Krystal 01.11.2020 19:57
En mængde tid efter Victoria Garreaus besøg i Balzera var gået, inden brevet fandt frem til hende - leveret diskret af en loyal Kazimi-spion. Der var ingen underskrift eller afsender, men der var alligevel næppe tvivl derom, når man læste de svungne bogstaver og fandt brevets indhold."Victoria, min kære.
Din hastige afgang fra vores sidste møde var dybt beklagelig. Jeg føler, at der er så meget vi kunne have talt om, hvis ikke din vrede var løbet af med dig.
Jeg bebrejder dig naturligvis ikke, du har altid været ilter af temperament, men jeg beder dig endnu engang overveje mit forslag, og beder dig nøje overveje konsekvenserne, hvis du vælger at gå imod mig. Vi har trods alt begge børnenes bedste i vores interesse."
Intet segl var fastgjort til brevet, men i den lille konvolut lå en afskåret finger, forvandlet til det pureste guld. Tania Nadhils lillefinger. At fjerne fingeren fra hende var blevet præsenteret som en prøvelse, der skulle teste hendes mod, smerteterskel og loyalitet over for Kazimi-familen, der havde brødfødet hende siden hun var spæd.
Sephyran af Kazmi havde formet hende til et våben og værktøj for familien, og han havde ingen planer om at ofre hende på grund af hendes moders uvillighed, men han stolede på, at Victoria alligevel ville tro på hans trussel derom, hendes knap så høje tanker om ham taget i betragtning.
Det generede ham ikke, at hun ville tænke han var et uhyre - han behøvede ikke hendes beundring, blot hendes loyalitet, om han så skulle true den frem i hende.