"Mariu---" Et vantro fnys undslap Viktors læber i det han, mistroisk, fik vendt brevet som anvist. Han fik kun skimmet noget af teksten, før han forbavset måtte gemme brevets indhold mod sit bryst.
Hvad er det dog han skriver? Tænkte han forlegent. Det var slemt nok at Marius, med sin stædighed, havde luret hvad Viktor ihærdigt havde streget ud - men at han ligefrem besvarede dét.. Viktor kunne ikke beslutte sig for hvad der var værst.
Alligevel kunne han ikke dy sig, så med nysgerrig modvilje, læste han videre.
Måske med knapt så meget modvilje endda.
Pulsen steg støt i Viktor som ordene trængte ind. Kinderne begyndte at gløde som varmelamper, mens hans fantasier forestillede sig teksten, som sprang det til livs foran ham. Viktor måtte rette sig lidt i sin siddestilling, da han kunne mærke blodet strømme nedad.
Viktor
rømmede sig for at fokusere på virkeligheden igen, og vendte brevet for at læse det resterende færdigt. Han sukkede lidt for sig selv. Viktor syntes at Marius var noget tvetydig. Hvorfor skrev han som var de potentielle hustruer for hinanden? Samt et udførligt stykke erotika, som var det taget ud af en single kvindes bogreol.
Desuden, havde hertugsønnen også gjort det rimeligt klart - i sine tidligere breve - hvor meget han nød damers skød. Og det lød til at være en del. Så
hvorfor skulle han gøre det her ved ham?
"
Udfordrende, jo tak." Brummede han og ruskede op i krøllerne, hvor hånden lod sig hænge lidt ved - Viktors hjertebanken steg støt, og han lukkede øjnene mens han tog en dyb indånding og pustede langsommere ud med rystende ånde. Fingrene kørte legende rundt i hans hår, blødt og sensuelt, som beskrevet i brevet, før han så lod hånden glide nydende ned ad sit ansigt. Pande, næsetip, læber, hvor han fik hevet en smule ned i underlæben ved hjælp af pegefingeren; Som blev han kysset af et par kåde læber. Først, erindrede han Frederik bag øjenlågene, men så blev han langsomt til Marius. Viktor pausede i sin bevægelse, og åbnede sine tunge øjne, før han sukkede ned i hånden.
"Urgh.. for pokker.." brummede han frustreret og foden vippede rastløs i gulvet mens han overvejede det hele.
Viktor lagde frustreret brevet fra sig og armene kom i folder. Foden stampede forsat i gulvet. Hvorfor skulle hertugsønnen gøre det her mod Viktor? Det han beskrev var jo
fuldkommen som deres første kys havde været.
Var det med vilje? Gennemtænkt? Grevesønnen gnavede sig åndsfraværende og ophidset i neglene.
Hvis Marius ønskede bare at være venner, gjorde han det virkelig svært for Viktor lige nu.
Han stoppede med at gnave i fingrene og gned hænderne rundt i ansigtet så læberne blev puffet frem, og sukkede på ny. Der gik lidt tid før han kunne koncentrere sig om et svar.
Kære Marius,
Jeg foreslår at du næste gang, skriver breve i ædru tilstand..
Skulle han bare lade det være dét og ignorere alt andet? Viktor skulede til den våde blæk, og kløede sig irriteret ved halsen.
Han forsatte;
Du udfordrer i hvert fald min tålmodighed. Måske jeg skulle tage dit seneste brev med, næste gang vi ses, og læse det højt for dig?
Skønt at jeg påskønner din interesse, har jeg ikke i sinde at beskrive i brevform hvad der tilfredsstiller mig.
Det vil jeg hellere vise.
Viktor stirrede ned på papiret, chokeret over sig selv. Det måtte være det
andet hovede der talte.
Og hvad så! Så kunne Marius smage noget af sin egen medicin.
Drik mere vand. Hold dig munter og jeg håber at du har det godt.
Din ven,
Viktor
"Pokkers til..." Viktor krøllede læberne sammen og lagde håndpuderne ligge mod øjnene imens han lænede sig bagover i stolen.
Viktor Florentin af Alryss | 19 år | Kunstelskende Junker på dannelsesrejse
And I find that I pretend to be okay with too much