Kvinden før ham var på ingen måde uvan til disse forsøg på at søge selvskab en nat, dog modsat manden før hende blev hun ofte mødt med mistro, halvdyr og mennesker var ikke de bedste venner og dette mærkede hun ofte i sin søgen for varme. Problemet var ikke fulde folk ikke var villige, men hendes frygt holdt hende ofte fra mænd. Men på trods af hun var van til disse søgende natter efter varme, var halv slangen på ingen sikker i hendes metodik, heller ikke hvad hun søgte, varmen var behagelig, selvskabet var behageligt, men hvad hun faktisk søgte og ønskede, var hun ikke sikker på.
Interessant, hun blinkede kort med de gennemsigtige øjenlåg ikke et ord hun forventede at høre, men hun træk på smilebåndet, for..det var det vel for mennesker? En kvinde der knap spiste? Kun dannede ar af magi ellers blev det skæl? Der ikke kan lukke sine øjne? En kvinde uden tænder? Selvfølgelig var der nogle som ville finde dette interessant, hvilket fik en uvan, anekendt glæde frem i hende.
"Andet de vil lære? De må gerne..udforske." Nærmest hviskende som tungen igen sagde hej til omverden, i smilet, i dette øjeblik kom den nærmest tandløse mund let frem i lyset.
"Begge..måske?" smilte hun glad til hendes spørgsmål, nærmest, høj på denne anerkendelse, uden nogle mistro, denne tydelige, interesse, jo ikke i hendes person det vidste hun godt, helt modsat Alf, som kun var der for hendes sind, denne mand var her for hendes krop uden frygt, men interesse. Var svært ikke at smile af denne nye form for anekendelse.
Nu havde hun jo givet ham lov, hun havde givet ham lov og at mærke hans fingre skifte fra den bløde hud, til de ro skæl, at mærke de varme fingre, håndflade, og endda føle varmen lidt efter hans fingre kom længere og længere under hendes tøj. Om et lille støn forlod hende, eller om hun holdt det inde i dette øjeblik vidste hun ikke selv, men hvad der fik hende til at søge at denne skønne følelse holdt op, var ikke ham, eller hende selv, men larmende ord fra et andet bord minded hende om at de ikke var så alene som hun ønskede.
"En nat og en dag?" hun sukkede som hun mærkede den varme hånd forsvinde fra hendes kolde hud.
"Mon ikke vi kan finde ting for dig at lave? Har ikke mit bind med, så ikke sikkert jeg kan sove" tilførte hun smilende som sukket var falde til ro. Stille lod blikket falde på hånden som den forlod, et mildt irriteret blik over den ikke var på andet end hendes bukser.
"Tror..mig..hvis ikke jeg skulle være anstændig, lod jeg dig gøre det." hun bidt sig selv let i læben som disse ord blev sagt lidt spændt, på trods af alt dette benægtede hun ikke hvad hun ønskede, hvad hun lystede, specielt ikke efter hans interessere blev fundet. Det var noget, behageligt i at vide nogle ønskede ens krop, specielt for hende, hvor normalt folket frygtede hendes krop, for blot at bero befolkningen gik hun med modgift om halsen, men at vide nogle så bort alt dette, nogle så hendes krop og ikke dyret, selv om dyret var så ægte alle rygterne sagde, halvdyr kom aldrig uden om det, deres instinkter lå til deres dyriske side selv om deres sind var mest menneskeligt. Blandt andet derfra hendes problem med søvn kom det menneskelige sind havde behov for mørke for søvn, hendes øjenlåg var i vejen for dette, hvilket tvang bruget af et bind frem i hele hendes familie. En kort desperat skuffet suk forlod hende som de varme læber fjernede sig fra hendes, kinderne lidt røde og varme.
privat? hun sank en klump og lænede sig let væk fra ham i disse ord, men kunne ikke pakke smilet væk, ej heller fjerne blikket fra det fangende glimt i hans øjne.
"Med glæde" igen hilste tungen kort på verden, som hun nikkede let til hans ord som hun fugtede læberne en smule, en hånd søgte hans klar til at følge hans fjært, hans gang. Hun havde tydeligt besluttet sig i at følge ham.