Special? Little old me?

Frøken Polaris

Frøken Polaris

Skuespillerinde

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 167 cm

STED: Ude foran Teatret

TIDSPUNKT: Eftermiddag

VEJR: Solskin

Polaris var lige blevet færdig med at øve til den næste forestilling. Hun havde faktisk været der siden aftenen før, fordi der skulle perfekteres en bestemt scene, så - dedikeret som hun var - havde hun været der så længe det krævede at få scenen til at se perfekt ud. Og det tog desværre en helvedes masse tid. Hun havde måtte sove på sofaen i sit private omklædningsrum et par timer, inden hun skulle op og øve videre. Det var mildest talt noget værre rod.

Men nu var hun endelig færdig for i dag, og hun havde altså en intention om at tage hjem i dag. Hun tog altså ikke en nat mere på den sofa, for nok var den pæn, men den udgjorde altså ikke en rar soveplads. Nej, det var ikke noget hun gjorde en gang mere, hvis hun kunne slippe udenom. Det var bare ikke rart altså.

Hun trådte ud af teatrets hovedindgang bare fordi hun kunne. Der var intet smil på hendes læber, og hun forsøgte at skjule sig lidt, selvom det var umuligt. Hun havde stjernespækket hud, hvidt hår og sprælske øjne. Hun var ikke sådan en man bare lige overså.

Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Bundet til Lochtree familien

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 04.10.2020 00:04
Efter den kaos fra i nat var det skønt at have en dag hvor man kunne opleve byen, uden at tænke på ens opgaver, uden at tænke på dem, skulle alligevel først være hjemme om nogle dage? Så! hvorfor ikke nyde byen. Aldrig før havde hun været i så stor en by, så fin en by. Hun nærmest dansede rundt som hendes blik gik fra væg til væg, fra vindue til vindue fra gade til gade. Et kæmpe smil på hendes læber, som hun kiggede op imod den kæmpe flytte bygning før hende. Hun havde lille forståelse for hvad den var, men det smykke teater fangede hendes blik som gik op, og op, og op af den smukke bygning til det ramte himlen. En kort latter forlod hende, som blikket gik ned igen på vejen, på stien igennem byen, til entréen til den oh så flytte bygning. Hva..Tænkte hun kort som blikket faldt på den omvandrende natte himmel.  Den lange kappe endelig fandt ro, den lette lange himmel farvet kjole hang langs hendes figur, de mange gyldne juveler glittede mildt i eftermiddag solen. Hendes hår, dansede som og ligene en mild tåge.

I få hop fandt hun sig selv tæt på kvinden, den smukke natte himle som gik der midt dag. Tættere end mange ville med en fremmede. "Hvad..er dette for en smuk bygning og..endnu mere, hvem..hvad er du? Du er ligner den smukke natte himmel?" lyd det spændt i en blind stemme fra den blå tonet kvinde. De is blå øjne var fuldt af spænding. Vinden bevæget sig nærmest omkring ventila, og opførte sig lige så livsglad og spændt som hende selv, de føltes nærmest så om vinden søgte et kram fra kvinden som lignede natte himlen som Ventila kom nær hende.
Frøken Polaris

Frøken Polaris

Skuespillerinde

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 167 cm

Polaris stoppede kort op, og lod vinden kærtegne sine kinder med lukkede øjne. Hun bar en lyseblå kjole med åben ryg, små hvide pletter der lignede stjerner, og et tyndt sjal om sine skuldre, men det var gledet lidt ned, og viste hendes nattehimmel af en ryg. Hun følte sig smuk sådan her, og vidste de fleste også fandt hende smuk. Særligt hendes hud. Den var eksotisk for de fleste, for det var de færreste, som havde set en Stjerneæder så tæt på, som de så Polaris. Faktisk matchede kjolen hende ret godt.

Men det gippede i hende, som vinden blev kraftigere, og hun pludselig kunne fornemme, at nogen stod ved siden af hende. Alt. For. Tæt. På. Hurtigt slog hun øjnene op, og så op og ned af skikkelsen. Kvinden ved hendes side var lavere end hun selv var, og hun virkede nærmest flyvsk i sin udstråling. Faktisk, nu Polaris så nærmere på hende, så hun ud til, at hun var lavet af vind. Selvom hun selvfølgelig ikke var gennemsigtig.

Hun trådte et par skridt baglæns, så de ikke stod så tæt. Det brød hun sig ikke om. Så stillede kvinden hende spørgsmål.

"Dette er Dianthos Teater," svarede hun køligt, og fjernede ikke øjnene fra kvinden et eneste sekundt. Hendes bevægelser var stive, og vidnede tydeligt om, at hun ikke var vild med selskabet. Men hun var generelt ikke særlig tryg ved de fleste fremmede. Mange ville gerne kidnappe hende, og hun ville intet kunne gøre. Hun var ikke fysisk stærk. Men denne kvinde virkede endnu svagere end hun selv var, så hun tog sig sammen.

"Jeg er Frøken Polaris, og du er?" spurgte hun lidt stift, og sank en klump, fordi hun stadigvæk var utryg. Hun bed forsigtigt ned i sin underlæbe, men bar sig stadigvæk som en anden dronning.

Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 04.10.2020 16:32
Dette er Dianthos Teater, som disse ord blev sagt lod Ventila sit blik danse langt den smykke bygning. "En vidunderlig bygning." tænkte hun højt som de is blå øjne gik over hver en centimeter af den skønne bygning igen. Hun rystede hovedet kort som kvinden præsenteret sig selv, "Ventila." var det første hun sagde, og igen rystede hun hovedet. "Undskyld, hvor uhøfligt..Jeg er Ventila, bundent til Locktree familien." Stille nejede hun kort som hun præsenteret sig selv igen, førken..må hellere gøre mig lidt umage. tænkte hun kort som hun rejste sig igen, og igen lod blikket igen falde over kvinden som ville gå i et med nattehimlen.

"Hva..er du?" spurgte hun stille og fortryllet over det unikke udsene. "Har altid nydt natten..men at se en...der ligner den så meget...er virkelig fortryllende." tilførte hun blidt, kort tog hun et skidt tilbage, vippede hovedet den ene vej, så den anden. "Er du okay?" spurgte hun stille, først hun gik det op for hende at Polaris var utryg, stille rækte hun en hånd frem, i håb om at lade den møde hendes skuldre til at betrykke hende. Vinden reageret på dette ønske, og langsomt opsøgte Polaris for at sno sig om hende, holde hende, som en søster der ville berolige sin utrygge søster.
Frøken Polaris

Frøken Polaris

Skuespillerinde

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 167 cm

Polaris kunne ikke lade vær med at rynke på næsen af den hurtige præsentation, men så noget mere pleased ud, da hun blev nejet for. Også selvom hun ikke brød sig om ordene 'bundet til'. Denne pige måtte være en slave. Talte man overhoved med slaver? Måtte slaver overhoved gå frit omkring? Med netop dette emne var hun helt blank. Kunne hun spørge til det? Det måtte hun hellere.

"Du er altså en slave." Hendes tone var nysgerrig, og ikke dømmende, som den måske ville have været hos andre.

Hun kunne mærke en lys energi fra Ventila, så hun vidste, at denne ikke ville hende ondt. Eller hun var i hvert fald ikke et ondt væsen, og det beroligede hende lidt. Det var en del af at være hvad hun var, hun kunne fornemme folks magi, og oftest også om den var lys eller mørk.

"Jeg er en stjerneæder," svarede hun resolut, og så op mod himlen. Så så hun på kvinden igen, som om det forklarede alt.

Men da kvinden rakte ud efter hende, så trådte hun baglæns igen. Der var noget mærkeligt ved vinden. Den formede sig om hende, og nærmest kærtegnede hende og krammede hende. Hun vidste ikke, om hun skulle føle sig tryg eller utryg i den her situation.

"Hvad er du?" sagde hun så, og så indgående på kvinden.

Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 05.10.2020 10:37
Slave, dette ord ramte tæt på Ventila som vinden i et med ordet blev stiv, men kun et sekund før den vente retur til sin kærlige berolige bevægelser. En blide, lys, glad fnisen forlod Ventila som dette blev tænkt over i hendes sind. "Slave? Ha! Nej..Intet som det..De reddet mig liv, og jeg valgte at lade mig binde til dem, som en tak. Er ikke bundet af andet end mit ord, men det tager jeg alvorligt nok." udbryd hun glad, og sluttede med den samme fnisen som startede Ventilas tale.

Hun blinkede flere gange ved ordet, stjerneæder, "Hvad?" spurgte hun så om hun ikke helt hørte hvad er blev sagt. "Du er .. du spiser stjerner?" Kom med det samme efter, som hovedet blev tiltet frem og tilbage flere gange. "Hold dig fra min smukke himmel" kommenteret hun med et drillende smil, og et tydeligt mistroisk blik. Laver hun sjov? Tænke Ventila som hun rystede hovedet.

hvad er du, Ventilas smil blev kæmpe som disse ord blev sagt. "arhh! lille mig?" lyd det glad og mere fuldt af energi end tidligere. "Er en af de få, væsner som har været så heldig at blive skabt af Smedana, tror i kalder os elementer? Jeg er et af vinden!" som det sidste ord forlod hende, højere i tone end alt andet, forlod en smule energi Ventila, som vinden tog en hurtigt omgang omkring de to, lod deres hår danse i blæsten. Hun stod afslappet i vinden, et varmt smil spredte sig på hendes læber som hun tog vinden under sin kontrol, og som den slappede af, trak hun vejret dybt og afslappet.
Frøken Polaris

Frøken Polaris

Skuespillerinde

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 167 cm

Polaris noterede sig hvad Ventila sagde, men troede ikke rigtig på det. I hendes øjne, så var kvinden foran hende en slave. Hvis ikke af navn, så i hvert fald gavn, men hun kommenterede ikke yderligere på det. Hun ville ikke gøre hende forlegen.

"Det kaldes vi ja, men vi spiser ikke stjerner på den måde, som du måske tror. Vi optager deres lys, ligesom vi kan optage andre væsners magiske energi, og på den måde bliver vi mætte," forklarede hun tålmodigt, mens hendes øjne flakkede op og ned af kvindens form. "Den første stjerne jeg indtog lys fra var Polaris Australis, deraf mit navn. Det er sådan vi Stjerneædere døbes."

"Ah, du er en elemental," svarede hun og nikkede genkendende. Hun forstod nu, hvad kvinden var. En slags vindånd, og så alligevel ikke, for hun havde en fast krop, så vidt Polaris kunne se i hvert fald.

Men som vinden blev voldsom og slog cirkler om dem, gispede Polaris forskrækket og blinkede et par gange med øjnene. Hun brød sig ikke om måden den opførte sig på, og slappede først rigtig af, da vinden lagde sig igen. Hun tog en dyb indånding, og forsøgte at berolige sin hjerte, og få det til at slå knap så hurtigt og vildt.

Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 05.10.2020 14:06
Ventila lyttede spændt til hvert ord om denne kvinde. Spiser lys, spiser energi? Minder om mig, lyd hendes indre som Polaris talte. Hun blinkede nogle gange ved navnet. "Så..du har ikke et navn? Men kaldte dig selv? det første du spiste?" spurgte hun forvirret og vippede hovedet til siden. "Sig til hvis du er..sulten? har massere energi hvis det er." kommenteret hun venligt, blidt, men også forsigtigt til sit spørgsmål. hvor meget energi havde en stjerne endelig? spurgte hun sig selv, en smule bekymret om hun nu også kunne give energi til dette væsen, eller blive spist tomt. For at være sikre tog hun et lille forsigtigt skidt baglæns, men stadig med et stor velkommende smil. en elemental.. lidt skuffet, vippede Ventila hovedet på skrå, intet? normalt reageret folk lidt mere på hende. Hun fniste let over situationen. "Jup!" lyd det som fnisen stoppede.

Som vinden lagde sig igen, kiggede Ventila med store øjne på Polaris, bange, panisk, hoppede hun frem igen og i et hast forsøgte at tage hendes arme om hende. "Du er okay..du er okay." sagde hun hurtigt i hendes bevægelse, et lille grad af fokus fik vinden væk, helt væk, helt vind stille omkring dem. "Undskyld...undskyld." mumlede hun stille som hun kom nær, hver bevægelse stille, forsigtig, langsomt, specielt for hende..Skyld kunne tydeligt fornemmeste i hendes aura, men også i hendes stemme, mimik, og kropssprog. Hun synkende en klump som hun forsøgte at holde Polaris.
Frøken Polaris

Frøken Polaris

Skuespillerinde

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 167 cm

Polaris så noget fornærmet ud, som kvinden spurgte om hun ikke havde noget navn. Hun rynkede bryn af hende, og kneb øjnene sammen i irritation.

"Jeg hedder Polaris Australis. Det er mit navn. Det er tradition, at vi navngives således," svarede hun irritabelt, og lagde hovedet på skrå, mens hun kradsede sig i nakken med en lang fingernegl.

Men hun smilede lidt, da kvinden tilbød hende sit lys, sin magiske energi. Hun ville selvfølgelig ikke tage det hele, der skulle være noget tilbage. Hun var ikke grådig. Nej, det var hun alligevel for god til, selvom hun var kommet til at indtage noget mørk magisk energi for nogle år siden. Det havde selvfølgelig været en fejl, men det havde også gjort hende. Ja, kunne man sige mindre naiv? Mere mistænksom? Noget i den stil.

"Tak, men nej tak. Der går omkring-" Hun talte på fingrene, før hun fortsatte: "-40 år før jeg får brug for at indtage lys igen. An på hvor meget jeg bruger mine magiske evner selvfølgelig."

Hun fortalte det uden hæmninger, som var det helt normalt. Som var denne kvinde en ung stjerneæder selv, som ikke forstod ret meget om det at være en stjerneæder. Det var hun selvfølgelig ikke, men Polaris kunne godt lide at lade som om, at denne kvinde var en... ja, ven måske?

Hun sank en klump, som vinden forsvandt, og hun pludselig var i armene på Ventila. Hvad skete der lige? Hun havde dårligt registreret, at kvinden havde bevæget sig. Hun smilede til hende, og trak sig ud af hendes favn. Mærkeligt nok var den følelse ikke en utryg en.

"Det er okay. Jeg blev bare-" Hun gestikulerede med den ene hånd, som hun forsøgte at finde ordene. "-overrasket," sagde hun så til sidst, men smilede stadigvæk. Hun var begyndt at synes bedre og bedre om Ventila.
Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 05.10.2020 18:05
Ventila træk vejret dybt som den irreteret stemme blev sendt hendes vej, "Je...jeg.. beklager..mi..misforstod." stammede hun, hendes hænder fandt hendes skuldre, i en rystende bevægelse, og pludselig stod elementet noget kun mere usikkert på sine fødder. "Undskyld." mumlede hun kort som hendes blik for første gang blev taget væk fra Polaris siden deres møde. Men som hun fornemmede Polari's smil, vente hun sit blik tilbage på den smukke menneskelige natten himmel før sig, med dette syn vente smilet langsomt tilbage.

Ventila lod med glide sine hænder falde fra Polaris som hun skubbet sig selv væk fra Ventila. Hun smilte stort som ordet overrasket ramte hende. "Godt!" udbyrd ud i reaktion til ordet, som det endelig kom fra den forsigtige nattehimmel. "Altid godt med nogle overraskelser." lyd det fnisende, "Giver livet så mange skønne farver!" forsætte hun så livsglad som før Polaris blev irreteret på hende. "Hva.." startede hun forsigtigt, "Hvad laver de endelig her ved Teateret?" lyd det fra den blide, stemme i en ekstra forsigtigt tone, store spændte øjne pegede imod Polaris afventede svaret. Stadig, holdt vinden sig tydeligt fra dem, da man kunne høre den sno sig om bygningerne, men her, ved disse to var der intet.
Frøken Polaris

Frøken Polaris

Skuespillerinde

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 167 cm

Polaris så godt, at kvinden pludselig blev noget nervøs og meget undskyldende, som hun smed det ene undskyld efter det andet. Det fik Polaris til at ryste på hovedet, men stadigvæk smile til hende. Det var ikke hendes mening at gøre kvinden ked af det, eller få hende til at undskylde. Det var slet ikke det der havde været hendes hensigt. Overhoved.

"Nej, nej stop. Det kunne du ikke vide," skyndte hun sig at sige, og initierede for første gang fysisk kontakt mellem dem, ved at lægge en hånd på hendes skulder.

Men da Polaris hørte Ventila snakke så positivt om overraskelser, så kunne hun ikke andet end at smile og ryste på hovedet. Hun var ikke enig, men det behøvede hun selvfølgelig heller ikke at sige højt, sådan set. Det ville sikkert bare gøre den smukke elementalen ked af det igen, og det var bestemt ikke noget hun ønskede at gøre.

"Ved teateret?" kom det funderende fra hende, som hun tappede sig selv på underlæben. "Vi øver mest disse dage. Forsøger at gøre klar til at spille et stort stykke engang til foråret," forklarede hun venligt, og følte sig meget bedre tilpas i den andens selskab, når hun kunne få lov til at forklare noget for hende.

Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 06.10.2020 08:43
Et blidt "mhm." forlod Ventila som hånden endte på hendes skuldre, et glad smile formede sig på hendes klare blå læber. Hendes øjne bevæget sig stille langs Polaris arm, til hendes skuldre, til hals, til øre, til kind, til de fine gyldne øjne. "Du har pæne øjne." lyd det stille fra den blide stemme. endelig kom hun tæt på, tænkte Ventila kort som de stod der, inde for en bøjet arm af hinanden, ikke fordi der var et mål med at have kvinden tæt på, bare altid mere behageligt når det var sådan her. Kvindens smil, og ryste på hovedet fangede Ventilas blik, og træk glæden frem ikke blot i hendes smil, men det spejlede sig tydeligt i hendes øjne.

Hun lyttede spændt til nattens fortælling, forklaring, men den fik alligevel Ventila til at vende hovedet på skrå, "Jeg..forstår ikke." mumlede hun kort som hendes blik forsvandt fra Polaris, og gik tilbage på Teateret. "Øve...til? at spille? - er det et svært spil?" tilførte hun stille, som blikket igen gik tilbage på Polaris, "Så man spiller spil derinde?" spurgte hun forvirret, men alligevel strålede hendes øjne af spænding over denne nyhed. "Er det sjovt?" tilførte hun stille, nok mere en tanke der blev sagt højt, mere end noget hun endelig ønskede at spørger om. For en gangs skyld have Ventila ikke bevæget sig, blot nydt Polaris hånd på hende, og ladet sit blink vandre.
Frøken Polaris

Frøken Polaris

Skuespillerinde

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 167 cm

En perlende latter forlod Polaris læber. En glad og ikke hånlig latter. Denne kvinden vidste tilsyneladende intet om kultur, så det ville Polaris nu præsentere hende for. Hun stoppede da med at le, og rystede på hovedet af Ventilas naivitet.

"Nej, ikke en spil. Det er skuespil. Teaterkunst." Hun så noget eftertænksom ud, før hun greb kvindens hånd, for at trække hende med sig, før hun stoppede op, så tænksom ud igen, før hun tilføjede: "Kom så skal jeg vise dig."

Hun havde i sinde at vise Ventila indersiden af teateret, måske også nogle ting bag scenen, så hun bedre kunne forstå. Hun ventede ikke på hendes reaktion, eller på at hun bevægede sig, men begyndte at gå mod personaleindgangen. 

Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 06.10.2020 21:30
Ej, hvor rar en latter, smilte Ventila varmt til Polaris og lod sit blik følge hånden til hendes, skuespil? spurgte hendes indre som hun blev revet afsted gangske kort. "Vis mig endelig! Jeres..byer har så mange glæder!" udbryd hun glad som hun stod hånd i hånd ved indgangen til Teateret, ikke en tanke om hvor absurd det var at her, hånd i hånd, med en kvinde som Polaris, og blive vist netop dette af en som hende.

"Rart at der kom noget bevægelse i dig!" kommenteret hun glad, som de gik ind. Hendes blik stod aldrig stille, lige så kaotisk som hendes kontante bevægelse, hun tog alt til sig, huskede det...hun nu huskede, men dette var ikke det vigtige, glæden ved denne opdagelse, fik et stor varmt smil frem i hendes læber, "Whoa.." udbryd hun kort, som hendes blik faldt over et smukt maleri derinde.."Er alt..sådan her inde? Så..smukt? Så meget?" mumlede hun forsigtigt, tydeligt at hun manglede ord til endelig at beskrive den kulturalle knust herinde. Her gik hun lige bag, så tæt hun kunne på Polaris og nydt hver et syn.
Frøken Polaris

Frøken Polaris

Skuespillerinde

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 167 cm

Polaris trak hende med ind ad personale indgangen, og direkte ind i selve teatersalen. Så stod de ellers bare, hånd i hånd, og kiggede rundt. Polaris mere stedkendt, mens Ventila var mere kaotisk, som hun slugte rummet med øjnene. Det gjorde Polaris glad at se, at en anden syntes lige godt som rummet, som hun selv gjorde.

Men da Ventila kommenterede på, at hun endelig kom i bevægelse, så lo hun blot sin perlende latter, og trak hende med op til scenen.

"Alt er kulturelt og interlektuelt ja," var hendes korte svar, som hun slap Ventilas hånd og gik de tre trin op, for så at stå på selve scenen. Hun gestikulerede mod scenen foran sig.

"Dette er scenen, hvor vi opfører historier på med vores kroppe og stemmer. Spiller karaktererne i historierne, og lader publikum leve sig ind i den," forklarede hun med endnu et nik, som hun trådte længere ind på scenen. Baggrunden var halv skov, og på den anden side var der en prop af en forside af et slot.

Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 06.10.2020 23:00
Hendes latter var så behagelig at lytte til, afslappende, fri, som hendes udsene. Hun er lidt som natten selv. Lyd det i Ventila indre, som hun lyttede til de store fine ord, nærmest som når Pleasance gik i et med at tale om sin viden, spændt og afslappet lyttet Ventila til hvert ord, lod sit blik følge Polaris øjne og hænder rundt i det smukke, store åbne lokale...Det store, åbne smukke lokale. "Historie?" mumlede Ventila som hun kiggede spændt rundt i lokalet. "Så..i.." lyd det eftertænktsomt fra den kære blå tonet kvinde.

"Så..du er her." mumlede hun kort.. "Og..får andre til at opleve en historie?" spurgte hun forvirret? Og stirret ud imod de mange, mange, mange sæder. Og..hvem..er så der ude?" spurgte hun forsigtigt og pege ud imod publikums sæder.. "Altså..ved folk..men hvilken slags folk? Rige?" tilførte hun hurtigt.

De måtte være de rige der kom her ikke? Sådanne pæne lokaler, sæder, og..se folk som polaris? Så smukke folk..selvfølgelig var det de rige som kom her ind.. Hvad gjorde det Polaris til? Forvirret, og med et undrende blik lod hun blikket falde over Polaris på ny. "Hvem..er du endelig?"
Frøken Polaris

Frøken Polaris

Skuespillerinde

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 167 cm

Polaris nikkede med et smil. Ventila lød stadigvæk forvirret, i hvert fald i hendes ører, men det var også som om hun var begyndt at forstå noget af det. Men hun kunne ikke lade vær med at smile lidt af Ventilas reaktion på hendes ord. Hun vidste godt nok ikke det store om verden, denne stakkels kvinde.

"Det er publikummet. Dem der overværer vores fortællinger," forklarede hun med endnu et lille, stift nik.

"Og ja, oftest rige mennesker. Eller ja... jo, rige mennesker. Men vi har også forestillinger, som koster mindre, som er mere for almindelige borgere," fortsatte hun roligt, og lod fingrene løbe henover tæppet i siden af scenen. Hun elskede, når tæppet blev hævet, men hun elskede også når tæppet faldt, og hun vidste, at hun havde givet nogen en oplevelse. Det var så skønt og livsbekræftende!

"Polaris, det har jeg vidst allerede fortalt dig." Hun smilede noget kækt til hende, og blinkede så et par gange, som hun forstod spørgsmålet rigtigt: "Jeg er skuespillerinde. Jeg er med til at fremføre historierne." Oftest som stjernen i showet, tænkte hun, men sagde det ikke højt.

Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 07.10.2020 08:30
Hendes blik gik fra Polaris, ud imod salen, tilbage til polaris flere gange som hun lyttede til hvert et ord der blev sagt. Så mange folk..kom her for at se hende? se historier? forundret faldt blikket tilbage på Polaris, på det store tæppe. Her, for enegangs skyld stod Ventila helt stille, selv ehdnes hår faldt blot som normalt hår, frem for den hvide tåge det normalt var. "Verden.." mumlede hun lavt som smilet forsvandt fra hendes læber. "Verden har virkelig så meget at byde på." lyd det stille som hun skam fuldt lod sit blik falde til jorden. "Så..mange farve, og så meget forskellighed." stadig med skam, og tvivl i hendes stemme vendte hun ryggen imod Polaris.

Der stod hun, og stirret ud imod salen. Nervøst mødte hendes fingre hinanden og lod finger spidserne ramme hinanden, gang på gang, to fingre af gangen. "Måske...jeg har holdt mig for længe fra..de ikke naturlige liv?" spurgte hun ud i luften tøvende, som hun spurgte stoppede hendes fingre deres dans, og forsigtigt fandt den ene arm hendes skuldre. Måske..jeg skal tænke..mere over mit liv. Gik det kort i hendes indre, som hun lod blikket falde til jorden, en smule trist, men alligevel med et skævt spændt lille smil.
Frøken Polaris

Frøken Polaris

Skuespillerinde

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 167 cm

"Hm?" kom det forvirret fra Polaris, som Ventila beskrev verden som farverig, og med en masse at byde på. Det var den velsagtens nok, men det var altså ikke noget hun tænkte ret meget over. Hun kom generelt ikke ret mange andre steder end i sit eget hjem og så her på teateret. I hvert fald ikke medmindre hun havde en bodyguard af en art med. Hun ville gerne lave om på den del, men hun var bare så bange for verden. Bange for at nogen ville misbruge hende og hendes evner - på den ene eller anden måde.

Så hun sank en klump, og gik hen til Ventila, hvor hun lagde hænderne på skuldrene af hende, efter hun havde sagt: "Måske det skal være slut med at være bundet til nogen. Måske du skal ud og leve dit eget liv."

Hun tøvede kort og tænksomt, men fortsatte så: "Lad mig hjælpe dig."

Hun stod nu på siden af Ventila, stadigvæk med en hånd på den ene skulder, og smilede til hende, selvom ansigtet var vendt mod tilskuerpladserne. Hun havde tidligt lært, at man aldrig måtte vende ryggen til publikum, så af ren vane gjorde hun det ikke nu.

Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 07.10.2020 14:43
Hun stod der stille, og vinden ligeså, ikke et pust i lokalet, som hendes tanker tog over i hendes sind. ikke været bundet? tænkte hun kort, som en kold fornemmelse gik langs hendes ryg. "Det..kan jeg ikke...lovede.." mumlede hun kort, og løftede sig blik på Polaris, først hendes hånd, så hende. "Vil..gerne have hjælp..men ikke til at være fri." hun sukkede dybt som hun sagde det. Hvis de to vidste denne samtale fandt sted, blot denne tanke fik Ventila til at ryste en smule. "Jeg..er ikke bundet til loven, jeg er bundet af mit ord..og jeg bryder det ikke..jeg vil ikke." mumlede hun forsat, rystende som de stod der og stirret imod den store åbne sal.

"Jeg..har brugt..det meste af mit liv på at tjene Smadana..Jeg vil stadig tjene Locktree familien som jeg lovet - til deres førstefødtes død." hun lyd noget kun mere sikker i sin tale end før. "Hjælp..mig til at forstå og nyde livet..inde for de grænser jeg har." tilførte hun, som hun vendte sig til Polaris, og genvandt sin smil, og i et glemte hun sit fokus på vinden, som den på ny krammede de to kvinder i dette øjeblik. "Lær..mig at være..mig..og nyde det." smilte hun varmt til Polaris..hvorfor lige hende, vidste hun ikke..men det var en rar..og varm fornemmelse, at være her..ved hende.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1