedet på skrå. "Det er imponerende som nogle racer kan have sådan en magt" kom det fra hende.. Ikke at hun nogensinde ville ende med sådan en magt, men sådan var det vel. "Elverly? Nej jeg er fra Dianthos selv om min far og jeg fik karavanen da jeg var mindre hvor vi bare har rejst rundt, men han har altid holdt sig væk fra sådan et område" kom det fra Dot. 
Nimel

Nimel

Slave for Mostafa

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 102 år

Højde / 166 cm

snapefan 16.07.2023 15:58
Nimel var glad for sit liv som det var nu, men der var da stadig en frygt for at nogen, skulle få andre ideer en dag hun var ikke ligefrem en der ville kunne forsvarer sig særligt meget. " måske en kat ikke er nær så dyr?" forslog hun så med et let smil, de plejede også at holde mus væk, og de kunne ofte selv jagte mad når man var på farten. Selv havde hun rigeligt med både hest og til tider duen når den hang ud sammen med hende. 
Nimel lagde hovedet let på skrå " jeg tror der skal mere til at forsvarer sig selv, end en kniv ? måske du skulle overveje en amulet eller noget" forslog hun, vampyrer kunne jo heale alt for meget, så de ville jo ikke blive alvorligt skadet vel?
Hun så lidt overrasket på hende, de fleste elver kom fra elverly men der kunne selvfølge være sket noget " ah okay det lyder da også hyggeligt" svarede hun venligt, og sendte et smil før hun selv så lidt rundt. 
" jeg voksede op der, men de fandt ud af jeg ikke var fuldblods elver, så jeg blev forvist derfra som 16 årig" sagde hun, det var vildt sådan at skulle væk fra alt man kendte, men hun havde ikke haft et valg. 
Dorothy

Dorothy

Krystalisianer

Neutral God

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Echo 05.08.2023 20:08
"Specielt ikke hvis det bare er en der kommer dumpende fordi den er endt op som herreløs" kom det fra hende, så slap man da for at købe en. Selv om dens foder så stadig krævede noget alligevel men det var jo noget man kunne finde ud af. "Men det er måske ikke en dårlig idé" kom det fra hende. "En amulet kunne være en idé, men det kræver jeg ligger penge til side, så der kan spares op" kom det fra hende og måske noget endnu skarpere på et tidspunkt.. "Forvist? Bare fordi du ikke er en fuldblods elver?" Kom det fra hende mens hun lagde hovedet let på skrå. "Jeg har godt hørt elver ikke altid er begejstrede for dem der er halve, men det lyder ret voldsomt at smide en ud sådan" kom det fra hende mens hun rynkede brynet og så mod Nimel. 
Nimel

Nimel

Slave for Mostafa

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 102 år

Højde / 166 cm

snapefan 09.08.2023 18:08
Nimel nikkede en smule, det var muligt at få en kat det burde ikke være så dyrt, slet ikke hvis den selv fik lov til at jage efter føde, så var det bare mælk og vand den skulle have engang imellem, ikke at hun selv havde haft kat før " det lyder måske som en ide" sagde hun venligt, strakte sig en lille smule og undertrykte et gab, måske teen gjorde hende en smule træt, måske et hvil inden byen ville være en god ide. 
Hun smilede til hende " jeg tror det er en god investering, jeg har også et par ting der beskytter imod forskelligt" erkendte hun og lænede sig en smule frem, trak en smule på skuldrene " sådan er reglerne i byen, min mor kunne også havde ladet vær med at være sammen med en anden mand end hendes ægtefælle" sagde hun ærligt, Nimel var ikke et barn der skulle have været til, og det vidste hun godt.  Hun blev valgt fra så moren kunne forblive i sit hjem med sin mand, men det var ikke fair? Men Nimel havde klaret sig og der var heldigvis en der havde taget sig af hende. 
Dorothy

Dorothy

Krystalisianer

Neutral God

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Echo 10.08.2023 22:07
"Det er i hvert fald en idé jeg vil låne" kom det fra hende mens hun så mod Nimel. "Det er altid godt med noget beskyttelse, uanset hvad det er til for. Så måske skulle jeg blive bedre der til lige at opgrader til lidt mere" kom det fra hende, eventuel kunne hun også tænke på at få lavet et lille privat lager af forskellige urter der kunne være gode at have liggende, specielt topalisurt man vidste jo aldrig når man decideret ville støde på et fjols der ville tage sig for af retterne foran sig. "Måske også sørger for at have et lille lager af urter selv, bare så man ikke bare selv sælger det hele" kom det fra Dot. "Elver har da virkelig nogle strenge regler" kom det fra hende mens hun rynkede sit ene bryn. "Det giver i hvert fald ikke den der åh lad mig endelig besøg den er by, men i teorien er der vel egentligt en del byer som har nogle regler man kan undre sig over" kom det fra hende mens hun lagde hovedet let på skrå. 
Nimel

Nimel

Slave for Mostafa

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 102 år

Højde / 166 cm

snapefan 15.08.2023 17:26
Nimel nikkede roligt " ja sikkerhed er altid godt, og ja jeg har også et lille privat lager gemt, man ved jo aldrig hvad der sker eller om der skal laves medicin" sagde hun ærligt og strakte sig en smule. Kunne ikke helt holde et gab tilbage og sendte et venligt smil " nej de er ikke gæstfrie, men de prøver bare at passe på sig selv, måske med årene kan det være de åbner mere men jeg tvivler" sagde hun og slap et let suk.  Hun håbede bare hendes mor havde det godt, selvom hun aldrig ville forstå hvordan man kunne vælge sit folk fremfor sin datter. 
Nimel måtte rejse sig " jeg tror jeg bliver nød til at gå til køjs, men måske vi ses igen" sagde hun venligt og smilede før hun gik til sin vogn. Hun var træt mere end forventet, og lagde sig til at sove på sin seng det gik ret hurtigt. 

Nimel har forladt tråden.

Dorothy

Dorothy

Krystalisianer

Neutral God

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Echo 17.08.2023 23:51
"Ja måske gør vi" kom det fra Dot mens hun betragtede hvordan den anden bevægede sig hen mod sin vogn, det havde været helt fint for Dot at møde en anden person. Hun kunne godt lide at møde forskellige, især hvis de var i kategori med Nimel folk der var til at snakke med. Selv da Nimel var gået ind i hendes vogn havde Dot valgt at lave noget mad, det var endt ud i suppe måske ikke verdens bedste suppe men svampesuppe kunne vel også noget, også var det altid behageligt med et varmt måltid mad før man jo netop valgte at gå til køjs, Dot fik pakket udendørs tingene sammen som blev sat ind før hun lukkede sin vogns dør i og selv valgte at ligge sig. 

Dorothy har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 10