Charmander 20.12.2022 21:27
Lidt forundret så hun med sine brune øjne mod Aaliyah. Pompeia havde ikke sagt, at det ikke var en stor ting, men blot svaret på det, at Aaliyah mente at Pompeia havde oplevet større ting. Set fra hvert deres perspektiv, som ude til fra kommende, måtte det da virke til, at Aaliyah havde oplevet mere på en eller flere måder. Noget Pompeia ikke oplevet på den måde. "
Fest var en fortryllende aften, ja" prøvede hun at bekræfte hende, for at sikre sig de var enige om. Lige der talt de måske forbi hinanden, men de levede også to forskellige liv, meget forskellige liv, selvom de levede inde for de samme fire vægge.
Men blikket blev atter vendt mod planterne, som hun fik øje på en lille en, som var klar til at springe ud når som helst. Hun lod hånden let kærtegne den, før hun gav den nogle dråber at slippe tørsten med. Men som hun gjorde det, hørt hun nøje til hvad Aaliyah sagde og måske fik fortalt sig en anelse. Kort vendt hun blikket mod svigerinde med et lille smil: "
Ja, jeg hørte du forsvandt, da Jontar og jeg skulle til at danse. Jeg troede lidt, at vi skulle have svunget os sammen omkring ham," sparsomt delt hun lidt ud af hvad hun havde hørt og ikke hørt, men måske også lidt stak til hende for at give hende noget skyldfølelse og skam. Pompeia havde dog været ligeglad den aften, hun nød Jontar på dansegulvet, mærkede den kærlighed han gav hende, blide kys og små glims i øjet for hvad natten havde at byde sig.
Alligevel tillod hun sig, at blive lidt fortørnet over, at Aaliyah havde misbrugt samme nat. Taget det fra hende, hendes første gang, noget som måske var svigerindens femte eller mere gang. Af alle nætter.